Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با استفاده از گوشی خود می‌توانید بیماری های پوستی را تشخیص دهید

با استفاده از گوشی خود می‌توانید بیماری های پوستی را تشخیص دهید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

عملکرد جست‌وجوی بصری گوگل لنز، دیگر محدود به شناسایی گیاهان و پرندگان نیست و با این قابلیت می‌توان به بررسی وضعیت پوست نیز پرداخت. البته هدف این قابلیت، جایگزینی آزمایشات پزشکی نیست.

کافیست در اپ گوگل عکس بگیرید یا تصویری که از پیش ثبت کرده‌اید را آپلود کنید و این اپ لینک تصاویری که به بهترین شکل با تصویر شما مطابقت دارند را به شما بر می‌گرداند. البته این اپلیکیشن مطمئناً بی‌ایراد نیست. اما این قابلیت به این معناست که اکنون می‌توانید چیزی را جست‌وجو کنید که تا پیش از این کلمات مناسبی برای توصیف آن نداشتید.

هیچکس نمی‌خواهد صفحات متعددی از تصاویر بیماری‌های پوستی را بگردد تا مشکل خود را پیدا کند. مطمئناً این قابلیت، این فرآیند را ساده‌تر خواهد نمود.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

توصیف یک خال یا جوش عجیب، آنهم تنها با کلمات می‌تواند کار بسیار سختی باشد. خوشبختانه راه جدیدی وجود دارد که لنز گوگل (Lens) بتواند به شما کمک کند. لنز می‌تواند وضعیت‌های پوستی را که از نظر ظاهری با مشکل پوستی شما مطابقت دارند را به شما نشان دهد. این ویژگی همچنین در شرایطی که شما نمی‌توانید بعضی چیزها مانند ورم کردن لب، خطی روی ناخن‌ها و یا ریزش موی سرتان را توصیف کنید نیز می‌تواند کمک کند.

در حالی که مطمئناً این قابلیت قرار نیست جایگزین آزمایشات و مراقبت پزشکی حرفه‌ای شود، اما می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری را درباره هر گونه نگرانی شما ارائه دهد. مخصوصاً اگر مراجعه به پزشک برای شما دشوار باشد، این قابلیت می‌تواند سطح بالاتری از حریم خصوصی را بررسی مشکلات جزئی فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید
یک برنامه هوش مصنوعی می‌تواند خط میخی را ترجمه کند

با این حال، فعالیت‌های شما در این اپ، در فضای ابری ذخیره می‌شوند؛ بنابراین اگر درباره ذخیره شدن سوابق پزشکی‌تان در فضای ابری حساس هستید بهتر است ابتدا در اکانت گوگل خود در بخش ذخیره‌های لنز، گزینه Web & App Activity را غیرفعال کنید.

گوگل لنز

کمپانی گوگل همچنین اعلام کرد که لنز در چت بات خود یعنی بارد ادغام خواهد کرد تا امکان دریافت بازخورد آنی درباره عکس‌ها فراهم شود.

گوگل لنز در حال حاضر می‌تواند برای ترجمه تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوی خیابان‌ها و منوهای رستوران‌ها کمک کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این اپ این است که شما می‌توانید تصویری از یک غذا را در آن آپلود کنید و سپس اپ به شما لیستی از رستوران‌های اطرافتان را که آن غذا را دارند را نشان دهد.

اپلیکیشن گوگل لنز برای کاربران اندرویدی در دسترس است و کاربران آی او اس نیز می‌توانند از طریق اپ گوگل به آن دسترسی داشته باشند.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>