جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
چرا برند شیائومی محبوب شد؟

چرا برند شیائومی محبوب شد؟

اشتراک‌گذاری:

شیائومی برندی چینی با شهرتی جهانی

چیزی که شیائومی بیشتر به خاطر آن شناخته شده است، پاسخ به سوالی آسان است. شیائومی یک برند چینی گوشی ‌های هوشمند است که اکنون در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است. این شرکت یکی از بازیگران اصلی در صنعت الکترونیک است و مدل های گوشی شیائومی  به خاطر قیمت مناسب و کیفیت بالا شهرت دارند. در حالی که بسیاری از منتقدان گوشی های شیائومی را به دلیل شباهت آنها به سخت افزار اپل مورد انتقاد قرار داده اند، این شرکت همچنان به عرضه گوشی های هوشمندی که بهتر از رقبای خود هستند، ادامه داده است.

برکسی پوشیده نیست که شیائومی برندی بزرگ در صنعت تلفن هوشمند و دستگاه‌ های الکترونیک مصرفی چین بوده و توانسته محصولات متعدد و هوشمندی را در بازار عرضه دارد.

یکی از نقاط برجسته و قوت محصولات شیائومی  قیمت مناسب محصولات آن بوده که موجب شد شهرت فراوانی پیدا کند. در ادامه به چند دلیل محبوبیت شیائومی نسبت به رقبا خواهیم پرداخت.

افزایش محبوبیت شیائومی محصولات نوآورانه

شیائومی سال ‌هاست که گوشی ‌های هوشمند و لوازم خانگی هوشمند تولید می‌ کند و اولین دستگاه آن Mi 1 در سال 2011 بود. از آن زمان، این شرکت محصولات مختلفی را توسعه داده است.

مانطور که قبلاً گفتیم شیائومی یک برند محبوب بین المللی است که محصولات زیادی دارد. از نظر استراتژیک، گوشی های هوشمند آن تنها محصولاتی نیستند که تولید می کنند. این شرکت همچنین لوازم جانبی بسیاری از جمله گجت های هوشمند خانه را برای آنها تولید می کند. علاوه بر این، شیائومی ساعت‌ های هوشمند، تلویزیون‌ها و طیف گسترده ‌ای از محصولات دیگر مانند لوازم خانگی و لباس تولید می‌کند و از این رو به محبوبیت شیائومی کمک می ‌کند. با این حال، با وجود محبوبیت، این شرکت بیشترین تعداد محصول را در جهان ندارد. با توجه به اینکه این شرکت تنها 11 سال قدمت دارد، طیف محصولات آنها را باید یک دستاورد بزرگ به حساب آورد.

 محصولات خانه هوشمند شیائومی کالاهایی هستند که هر محیطی را به فضایی هوشمند و قابل کنترل از راه دور تبدیل می کنند و نصب و راه اندازی پیچیده ای نیز ندارند .از این جهت محصولات هوشمند این برند در بین خریداران طرفدار زیادی پیدا کرده است .

استفاده از پردازنده کوالکام در گوشی‌ها

هنگامی که سامسونگ مشغول استفاده از پردازنده خود روی گوشی هایش بود، شیائومی تصمیم گرفت با همکاری کوالکام گوشی های مجهز به پردازنده قدرتمند و کارآمد کوالکام عرضه دارد.

البته شیائومی به سمت تولید پردازنده اختصاصی رفت اما چندان نتوانست موفق باشد و تولید را متوقف کرد. از این رو موفقیت شیائومی در ابتدا با کمک پردازنده کوالکام محقق شد.

حمایت شرکت مخابراتی بزرگ

دیگر دلایلی که شیائومی را توانست محبوب و موفق کند، همکاری شرکت مخابراتی بزرگ چاینا موبایل بود. در ابتدا فعالیت شیائومی، چایناموبایل با حمایت بزرگ خود موجب شد تا شیائومی بتواند پخش و فروش ساده ‌ای در زمینه محصولات گوشی خود داشته باشد و به محبوبیت دوچندان نسبت به دیگر رقبا دست یابد. موضوعی که برخی برندها از آن برخوردار نبودند و موجب تضعیف آنها هم شد.

دسترسی گسترده به گوشی های شیائومی

شیائومی چندین سال است که طیف گسترده‌ ای از گوشی ‌های هوشمند را عرضه می ‌کند، اما اخیراً شروع به ایجاد خطوط خاصی در برندهای خود کرده است. در حالی که هنوز زیر چتر شیائومی هستند، شرکت‌ های تابعه می ‌توانند به طور مستقل عملیات روزانه خود را انجام دهند و هویت خود را ایجاد کنند.

این یک استراتژی است که گوشی های این شرکت را مقرون به صرفه تر می کند و آنها را برای مدت طولانی تری نسبت به بسیاری از رقبای خود در بازار نگه می دارد. در اینجا جزئیاتی در مورد در دسترس بودن طولانی مدت گوشی های شیائومی آورده شده است.

هنگامی که شیائومی یک گوشی جدید را عرضه می کند، مطمئن می شود که آن را تا زمانی که ممکن است در دسترس خواهد داشت. این امر از تولید بیش از حد جلوگیری می‌کند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا سال‌ها پس از عرضه مدل جدید آن را خریداری کنند.

علاوه بر این، شرکت عرضه و تقاضا را کنترل می کند و شرکت بیش از حد تولید نمی کند. همچنین تضمین می کند که گوشی همیشه در انبار و آماده برای خریداران باشد. به این ترتیب، خریداران فشاری برای ارتقای تلفن فعلی خود هر سال احساس نمی کنند. در نهایت، آنها به لطف دسترسی طولانی مدت به محصولات شیائومی، پول بیشتری پس انداز می کنند.

حذف واسطه و افزایش فروش

همیشه شنیدیم که حذف واسطه موجب کاهش قیمت یک محصول می‌ شود. شیائومی نیز به این مورد توجه داشته با فروش اینترنتی و بدون واسطه تلاش کرده موجب محبوبیت بیشتر و کاهش قیمت محصولات شود.

شیائومی به دلیل استفاده از استراتژی درست در تولید، فروش و عرضه، موجب شد تا شاهد فروش قابل توجه گوشی و سایر محصولات این برند شناخته شده باشیم. چنین برنامه کاری موجب شد تا شیائومی در مدت زمان کوتاهی به برند بزرگ در چین و سایر نقاط جهان تبدیل شود.

موضوعی که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

قیمت کمتر نسبت به رقبا

شیائومی در مقایسه با رقبا محصولاتی با قیمت کمتر ارائه می دهد. این امر کمک فاحشی به آن نمود تا محبوبیت خود را دوچندان کرده و نظر علاقمندان را جلب کند. محصولات این برند چینی اختلاف قیمت بسیاری با رقبا امریکایی و کره ‌ای داشت و در نتیجه موفقیت بزرگ را برای شیائومی رقم زد.

بازاری که قیمت می توانست تعیین کننده موفقیت برای یک برند نوظهوری چون شیائومی باشد.

زیربرندهای متنوع

شیائومی زیربرندهای متنوعی داشته و هر یک در یک زمینه خاص فعال هستند. حتی در بخش گوشی نیز زیربرندهای متعددی چون بلک شارک گیمینگ، پوکو اقتصادی و جذاب و ردمی کارآمد را می توان مشاهده کرد. تمامی این برندها در محبوبیت و رشد فروش شیائومی نقش بسزایی ایفا کردند.

شیائومی محبوبیت بین المللی پیدا کرده است

شیائومی یک برند چینی با بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه است. اینها کاربران معمولی گوشی های هوشمند شیائومی و لوازم خانگی هوشمند هستند. این مصرف کنندگان از بیش از 47 کشور در سراسر جهان هستند. در حالی که این عدد بسیار زیاد است، اما همچنان نشان دهنده محبوبیت روزافزون این شرکت است. از آنجایی که شیائومی محصولات خود را با قیمت کمتری نسبت به سایر برندهای چینی به فروش می رساند، این یک نقطه فروش عمده برای آنها است. در نتیجه، آنها همچنان قادر به جذب کاربران جدید هستند.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اِروتِک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *