جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

با قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اوپو در گوشی‌های «اوپو رنو 12 (نسخه استاندارد/ وانیلی) و اوپو رنو 12 پرو» خود با ارائه طیف متنوعی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ضمن تسهیل فرآیند انجام کارهای روزمره، تجربه کاربری “لذت‌بخش، هوشمندتر و کارآمدتری” را نیز برای کاربران خود رقم زده است. در این مطلب به معرفی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های سری اوپو رنو 12 خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

عکاسی حرفه‌ای با استفاده از هوش مصنوعی!

سری اوپو رنو 12 ضمن ارائه قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم دوربین خود، به فرآیند عکاسی سهولت بخشیده و به کاربران در ثبت عکس‌های حرفه‌ای کمک می‌کند. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • AI Eraser 2.0

AI Eraser 2.0 امکان حذف دقیق عناصر (اعم از اشیاء، حیوانات، افراد و ..) ناخواسته از پس‌زمینه عکس را در اختیار کاربران سری اوپو رنو 12 قرار می‌دهد. این قابلیت، که از طریق یک مجموعه داده عظیم از تصاویر آموزش داده شده است، دارای نرخ تشخیص 98 درصدی بوده و به کاربران اجازه می‌دهد به‌آسانی «رهگذران، اشیاء نامرتبط (مانند سطل زباله) و ..» را از عکس‌های خود حذف کرده و به نتیجه نهایی بی‌نقصی از آن دست یابند.

با قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

  • AI Best Face

بدون شک قابلیت Best Face یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه‌شده از سوی اوپو است. حتماً برای شما هم پیش آمده که از یک لحظه طلایی و جذاب با دوستان یا خانواده خود عکسی را ثبت کرده باشید، اما در حین ثبت آن پلک زده باشید و چشمان شما در عکس به‌صورت نیمه‌بسته یا کاملاً بسته باشد. این قابلیت در عکس‌های گروهی (3 نفر یا بیشتر) عملکرد خود را به نمایش گذاشته و با شناسایی هوشمند بسته‌بودن چشم‌های سوژه‌های ثبت‌شده در عکس، به‌صورت هوشمند این نقص را برطرف کرده و از بی‌نقص بودن چهره سوژه‌ها اطمینان حاصل می‌کند.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

  • AI Clear Face

قابلیت Clear Face در واقع یک نسخه پیشرفته‌تر از بهینه‌سازی صورت (Facial Optimization) بوده و با استفاده از مدل‌های بزرگ برای ایجاد جزئیات مستقل (مثلاً بافت صورت، مو، ابرو و ..) با وضوح بالا آموزش دیده شده است. این قابلیت در عکس‌های گروهی نتیجه نهایی بی‌نقصی از چهره هر یک از سوژه‌های حاضر در آن عکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

  • AI Smart Image Matting 2.0

Smart Image Matting 2.0 به کاربران اجازه می‌دهد افراد یا حیوانات خانگی حاضر در عکس‌های خود را تنها با یک ضربه جدا کرده و از تصویر جداشده برای ساخت استیکر، ایموجی یا یک تصویر پس‌زمینه گوشی منحصربه‌فرد استفاده کنند. این قابلیت یک ابزار کاربرپسند است که نیاز به ویرایش عکس‌ها از طریق اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث را برطرف کرده و با صرفه‌جویی در وقت کاربر به تولید آسان محتواهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

  • AI Studio

این ابزار جذاب به کاربران اجازه می‌دهد از هر یک از عکس‌های دلخواه خود، یک آواتار دیجیتال ساخته و محتواهای بصری جذابی را برای به‌اشتراک‌گذاری در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی محبوب تولید کنند. این در حالی است که الگوریتم‌های تشخیص چهره اوپو یک گام را فراتر گذاشته و با تجزیه و تحلیل 296 ویژگی چهره در زمان واقعی و در نظرگیری شاخص‌هایی نظیر «رنگ پوست، سن، جنسیت و ..» «لک‌ها، چین و چروک‌ها و سایر نقص‌ها» را کاهش داده و به بی‌نقص شدن واقع‌گرایانه و طبیعی هر چه بیشتر چهره سوژه کمک می‌کند.

افزایش کارایی با استفاده از هوش مصنوعی

گوشی‌های سری اوپو رنو 12با استفاده از AI Toolbox (توسعه‌یافته‌شده بر اساس مدل زبان بزرگ جمینای گوگل) طراحی شده و کارایی هر چه بیشتر در رسیدگی به وظایف روزمره را به کاربران وعده می‌دهد. برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این حوزه عبارتند از:

  • AI Summary

قابلیت AI Summary ضمن خلاصه‌سازی متون طولانی «نکات کلیدی، تاریخ‌ها و اصطلاحات حائز اهمیت و مهم» را از آن استخراج کرده و امکان دسترسی به نکات کلیدی یک متن در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

  • AI Writer

قابلیت AI Writer ضمن ارائه پیشنهادات هوشمند و اصطلاحات رایج در دستور زبان، به کاربران در نوشتن هر چه سریع‌تر متن‌های باکیفیت و بدون غلط برای به‌اشتراک‌گذاری در پست‌ها و نظرات در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

  • AI Clear Voice

قابلیت AI Clear Voice با به‌کارگیری از الگوریتم‌های پیشرفته، نویزهای محیطی را تا 40 دسی‌بل کاهش داده و از وضوح حداکثری صدا در «تماس‌های تلفنی (با استفاده از سیم‌کارت)» و تماس‌های صوتی و تصویری اپلیکیشن‌های شخصی ثالث نظیر «واتساپ و زوم» در محیط‌های پر سر و صدا مانند «خیابان» یا حتی «کنسرت‌ها و جشنواره‌ها» نیز اطمینان حاصل می‌کند.

  • AI Recording Summary

قابلیت AI Recording Summary به کاربران خود اجازه می‌دهد جلسات حداکثر پنج ساعته به دو زبان «انگلیسی» و «هندی» را ضبط کرده و تنها با یک ضربه ساده بر روی این قابلیت، به «یادداشت‌ها، خلاصه‌ها و رونوشت‌های آن جلسه» دسترسی پیدا کنند.

بهینه‌سازی باتری با استفاده از هوش مصنوعی!

گوشی‌های سری اوپو رنو 12 به واسطه پشتیبانی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، با بهینه‌سازی هوشمند مصرف انرژی، علاوه بر افزایش کارایی دستگاه، “سلامت، دوام و عمر” هر چه بیشتر باتری را نیز تضمین می‌کنند. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • Adaptive Power Management

قابلیت Adaptive Power Management (مدیریت تطبیقی توان) با استفاده از موتور Trinity اوپو نیازهای محاسباتی هر اپلیکیشن را شناسایی کرده و بر اساس نیازهای شناسایی‌شده، مصرف انرژی پردازنده را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، این قابلیت با مدیریت انرژی و به‌حداقل‌رساندن میزان تاخیر، کارایی حداکثری دستگاه را نیز تضمین می‌کند.

  • Smart Charging

قابلیت Smart Charging (شارژ هوشمند) با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، ضمن شخصی‌سازی عادت‌های شارژ کاربر، به ایمنی و کارآمدی هر چه بیشتر فرآیند شارژ می‌افزاید. همچنین این قابلیت با افزایش طول عمر باتری، امکان استفاده روزانه از دستگاه ضمن دریافت حداکثر میزان از عملکرد برای مدت زمان بیش از چهار سال (که عموماً به عنوان عمر سالم یک باتری در نظر گرفته می‌شود) را وعده می‌دهد.

اتصال بی‌سیم باکیفیت با استفاده از هوش مصنوعی!

در نهایت اوپو در گوشی‌های سری رنو 12 خود ضمن معرفی برخی از قابلیت‌های نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان برقرارسازی ارتباط در شرایط چالش‌برانگیز را به کاربران خود نوید می‌دهد. برخی از این قابلیت‌های عبارتند از:

  • AI LinkBoost

قابلیت AI LinkBoost با کاهش 25 درصدی تأخیر ارسال داده، شبکه را برای انواع مختلف داده (متنی، صوتی، تصویری) بهینه‌سازی کرده و امکان برقرارسازی روان ارتباطات و به‌اشتراک‌گذاری سریع‌تر انواع پیام‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند.

  • BeaconLink

قابلیت BeaconLink یکی از قابلیت‌های نوآورانه و بسیار کاربردی ارائه‌شده از اوپو است و در شرایط موجود نبودن سیگنال شبکه تلفن‌همراه (مانند مکان‌های دورافتاده و مکانی‌هایی که پوشش ضعیفی ارائه می‌دهند یا مکان‌های فاقد پوشش شبکه تلفن‌همراه) امکان برقرارسازی تماس‌های صوتی باکیفیت از طریق اتصال بلوتوثی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی‌های سری اوپو رنو 12 آشنا شوید!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *