جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ربات انسان‌نمای چینی غذا می‌پزد و حتی می‌تواند بسکتبال و کونگ‌فو بازی کند! [تماشا کنید]

ربات انسان‌نمای چینی غذا می‌پزد و حتی می‌تواند بسکتبال و کونگ‌فو بازی کند! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا تا به حال به دستگاهی فکر کرده‌اید که بتواند خانه را تمیز کند، همراه شما ورزش کرده، موسیقی پخش کند و مهم‌تر از همه، کارهای آشپزخانه را هم انجام دهد؟ خب، تبریک می‌گویم! این رویا اکنون به واقعیت پیوسته است. یک دستیار رباتیک جدید به نام Astribot S1، با هوشمندی وظایف مختلفی را انجام می‌دهد.

گفته می‌شود که دستیار رباتیک Astribot S1 از چابکی، مهارت و دقت بی‌نظیری برخوردار است که به او در انجام طیف گسترده‌ای از وظایف کمک می‌کند. بدنه‌ی این ربات که توسط شرکت چینی Stardust Intelligence ساخته شده، دارای ساختاری شبیه به بدن انسان است که بر روی پایه‌ای چرخ‌دار نصب شده است.

ربات S1 در حال سِرو چای با دقتی بی‌نظیر!

در اولین نمایش فنی خود، این ربات در حال تا کردن لباس‌ها، دسته‌بندی اقلام، برگرداندن تابه‌ها هنگام پخت‌وپز، جاروبرقی کشیدن و چیدن فنجان‌ها دیده شد که توجه بسیاری را در صنعت به خود جلب کرد.

در ویدئویی جدید، این ربات به دقت در حال سرو چای در یک فنجان است. اگر احساس ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید موسیقی بشنوید، این دستگاه حتی می‌تواند آلات موسیقی را نیز بنوازد.

این ربات همچنین در بسکتبال مثل یک رقیب واقعی ظاهر می‌شود، زیرا به طور دقیق توپ را به سمت سبد پرتاب می‌کند.

عملکرد هوشمند و برنامه‌ریزی بهتر ربات S1

طبق گزارش Pandaily، ربات S1 با سرعتی معمولی (حدود ۳ تا ۱۰ برابر بیشتر از سرعت معمول در صنعت) هوشمندی و قابلیت‌های چندمنظوره خود را در انجام وظایف طولانی‌مدت مانند تهیه غذا، دم کردن چای کونگ‌فو و نواختن سازهای مختلف به نمایش می‌گذارد.

این ربات در محیطی کنترل‌شده مشغول به انجام چندین ماموریت است، البته شرکت سازنده معتقد است که برای بررسی عملکرد واقعی آن، نیاز به آزمایش‌های بیشتری در شرایط دنیای واقعی است.

این ربات تعامل فیزیکی انسان را شبیه‌سازی می‌کند

ربات S1 که توسط Stardust Intelligence طراحی شده، دارای یک سیستم هوش مصنوعی است که با سخت‌افزارهای پیشرفته آن ادغام شده است. هوش مصنوعی به ربات کمک می‌کند تا یاد بگیرد و با محیط خود تعامل داشته باشد.

این ربات که برای تقلید از تصمیم‌گیری و تعامل فیزیکی انسان طراحی شده، قادر است وظایفی را انجام دهد که به‌طور معمول به مهارت و قضاوت انسانی نیاز دارند.

Astribot S1 همچنین توانایی انجام حرکات پویا و چابک مانند تمرین هنرهای رزمی وینگ چون و پرتاب دقیق توپ بسکتبال را دارد. این توانایی‌ها، چابکی و مهارت ربات را در مدیریت یک توالی‌ پیچیده از حرکات برجسته کرده و موقعیت آن را به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی چندمنظوره تثبیت می‌کند.

برنامه‌های آینده برای تجاری‌سازی ربات

انتظار می‌رود شرکت سازنده تا اواخر سال جاری، برنامه‌های تجاری و خانگی این ربات را اجرایی کند.

لای جی، مدیرعامل Astribot، بیان کرد:

چشم‌انداز ما ارائه دستیارهای رباتیک هوش مصنوعی برای میلیاردها نفر است. خواه مراقبت از خانه باشد یا کار در کارخانه‌ها، هرچه ربات‌ها بیشتر بیاموزند، تصمیم بگیرند و مانند انسان‌ها عمل کنند، بیشتر می‌توانند به مردم کمک کنند تا کارهای بیشتری را بهتر انجام دهند.

او افزود:

از همه دعوت می‌کنیم تا انتظارات خود را از S1 مطرح کنند و ببینند که چگونه قابلیت‌های آن از ۵۵ درصد و ۸۵ درصد به ۹۹.۹۹ درصد نزدیک می‌شود و به سطحی بی‌نهایت نزدیک به انسان‌ها می‌رسد. ما همچنین امیدواریم که در پنج تا ده سال آینده، ربات‌های هوش مصنوعی وارد هزاران خانه شوند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *