جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت تولید تصویر به هوش مصنوعی بارد گوگل اضافه شد [آموزش استفاده]

قابلیت تولید تصویر به هوش مصنوعی بارد گوگل اضافه شد [آموزش استفاده]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی گوگل از برخی از پیشرفت‌ها و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مولد خود در پلت‌فرم‌های مختلف از جمله گوگل مپ (Google Maps) رونمایی کرد. مهم‌ترین قابلیت در به‌روزرسانی جدید گوگل بارد، توانایی این هوش مصنوعی مولد برای استفاده از جمینای پرو (Gemini Pro/ آخرین مدل هوش مصنوعی چندوجهی گوگل) در تمامی زبان‌ها و مناطق تحت پوشش بارد است.

پیش از این، استفاده بارد از مدل هوش مصنوعی جمینای پرو تنها به زبان انگلیسی محدود می‌شد و این مدل هوش مصنوعی تنها در حیطه “درک، استدلال، خلاصه‌سازی” متون و “ارائه قابلیت‌های کدنویسی” پیشرفته‌تر به بارد یاری می‌رساند. اما در به‌روزرسانی جدید، اکنون بارد قادر به تولید تصاویر درخواستی بر مبنای دستورات دریافت‌شده به زبان انگلیسی (از سمت کاربر) است. در حال حاضر این قابلیت در اغلب کشورهای جهان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. کمپانی گوگل این قابلیت را با استفاده از آخرین مدل Imagen 2 خود توسعه داده است و قصد دارد با برقرارسازی تعادل میان 2 شاخصه “کیفیت” و “سرعت” در فرآیند تولید تصاویر توسط هوش مصنوعی بارد، خروجی‌های باکیفیت و واقع‌گرایانه‌ای را به کاربران خود ارائه دهد.

چگونه با استفاده از بارد، تصویر مورد نظر خود را تولید کنیم؟

نحوه استفاده از قابلیت “تولید تصویر” در هوش مصنوعی گوگل بارد، فرآیندی بسیار آسان است و برای دریافت تصاویر مورد نظر خود تنها کافی است شرحی کاملی از درخواست‌های خود را در قالب متن در کادر متنی بارد وارد کنید. پس از ورود توضیحات موردنظر، هوش مصنوعی مولد گوگل، تصاویر سفارشی‌سازی‌شده مبتنی بر ایده‌ها و درخواست‌های شما را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. در ویدیو زیر می‌توانید فرآیند تولید تصاویر درخواستی توسط بارد را مشاهده فرمایید:

علاوه بر این هوش مصنوعی بارد با تعبیه واترمارک‌های دیجیتالی قابل شناسایی (از طریق SynthID) در پیکسل‌های تصاویر تولیدشده، از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و به فرآیند تشخیص تصاویر تولیدشده مبتنی بر هوش مصنوعی از تصاویر طراحی‌شده توسط طراحان گرافیک (اشخاص) سهولت می‌بخشد. در بخش زیر نمونه‌هایی از تصاویر تولید‌شده توسط بارد را مشاهده می‌کنید:

سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی Google Bard

علاوه بر قابلیت‌های مطرح‌شده، در به‌روزرسانی جدید هوش مصنوعی بارد اکنون کاربران قادرند با کلیک کردن بر روی نماد “G” پاسخ‌های ارائه‌شده توسط بارد به سوالات خود را با نتایج جستجوی گوگل در بیش از 40 زبان زنده دنیا بررسی کنند. در این روش کاربران قادرند اطلاعات ارائه‌شده توسط هوش مصنوعی گوگل بارد را از طریق عبارت هایلایت‌شده در تمامی محتواهای موجود در سراسر وب ارزیابی کنند و از “صحت/ عدم صحت” یا “وجود تناقض” در پاسخ‌های ارائه‌شده اطمینان حاصل کرده یا به اطلاعات بیشتری در رابطه با پاسخ‌های ارائه‌شده دست یابند.

به اعتقاد سازمان سیستم‌های مدل بزرگ (Large Model Systems Organization/ مرجع ارزیاب مدل‌های زبان و ربات‌های چت در تمامی زبان‌ها)، هوش مصنوعی گوگل بارد و مدل هوش مصنوعی جمینای پرو “جهش‌های رو به جلو خیره‌کننده‌ای” را رقم زده‌اند و در حال حاضر کاربران زیادی به‌جای “چت‌بات‌های رایگان/غیر رایگان فعلی”، به استفاده از بارد تمایل دارند.

علاوه بر این، کارشناسان ارزیابی شخص ثالث (کارشناسان مستقل از کمپانی گوگل) نیز چت‌بات بارد را در میان برترین سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مکالمه (رایگان/ غیر رایگان) رتبه‌بندی می‌کنند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *