جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پرینت سه بعدی یک خانه‌ ارزان قیمت در عرض پنج روز!

پرینت سه بعدی یک خانه‌ ارزان قیمت در عرض پنج روز!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

این پروژه خیره‌کننده که به‌تازگی تکمیل شده است ثابت می‌کند خانه‌های ساخته‌شده با پرینت سه‌بعدی می‌توانند برای مناطق شدید آب و هوایی و حتی زلزله‌خیز مناسب باشند. “پرینت” این خانه تنها پنج روز طول کشید و هزینه آن به طور قابل‌توجهی از یک خانه معمولی ساخته‌شده با مصالح آجری و سنگی کمتر بود.

این خانه که نامی برای آن انتخاب نشده است در آلماتی قزاقستان قرار دارد و به عنوان اولین خانه حاصل از پرینت سه‌بعدی در آسیای مرکزی شناخته می‌شود که توسط BM Partners طراحی شده و با استفاده از یکی از مدل‌های BOD2 شرکت COBOD پرینت شده است. این شرکت بزرگ‌ترین مرکز داده اروپا را نیز در گذشته ساخته است.

پرینت سه بعدی یک خانه‌ ارزان قیمت در عرض پنج روز!

پرینت دیوارهای واقعی خانه توسط پرینتر سه‌بعدی COBOD که مخلوطی مشابه سیمان را به صورت لایه‌ای از نازل خارج می‌کند انجام شد. با این حال، با توجه به اینکه شهر آلماتی دارای مقررات سخت‌گیرانه در خصوص ایمن‌سازی در برابر زلزله است، از مخلوط سیمانی بسیار قوی استفاده شده تا اطمینان حاصل شود که این خانه می‌تواند شرایط محلی و زلزله‌ای با شدت ۷.۰ ریشتر را تحمل کند.

COBOD توضیح می‌دهد:

برای افزایش استحکام ساختمان، BM Partners از مخلوط بتن ویژه‌ای با مقاومت فشاری تقریباً ۶۰ مگاپاسکال (۸,۵۰۰ PSI) استفاده کرد که به‌طور قابل‌توجهی از مقاومت ۷-۱۰ مگاپاسکال (۱,۰۱۵-۱,۴۵۰ PSI)  آجر و سنگ معمولی که در قزاقستان استفاده می‌شود، بیشتر است. این مخلوط شامل سیمان، ماسه و سنگریزه‌های محلی است، همچنین افزودنی D.fab که یک توسعه مشترک از COBOD International و Cemex است، امکان تنظیم ترکیبات بتن برای نیازهای منطقه‌ای متفاوت را فراهم می‌کند. با توجه به شرایط آب و هوایی شدید قزاقستان که از منهای ۵۷ تا به علاوه ۴۹ درجه سانتی‌گراد متغیر است، ساختمان از بتن پلی‌استایرن منبسط‌شده به عنوان عایق برای دیوارها استفاده می‌کند که علاوه بر عایق حرارتی به عنوان عایق صوتی دیوارها نیز کارآمد است.

پرینت سه بعدی یک خانه‌ ارزان قیمت در عرض پنج روز!

پس از تکمیل دیوارها، تیم ساختمانی شرکت وارد شدند تا پنجره‌ها، درها و هر چیز دیگری که لازم بود، از جمله مبلمان را به آن اضافه کنند. در کل، از تنظیم اولیه پرینتر تا اتمام نصب مبلمان، پروژه دو ماه به طول انجامید. فضای داخلی این خانه نیز شامل یک مساحت کف ۱۰۰ متر مربعی در یک طبقه و دارای یک طراحی ساده با پنجره‌های بزرگ و یک اتاق نشیمن بزرگ است. این خانه اکنون به عنوان یک نمایشگاه برای نشان دادن قابلیت‌های ساخت و ساز پرینت سه‌‌بعدی عمل می‌کند.

طبق گفته‌ی COBOD هزینه این خانه معادل حدود ۲۰,۵۰۰ یورو (تقریباً ۲۱,۸۰۰ دلار آمریکا) بوده است که به‌‌شکلی قابل‌توجه ارزان‌تر از میانگین محلی است.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *