شیائومی سرانجام از نسخه نهایی SU7 اولترا خود رونمایی کرد. این سدان برقی با عملکرد خارقالعاده قرار است تمام بازیگران شناختهشده بازار خودرهای الکتریکی را به چالش بکشد. شیائومی SU7 اولترا یک ویترین فناوری است که برای نمایش تواناییهای این شرکت در بخش خودرو طراحی شده است. این خودرو مستقیماً در مقابل خودروهایی مانند زیکر 001 FR، پورشه تایکان توربو GT، تسلا مدل S Plaid و لوسید ایر Sapphire قد علم کرده است. برای آشنایی بیشتر با این هایپرکار جذاب با اِروتِک همراه باشید.
SU7 اولترا با سه موتور الکتریکی شامل دو موتور V8 شیائومی و یک V6 شیائومی که خروجی ترکیبی 1526 اسب بخاری را تولید میکنند روانه بازار میشود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها 1.98 ثانیه است که بدون شک آن را در قلمرو هایپرکارها قرار میدهد. SU7 اولترا میتواند به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد و یک چهارم مایل را در 9.23 ثانیه طی کند. اینها واقعاً آمارهایی قابلتوجه هستند!
نیروی این اَبَرخودرو از یک باتری 93.7 کیلووات ساعتی Qilin 2.0 تولیدشده توسط CATL تامین میشود. این باتری پیشرفته دارای سیستم خنککننده دو سطحی، ساختار سلول به بدنه (CTB) برای افزایش ایمنی و استحکام و قابلیت شارژ سریع 5.2C است. این سرعت شارژ میتواند باتری را از 10 درصد تا 80 درصد تنها در مدت 11 دقیقه شارژ کند.
SU7 اولترا بر اساس طراحی سدان استاندارد SU7 ساخته شده اما چندین ویژگی اسپرت را دریافت کرده است. اسپویلر بزرگ عقب، بدنه پهنتر و سپرهای تهاجمی و خشن، ظاهری متمایز و تهاجمی به آن بخشیده است. این پیشرفتهای آیرودینامیکی به ۲۶۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین اضافی کمک میکند و خودرو را در سرعتهای بالا به جاده میچسباند. SU7 اولترا بر روی چرخهای 21 اینچی که در لاستیکهای پیرلی P Zero 5 پیچیده شدهاند، سوار شده است.
در داخل، این هایپرکار ترکیبی از لوکس و اسپرت بودن است. چرم آلکانترا صندلیها، کارتهای در و سایر عناصر داخلی را میپوشاند، در حالیکه فیبر کربن، دیگر قطعات در، تونل مرکزی و آینهی عقب را برای حسی با تکنولوژی بالا تزئین میکند. صندلیهای اسپرت با کمربند ایمنی زرد و فرمانی با پوشش آلکانترا، این برجستهترین کابین خلبانی را تکمیل میکنند.
شیائومی SU7 اولترا در چین 814900 یوان قیمت دارد که به 102900 یورو تبدیل میشود. این قیمت باعث میشود که آن را بهطور قابلتوجهی ارزانتر از بسیاری از رقبای خود حتی در بازار چین کند. تولید انبوه این خودرو قرار است در مارس 2025 آغاز شود.
گلدمن ساکس فروش حدود 4000 دستگاه را در سال 2025 پیشبینی کرده بود که رقمی متوسط در این طرح بزرگ است، اما برای یک هایپرکار خیلی بد نیست. با این حال پاسخ اولیه خریداران و 3680 سفارش ظرف 10 دقیقه پس از ارائه رسمی خودرو، ممکن است این پیشبینیها را بیاساس کند!
داستان SU7 کاملاً الهامبخش است. از یک ایده به یک محصول نهایی در دو سال کوتاه، با وجود اجماع عمومی که جاهطلبیهای شرکت را بیش از حد جسورانه نشان میدهد. برخلاف همه چالشها، این شرکت در مسیر تحویل 120000 دستگاه از SU7 در سال جاری است که 20000 دستگاه تنها در ماه اکتبر تحویل داده شده است و اکنون، نسخه اولترا مسیر پیست نوربرگ رینگ را در پیش گرفته است و تمام دنیای خودرو را وادار به توجه کرده است. این روند، ما را هیجان زده میکند که ببینیم شیائومی قرار است در آینده چه کاری انجام دهد!
منبع: Arenaev