Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اخترشناسان یک سیارک عظیم "قاتل سیاره (Planet Killer)" را بین زمین و زهره مشاهده کردند

اخترشناسان یک سیارک عظیم “قاتل سیاره (Planet Killer)” را بین زمین و زهره مشاهده کردند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اخترشناسان اعلام کردند که یک سیارک عظیم را با عرض تقریباً یک و نیم کیلومتری مشاهده کرده‌اند که می‌تواند روزی با مسیر زمین تلاقی پیدا کند. این سیارک به همراه دو سیارک دیگر تاکنون در تابش خیره‌کننده خورشید پنهان شده بودند، اما به‌تازگی با استفاده از یک ابزار زمینی به نام دوربین انرژی تاریک (DECam) مشاهده شده‌اند.

این سه سیارک، بین مدارهای زمین و زهره می چرخند، اما تنها بزرگترین آنها مداری نزدیک به مدار زمین دارد. این سیارک با نام 2022 AP7، بزرگترین “سیارک بالقوه خطرناک” کشف‌شده در هشت سال گذشته است.

اخترشناسان یک سیارک عظیم "قاتل سیاره (Planet Killer)" را بین زمین و زهره مشاهده کردند

اخترشناسان توانستند این سیارک‌ها در ساعات اولیه صبح، زمانی کوتاهی که می‌توان در آن با تابش کمتری از نور خورشید، آن را رصد کرد، شناسایی کنند. این مشاهدات به عنوان بخشی از یک مطالعه به‌منظور جستجوی سیارک‌های داخل منظومه شمسی که به دلیل درخشندگی خورشید، دیدن آنها دشوار است، انجام شده است.

اسکات اس. شپرد، محقق ارشد موسسه علوم کارنگی، در بیانیه‌ای توضیح داد:

بررسی ساعات اولیه صبح ما، به دنبال جست‌و‌جوی مناطقی در مدار زمین و زهره، برای یافتن سیارک‌ها است. ما تاکنون دو سیارک بزرگ نزدیک به زمین را پیدا کرده‌ایم که قطری در حدود 1 کیلومتر دارند، اندازه‌ای که ما آن را قاتلان سیاره می‌نامیم.

همانطور که اصطلاح “سیارک بالقوه خطرناک” هشداردهنده به نظر می‌رسد، اما هنوز نیازی به وحشت زیاد وجود ندارد. البته به هر حال، سیارکی با این طبقه‌بندی، در حال نزدیک شدن به زمین بوده که در این مورد خاص، فاصله آن، 0.05 برابر فاصله بین زمین و خورشید است. اما بر اساس مشاهدات فعلی، این سیارک به‌این زودی‌ها نزدیک به زمین نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
تصمیم چین برای ساخت یک ابر فضاپیمای غول‌پیکر یک کیلومتری!

اخترشناسان یک سیارک عظیم "قاتل سیاره (Planet Killer)" را بین زمین و زهره مشاهده کردند

رصد سیارک‌هایی که به زمین نزدیک می‌شوند با توسعه ابزارهای بهتر برای شناسایی آنها، رایج‌تر می‌شوند، اما احتمالاً سیارک‌های بسیار بزرگ زیاد دیگری برای یافتن باقی نمانده است، زیرا با این ابزارها، شناسایی آنها نسبتاً آسان‌تر شده است.

شپرد می‌گوید:

احتمالاً تنها چند سیارک با اندازه‌های مشابه برای یافتن باقی مانده است و این سیارک‌های کشف‌نشده بزرگ، احتمالاً مدارهایی دارند که در بیشتر مواقع آنها را در مدارهای زمین و زهره نگه می‌دارد.

تاکنون به‌دلیل دشواری رصد به خاطر تابش خیره‌کننده خورشید، تنها حدود 25 سیارک با مدارهای کاملاً در مدار زمین کشف شده است.

منبع: Digitaltrends

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>