جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی گلکسی به‌زودی به ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ می‌آید [لیست]

هوش مصنوعی گلکسی به‌زودی به ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ می‌آید [لیست]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی با راه‌اندازی هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI)، مجموعه جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر بر روی دستگاه و بر روی ابر (Cloud) را معرفی کرد. هوش مصنوعی گلکسی برای نخستین بار همراه با گوشی‌های سری گلکسی S24 در اختیار کاربران قرار داده شد و پس از آن به سایر گوشی‌های سری گلکسی و برخی از تبلت‌های سامسونگ نیز راه یافت. در حالیکه پیش از این گجت‌های هوشمند پوشیدنی سامسونگ از این غافله عقب مانده بودند، اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد پای هوش مصنوعی گلکسی را به این دستگاه‌ها نیز باز کند!

طبق بیانیه رسمی سامسونگ، این کمپانی قصد دارد هوش مصنوعی گلکسی را از طریق به‌روزرسانی One UI 6 Watch (رابط کاربری سامسونگ برای سیستم‌عامل Wear OS ساعت‌های هوشمند گلکسی) در اختیار کاربران ساعت‌های گلکسی واچ قرار دهد. مشابه با روند دیرینه سامسونگ انتظار می‌رود قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی در ابتدا به جدیدترین سری از گلکسی واچ، یعنی سری گلکسی واچ 7 سامسونگ، راه یافته و پس از آن به سری‌های قدیمی‌تر نیز پای خود را باز کند.

با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد مشتاقان هوش مصنوعی گلکسی را در انتظار نگه داشته و انتشار این به‌روزرسانی (و طبعاً قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی) را برای عرضه همزمان با سری گلکسی واچ 7 (که احتمالاً در اوایل ماه جولای، یعنی حدود یک ماه دیگر، انجام خواهد شد) به تعویق بیندازد!

هوش مصنوعی گلکسی به‌زودی به ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ می‌آید [لیست]

با توجه به بیانیه رسمی سامسونگ این کمپانی قصد دارد از طریق انتشار نسخه بتا اولیه به‌روزرسانی One UI 6 Watch در ماه ژوئن، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی را در اختیار «تعداد محدودی از مالکان برخی از ساعت‌های گلکسی واچ که در ایالات متحده آمریکا یا کره جنوبی ساکن هستند» قرار دهد. لیست اولیه ساعت‌های کاندید دریافت به‌روزرسانی One UI 6 Watch به شرح زیر است:

  1. گلکسی واچ 6
  2. گلکسی واچ 6 کلاسیک
  3. گلکسی واچ 5
  4. گلکسی واچ 5 پرو
  5. گلکسی واچ 4
  6. گلکسی واچ 4 کلاسیک

با این حال مشابه با روند همیشگی سامسونگ در عرضه سایر نسخه‌های آزمایشی بتا لازم است در ابتدا علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی در ساعت‌های گلکسی واچ خود، در برنامه بتا اپلیکیشن Samsung Members ثبت‌نام کنند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی در به‌روزرسانی One UI 6 Watch

در حال حاضر کمپانی سامسونگ اطلاعات محدودی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی ارائه‌شده در به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 6 Watch را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. نکته عادی و موردانتظار در این ماجرا، تمرکز اصلی اغلب قابلیت‌ها بر روی شاخص‌های سلامتی است. همچنین به نظر می‌رسد کاربران برای استفاده از اغلب این قابلیت‌ها به استفاده از برنامه سامسونگ هلث (Samsung Health) نیاز داشته باشند. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • رتبه انرژی (Energy Score)

این ویژگی شباهت بسیار زیادی به قابلیت «Body Battery» در ساعت‌های گارمین و «Readiness Score» در مچ‌بندهای سلامتی فیت‌بیت داشته و با ردیابی معیارهای سلامتی کاربر مانند «خواب، فعالیت‌های ورزشی، ضربان قلب و ..» قادر است گزارش ساده‌ای از وضعیت آمادگی جسمانی روزانه کاربر را به وی ارائه دهد.

  • روتین ورزشی شخصی‌سازی‌شده (Workout Routine)

این قابلیت با استفاده از «ویژگی‌های جسمانی» و «اهداف مورد نظر کاربر» یک برنامه تمرینی ترکیبی شخصی‌سازی شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، کاربران قادرند با استفاده از پیشنهادات هوش مصنوعی گلکسی، به تمرینات ورزشی خود تنوع بخشیده و با به‌حداکثر رساندن کارآمدی تمرینات خود، بیشترین تاثیرات را از روتین ورزشی خود دریافت کنند.

  • مقایسه عملکرد در مسابقات (Race)

این قابلیت به صورت انحصاری و برای «دوندگان و دوچرخه‌سواران» طراحی شده و این گروه از کاربران قادرند عملکرد فعلی و پیشین خود را در یک پیست یا مسیر مشابه مقایسه کنند. با این حال، این قابلیت تنها از مسیرهای خارج از منزل پشتیبانی کرده و امکان دریافت گزارش قیاسی در شرایط استفاده از دوچرخه ثابت یا دویدن روی تردمیل وجود ندارد.

  • پیشنهادات سلامت‌محور (Wellness Tips)

در این قابلیت، هوش مصنوعی گلکسی با درنظرگیری «ویژگی‌های جسمانی» و «سایر شاخص‌های ردیابی‌شده» با راهنمایی کاربر به دست‌یابی به وی به اهداف شخصی‌سازی‌شده خود یاری می‌رساند. همچنین این قابلیت، با ارائه «نکات انگیزشی» انگیزه کاربر برای ادامه دادن در مسیر سلامت‌محور و دست‌یابی به اهداف شخصی وی را افزایش می‌دهد.

  • تجزیه و تحلیل خواب (Sleep Analytics)

این قابلیت، با ردیابی دقیق خواب و توجه به جزئیاتی نظیر «حرکت کردن (غلت زدن) در طی خواب، تأخیر در به‌خواب‌رفتن، میزان تنفس در طی خواب و ..» نظارت بهتری بر روی خواب را ارائه داده و به کاربر در ایجاد عادات مفید برای دست‌یابی به خواب باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

  • حد آستانه ضربان قلب در شرایط هوازی (AT) و بی‌هوازی (AnT)

این قابلیت به‌صورت انحصاری برای «دوندگان» طراحی شده و با ردیابی ضربان قلب در حالت‌های مختلف دویدن، «شاخص‌ها» و «تجزیه و تحلیل‌های دقیق‌تری» را نسبت به 5 سطح ارائه‌شده در اپلیکیشن سامسونگ هلث ارائه می‌دهد.

  • آستانه توان عملکردی (FTP)

این قابلیت به‌صورت انحصاری برای «دوچرخه‌سواران» طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا تنها در ظرف «10 دقیقه» به نتیجه FTP خود برای به‌حداکثر رساندن عملکرد خود دست یابند. لازم به ذکر است کاربران برای استفاده از این قابلیت به یک پاورمتر دوچرخه‌سواری مجزاء نیاز خواهند داشت.

در نهایت احتمال می‌رود پس از انتشار رسمی نسخه پایدار به‌روزرسانی One UI 6 Watch، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدتری و متنوع‌تری نیز در اختیار کاربران قرار داده شود.

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *