Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تولید انرژی از هوای رقیق؟! به نظر می رسد مکانیک کوانتومی می خواهد انرژی جادویی تولید کند!

تولید انرژی از هیچ؟! به نظر می رسد مکانیک کوانتومی می خواهد انرژی جادویی تولید کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر می رسد گروهی از محققان با استفاده از مکانیک کوانتومی، انرژی را از خلاء، بیرون کشیدند. دو آزمایش مختلف فیزیک ثابت کرد که این شاهکار، زمانی امکان پذیر است که آنها انرژی را از خلاء انرژی، با انتقال انرژی در فواصل میکروسکوپی خارج کنند. طبق گزارشی از مجله Quanta، آزمایش‌های جدید بر اساس نظریه‌ای در سال 2008 از فیزیکدان نظری ماساهیرو هوتا در دانشگاه توهوکو انجام شد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع جذاب با اروتک همراه باشید.

نظریه انتقال انرژی ماساهیرو هوتا

نظریه ماساهیرو هوتا، در سال 2008 توجه اندکی را به خود جلب کرد، زیرا استخراج انرژی از خلاء کوانتومی یک امکان غیر واقعی تلقی می شد. با این حال، آزمایش‌های جدید احتمالاً آخرین گام در تغییر این درک در میان جامعه علمی است.

اگرچه آن زمان بسیاری نظریه هوتا را رد کردند، اما این نظریه در واقع چیزی کمی ظریف تر از صِرف گرفتن انرژی از خلاء را پیشنهاد می کرد. این تئوری اساساً استفاده از ویژگی مکانیک کوانتومی را برای انتقال انرژی به ناحیه‌ای که فاقد هرگونه انرژی بود را پیشنهاد می‌کرد.

ست لوید، فیزیکدان کوانتومی در مؤسسه فناوری ماساچوست که در هیچ یک از تیم های تحقیقاتی حضور نداشت، به مجله Quanta گفت: “این واقعا آن نظریه را آزمایش می کند. شما در واقع در حال تله پورت (دوربَری) و استخراج انرژی هستید.”

نظریه هوتا بر اساس ایده ای به نام مفهوم تله پورت ساخته شد که به موجب آن فیزیکدانان می توانند انرژی را از طریق نوسانات در میدان های کوانتومی از اطراف به خلاء کشانده و سپس از آن انرژی استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید
از سرعت نور چه می دانید؟

تولید انرژی از هوای رقیق؟! به نظر می رسد مکانیک کوانتومی می خواهد انرژی جادویی تولید کند!

تحقیقات هوتا برای تئوری سال 2008، او را به این باور رساند که انرژی منفی یک عمل مستقل نیست. او سپس در مورد خلاء کوانتومی تحقیق کرد. بر اساس محاسبات خود، هوتا معتقد بود که خلاء کوانتومی می تواند در میدان های کوانتومی نوسان کند. این، در تئوری، به این معنی بود که انرژی می تواند بین دو ناحیه مختلف حرکت کرده یا “از راه دور” منتقل شود.

مفهوم تله پورت دو بار توسط دانشمندان دانشگاه واترلو و دانشگاه استونی بروک تولید شده است. هر دو گروه از محققین می توانند انرژی را در فواصل میکروسکوپی در دو دستگاه کوانتومی مجزا انتقال داده و نظریه هوتا را اثبات کنند.

تولید انرژی از خلاء؟!

با تکیه بر نظریه هوتا، تیم دانشگاه واترلو دریافتند که وقتی انرژی در یک منطقه مصرف می‌شود، به خلاء انرژی در فضای متفاوت اجازه می‌دهد تا به انرژی دسترسی پیدا کند.

نایلی رودریگز بریونز، یکی از محققان این پروژه که اکنون در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است، به مجله Quanta گفت: “بسیار زیبا بود که دیدم با فناوری کنونی می توان فعال شدن انرژی را مشاهده کرد.”

ماساهیرو هوتا وقتی در مورد نتایج آزمایش‌های جدید از او سؤال شد، در پاسخ گفت:

این یک فیزیک واقعی است، نه علمی تخیلی!

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>