جدیدترین بازی مسابقهای استودیوی ترن ۱۰ (Turn 10) یکی از پرحاشیهترین عناوین سری فورتزا بوده است. علیرغم واکنش مثبت منتقدان به بازی Forza Motorsport و نقدهای خوبی که این عنوان در زمان عرضه دریافت کرد، برخی از طرفداران سری از باگهای بزرگی مانند گیر افتادن در صفحهی لودینگ بیپایان یا مشکلات مربوط به سیستم ارتقای سطح خودروها و هوش مصنوعی گله کردهاند.
در اعلامیهی جدیدی که از طرف توسعهدهندگان این بازی مسابقهای به اشتراک گذاشته شده است، اندی بیودوئن و کریس ایساکی بهعنوان کارگردانان بازی Forza Motorsport همراه با تروور لاپمانیس در مقام تهیهکنندهی اجرایی به ۳ مورد از برجستهترین بازخوردهای بازیکنان توجه نشان دادند. سازندگان بازی ابتدا با موضوع پیشرفت خودرو آغاز کردند و اذعان داشتند که اختلافانگیز بودن این مسئله از واکنش بازیکنان واضح است؛ بسیاری از مخاطبان بازی از سیستم فعلی لذت میبرند و برای بسیاری دیگر، این بازی همان تجربهی پیشرفت و ارتقایی که از سری فورتزا انتظار میرود را ارائه نمیکند!
«برای رسیدگی به این موضوع، ما در حال بررسی تغییرات در این سیستم هستیم. هدف ما از این تغییرات حفظ چیزی است که برای کسانی که از آن [سیستم] لذت میبرند جواب میدهد و در عین حال مشکلات بسیاری از متعهدترین بازیکنانمان با سیستم را حل میکنیم.»
اگرچه ارزیابی صحیح گزینههای که باید بهبود یابند، در کنار ایجاد تغییرات لازم در کد بازی و آزمایش کامل آن فرایند زمانبری محسوب میشود، این یکی از اولویتهای اصلی تیم توسعهدهندهی بازی Forza Motorsport در سال جاری میلادی خواهد بود.
سازندگان این بازی مسابقهی همچنین دربارهی مقررات مسابقهها و قوانینی که اعمال میشود، اذعان کردهاند که این موارد در برخی شرایط آنطور که در نظر گرفته شدهاند کار نمیکنند. تیم توسعهدهنده از مشکلات مربوط به مجازاتهای متناقض یا غیرمنصفانهی بازی برای برخورد محکم و عمدی به خودروهای دیگر، رانده شدن از مسیر و چرخش اتومبیلها که باعث خارج شدن بازیکنان از مسیر میشود، آگاهاند و همچنین میدانند که گاهی اوقات، تصادفات با سرعت بالا جریمه ندارند اما برخی بازیکنان در اثر برخورد به خودروی دیگر با سرعت پایین، با جریمهی خفیفی مجازات میشوند.
اعضای استودیوی ترن ۱۰ همچنین خاطرنشان کردند که هنگامی که سیستمهای بازی دچار چنین مشکلاتی میشوند، مهم است که همه دادههای لازم در مورد مسابقات را جمعآوری کنند. به همین منظور، این تیم قصد دارد تا طی ماههای آتی با برخی از بازیکنان رقابتی و قدیمی سری همکاری کرده و اطلاعات دقیقتری را در این زمینه بهدست آورند. این بازیکنان حرفهای چنین نمونهها و مشکلاتی رو ثبت میکنند و دادهها را به تیم استودیوی ترن ۱۰ میرسانند تا بتوانند به اعمال راهکارها و روشهایی برای بهبود سیستم قانون و مقررات بازی Forza Motorsport بپردازند.
در پایان نیز تیم توسعهدهندهی بازی سراغ رسیدگی به مشکلات رانندگان هوش مصنوعی میرود که بهدلیل ترمزهای ناگهانی، ترمز بیش از حد و موارد مشابهی دیگر مورد انتقاد قرار گرفتهاند.
«ما بازخوردهایی در مورد رفتار رانندگان هوش مصنوعی خود دیدهایم؛ ترمز ناگهانی و کاهش سرعت، شتاب نگرفتن در خروجیها، ترمز گرفتن بیش از حد در پیچهای خفیف و پیروی بیش از اندازه از خطوط مسابقه. آگاهیم که داشتن هوش مصنوعی منصفانه و رقابتی در بازی Motorsport چقدر مهم است. اولویتهای اصلی ما در اوایل سال ۲۰۲۴ پرداختن به هوش مصنوعی بیش از حد تهاجمی است.»
سه مورد بالا و موارد دیگر، «بهطور مداوم» بخشی از برنامههای استودیوی ترن ۱۰ برای بهبود بازی هستند. این استودیو در پیادهسازی تغییرات جدید، قصد دارد تا بهشکل منظم و پیوسته این بهبودها را اعمال کند بدون اینکه ثبات بازی و عملکرد کلی آن فدا شود. به عبارت دیگر، استودیوی ترن ۱۰ نمیخواهد با عجله سراغ تغییراتی برود که میتوانند تأثیر نامطلوبی بر روی این بازی بگذارند.
بازی Forza Motorsport هماکنون بر روی پلتفرمهای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار دارد.
منبع: Gamingbolt