Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دانشمندان 2 سیاره را با شعاعی چند برابر زمین شناسایی کردند

دانشمندان 2 سیاره را با شعاعی چند برابر زمین شناسایی کردند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دانشمندان دانشگاه نیومکزیکو (UNM) و مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، طولانی‌ترین سیارات فراخورشیدی تا‌به‌امروز را که در حال چرخش به دور یک ستاره کوتوله K هستند، توسط ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران (TESS) ناسا کشف کردند.

این گزارش بر اساس بیانیه مطبوعاتی این موسسه که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، ارائه شده است.

سیارات شبه مشتری

این کشف، یک کشف خاص بود چراکه اسماعیل میرلس، نویسنده اصلی مقاله، از اخترشناسان حرفه‌ای و آماتور در سراسر جهان کمک گرفت تا تأیید کنند که کشف‌های جدید واقعاً سیاره هستند. این شهرونددانشمندان که به میرلس کمک کردند، توانستند عبور این سیارات را مشاهده کنند که در نتیجه تأیید می‌کند این اجرام آسمانی واقعاً هدف قرار گرفته و شناسایی شده‌اند.

دایانا دراگومیر، استادیار دپارتمان فیزیک و نجوم UNM اظهار داشت:

افرادی که بازنشسته بوده یا کار روزانه متفاوتی دارند اما از منجمان آماتور نیز محسوب می‌شوند، داده‌های بسیار مفیدی را برای کمک به راستی‌آزمایی این سیارات ارائه کردند. نتایج ارائه‌شده توسط آنها از کیفیت حرفه‌ای برخوردار بوده و تلاش این شهرونددانشمندان متعهد برای فرآیند تأیید این سیارات حیاتی است.

سیارات گرم شبه مشتری حداقل شش برابر شعاع زمین، شعاع دارند و TOI-4600 b و TOI-4600 c نامگذاری شده‌اند.

اخترشناسان گزارش دادند که ستاره کوتوله K در وسط دو سیاره فراخورشیدی تازه کشف‌شده، اندکی کوچکتر و سردتر از خورشید است. در همین حال، TOI-4600 b دارای دوره مداری 82.69 روزه و TOI-4600 c دارای یک دوره مداری 482.82 روزه‌اند.

میرلس و تیمش اقدام به جایگزینی اندازه‌گیری‌های سرعت سیارات کردند تا میزان تکان‌های ستاره میزبان را تجزیه و تحلیل کنند زیرا کشش آن بر روی سیارات می‌تواند داده‌های مهمی را در مورد اجرام آسمانی استنتاج کند.

همچنین مطالعه کنید
در آینده‌ای نزدیک، برج زیبای خورشید، تغییرات فصول را مشخص خواهد کرد

میرلس گفت:

وقتی داده‌های اندازه‌گیری‌ها را دریافت کردیم، متوجه شدیم که ستاره هدف حرکت بسیار کمی دارد. این بدان معناست که هیچ سیاره بزرگی در حال عبور از جلوی ستاره نیست که یکی از دلایل احتمالی برای تغییرات نور ستاره است. ما همچنین بررسی کردیم که آیا این تغییرات در نور ستاره می‌تواند به دلیل عوامل دیگری مانند ستاره‌های دیگر یا گرد و غبار باشد. ما دریافتیم که این عوامل نمی‌توانند توضیحی برای تغییرات نور ستاره باشند. با کنار گذاشتن این دو احتمال، مطمئن شدیم که این دو سیاره وجود دارند.

دانشمندان توانستند تشخیص دهند که TOI-4600 b کمتر از هفت برابر شعاع زمین و TOI-4600 b تقریباً نه و نیم برابر شعاع زمین است.

دانشمندان 2 سیاره را با شعاعی چند برابر زمین شناسایی کردند

این محققان همچنین توانستند دو سیاره فراخورشیدی تازه کشف‌شده را با سیستم‌های چند سیاره‌ای که توسط ماموریت‌ها و ابزارهای گذشته پیدا شده‌اند، مقایسه کنند.

تشکیل سیاره

میرلس گفت:

نکته اصلی این تحقیق، تلاش برای کشف بیشتر در مورد شکل گیری این سیارهاست، زیرا بر اساس آنچه که ما در مورد سیارات فراخورشیدی یافته‌ایم، تاکنون هیچ چیز واقعاً شبیه منظومه شمسی نیست و می خواهیم درباره شکل‌گیری این سیاره‌ها بیشتر بیاموزیم. در حال حاضر بیش از 5000 سیاره فراخورشیدی وجود دارد، اما هیچ یک از این منظومه‌ها واقعا شبیه منظومه شمسی نیستند. بنابراین ما می‌خواهیم دریابیم که این انواع مختلف سیستم‌ها چگونه شکل گرفته و مهاجرت کرده‌اند.

داده های جدید سوالات بسیار جالبی را مطرح می‌کنند و محققان به بررسی آنها ادامه خواهند داد.

میرلس در ادامه گفت:

می‌خواهیم بفهمیم این سیارات چگونه شکل می‌گیرند؟ آیا سیارات دیگری در این منظومه وجود دارد؟ چگونه این سیارات غول‌پیکر بر سیارات کوچکتری که ممکن است در آنجا باشند تأثیر می‌گذارند؟ هنوز چیزهایی وجود دارد که می‌خواهیم آنها را کشف کنیم!

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>