گوگل به تازگی ابزار جدیدی را در زیر تب سرچ لبز (Search Labs) در اپلیکیشن جستجوی گوگل خود در دو سیستمعامل اندروید و iOS راهاندازی کرده است. این ابزار جدید بخشی از تجربه جستجوی مولد (SGE) است و نسبت به رباتچت هوش مصنوعی بارد (Bard) گوگل، عملکردی بسیار متفاوت از خود برجای میگذارد. هدف اصلی این ابزار، بهبود نتایج جستجو کاربران است و گوگل در تلاش است تا بهزودی، این قابلیت را روی گوگل کروم نیز در اختیار کاربران خود بگذارد.
یاریرساندن به کاربران، برقرارسازی و ارتقاء تعامل موثر آنان با مقالات طولانی، به عنوان بزرگترین هدف این ویژگی جدید از SGE در نظر گرفته میشود. جدیدترین ابزار هوشمصنوعی گوگل، با خلاصه کردن محتواهای طولانی در نکات کوتاه اما تاثیرگذار، بهطور ویژه برای افرادی که با یک موضوع خاص چندان آشنا نیستند و تازهکار محسوب میشوند، مفید به نظر میرسد. البته گوگل اذعان داشت که این ویژگی با مقالاتی که صرفاً بر مبنای کسب درآمد از کاربران نوشته شدهاند، سازگار نخواهد بود.
علاوه بر این، نکات کلیدی استخراج شده از هر متن با ارائه پیوندهای مرتبط، کاربران را مستقیماً به بخشی که این نکات از آن استخراج شدهاند؛ خواهد برد. این ویژگی از این قابلیت به کاربران کمک میکند تا به آسانی صحت پاسخهای دریافتی را بسنجند و به اطلاعات بیشتری در حوزه مد نظر خود، دست یابند. همچنین، این ابزار قادر است تا با استخراج پاسخهای سوالات خاصی که کاربران از آن مقاله دارند، به کاربران کمک کند تا به آسانی و در کوتاهترین زمان ممکن به این پاسخها دسترسی پیدا کنند.
در حال حاضر، این قابلیت جدید، به زبان انگلیسی در زیر تب سرچلبز و تنها برای کاربران منتخب در ایالات متحده آمریکا در دسترس میباشد و گوگل جدول زمانی دقیقی را برای عرضه جهانی این قابلیت، ارائه نکرده است.
منبع: Gsmarena