خودروی پرنده ساخته شده از 90% فیبر کربن با برد 124 مایل و شارژ 30 دقیقه‌ای!

این خودروی پرنده ساخته شده از 90 درصد فیبر کربن، برد 200 کیلومتری را وعده می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

گروه GAC، واقع در چین، با راه‌اندازی یک برند جدید به نام GOVY که بر تولید خودروهای پرنده عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) متمرکز است، تلاش‌های خود را در حوزه حمل‌ونقل هوایی پایدار گسترش داده است.

این برند جدید، بر طراحی، تولید و پشتیبانی از خودروهای پرنده و محصولات مرتبط با آن تمرکز دارد. اکنون پرچم‌دار این برند، هواپیمای AirJet، به عنوان یک تاکسی هوایی با برد پروازی تا ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) معرفی شده است.

با استفاده از تجربه GAC در صنعت خودروسازی و فناوری‌های داخلی، GOVY قصد دارد راه‌حل‌های کاربردی برای حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری ارائه دهد.

گامی تازه در حمل‌ونقل هوایی پایدار

AirJet، به‌عنوان بخشی از معرفی این برند رونمایی شد و دومین طرح مفهومی خودروی پرنده GAC در طی دو سال اخیر را نشان می‌دهد. این خودروی پرنده از یک طراحی سنتی eVTOL (پرواز عمودی و افقی) استفاده می‌کند.

AirJet یک خودروی پرنده با بال‌های کامپوزیتی است که قابلیت برخاست و فرود عمودی دارد. این خودرو که از بیش از ۹۰٪ فیبر کربن ساخته شده، تنها یک‌سوم وزن بدنه یک خودرو هم‌سایز را داراست که به پروازهای الکتریکی طولانی‌تر کمک می‌کند. مشابه سایر eVTOLها، این وسیله به صورت عمودی بلند شده و در میانه پرواز برای حرکات کارآمد، روتورهای خود را تغییر وضعیت می‌دهد.

خودروی پرنده ساخته شده از 90% فیبر کربن با برد 124 مایل و شارژ 30 دقیقه‌ای!

AirJet به همراه مدل دیگر GAC به نام AirCar، توسعه داده می‌شود و هدف آن گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل هوایی پایدار است. مدل AirCar برای سفرهای کوتاه تا ۲۰ کیلومتر (۱۲.۴ مایل) بدون انتشار آلاینده طراحی شده، در حالی که AirJet برای مسیرهای طولانی‌تر تا ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) به‌عنوان تاکسی هوایی عمل می‌کند.

این eVTOL به سیستم الکتریکی پیشرفته‌ای مجهز است که توسط GAC توسعه یافته و می‌تواند به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل در ساعت) برسد و تنها در ۳۰ دقیقه شارژ شود.

AirJet دارای کابینی لوکس با چیدمان صندلی «۱+۱+X» و قابلیت پرواز خودکار است. این eVTOL با ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای همچون سیستم‌های نیروی محرکه و کنترل افزونه، پایش لحظه‌ای و سیستم تشخیص موانع برای اطمینان از پروازی ایمن تجهیز شده است.

سیستم Robo-AirTaxi برای حمل‌ونقل هوشمند و کارآمد

برد کنونی AirJet حدود ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) است، اما GAC انتظار دارد که با استفاده از باتری‌های حالت جامد در آینده، این برد به ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) افزایش یابد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ فرایند صدور گواهینامه هوایی برای eVTOLهای خود را آغاز کرده و خط تولیدی برای پشتیبانی از عملیات تجاری در چین ایجاد کند. این اقدام به آماده‌سازی برای معرفی خودروهای پرنده به بازار کمک خواهد کرد.

GAC همچنین سیستم جدیدی به نام Robo-AirTaxi معرفی کرده است که ترکیبی از حمل‌ونقل زمینی و هوایی را برای جابجایی هوشمند و یکپارچه فراهم می‌کند. این سیستم از مدل چند روتوره GOVY AirCar برای سفرهای شهری زیر ۲۰ کیلومتر (۱۲ مایل) و AirJet برای سفرهای میان‌برد تا ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) استفاده خواهد کرد.

خودروی پرنده ساخته شده از 90% فیبر کربن با برد 124 مایل و شارژ 30 دقیقه‌ای!

هدف این سیستم، ایجاد یک “دایره زندگی ۴۰ دقیقه‌ای منطقه خلیج بزرگ چین” است که با تسهیل ارتباطات بین‌شهری، زمان و هزینه‌های حمل‌ونقل را کاهش دهد.

تا سال ۲۰۲۵، گروه GAC برنامه دارد گواهینامه صلاحیت پرواز برای خودروهای پرنده خود دریافت کند، خطوط تولید را راه‌اندازی کرده و پیش‌فروش‌ها را آغاز نماید تا به سمت تجاری‌سازی حمل‌ونقل در ارتفاع پایین حرکت کند.

همچنین، تا سال ۲۰۲۷، این شرکت قصد دارد عملیات نمایشی را در ۲ تا ۳ شهر منطقه خلیج بزرگ چین به اجرا بگذارد و آینده حمل‌ونقل شهری را با فناوری‌های هوشمندتر و پایدارتر شکل دهد.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *