در پی مشکلات عملکردی و فنی متعددی که بازی جدید “بوردرلندز ۴ (Borderlands 4)” با آنها روبهرو شده است، استودیو توسعهدهنده گیرباکس اینترتینمنت (Gearbox Entertainment) یک بهروزرسانی منتشر کرده است تا برخی از مبرمترین ایرادات بازی را برطرف سازد. این بهروزرسانی محتوای جدیدی برای بوردرلندز ۴ ارائه نمیکند و در عوض، چند رفع باگ جزئی برای گیمپلی و روند پیشرفت بازی به همراه دارد و همچنین برخی از مشکلات کرش (از کار افتادن ناگهانی) را برطرف میکند.
رفع مشکلات فنی و برنامههای آتی استودیو
در بخش پایداری، این بهروزرسانی رفع مشکلاتی را به همراه داشت که مربوط به کرشهای ناشی از وضعیتهای انیمیشن شخصیتها و دشمنان، صدا و بررسیهای برخورد (collision checks) بودند. برای بازیکنان PC نیز، کرشهای مختلف مربوط به کارت گرافیک (GPU) با این بهروزرسانی رفع شدهاند.
در مورد سایر اصلاحات کوچکتر، مهمترین آنها رفع یک مسدودکننده پیشرفت (progression blocker) در مأموریت “Talk to Zadra” است و بازیکنان دیگر با مشکلی که در آن مرکز جوایز (Reward Center) پس از دریافت جوایز بسته Gilded Glory Pack از کار میافتاد، مواجه نخواهند شد. برای جزئیات بیشتر، میتوانید لیست کامل تغییرات (patch notes) را در ادامه بررسی کنید.
علاوه بر این، استودیو برنامههای خود برای بهروزرسانیهای هفتگی Borderlands 4 را نیز اعلام کرده است. این بهروزرسانیها شامل تغییراتی در دستگاه فروش خودکار Maurice’s Black Market، از جمله مکان آن، معرفی یک باس هفتگی جدید به نام Weekly Big Encore که نسخه چالشبرانگیزتری از یک باس موجود را ارائه میدهد و مأموریتهای هفتگی به نام Weekly Wildcard Missions خواهند بود.
مشکلات و اظهارات پیرامون عملکرد بازی
گیرباکس همچنین قبلاً تأیید کرده بود که در حال کار بر روی بهروزرسانی کنسولها برای افزودن قابلیت نوار لغزنده میدان دید (field of view slider) است و اشاره کرده بود که این قابلیت در حال گذراندن آزمایشهای داخلی است. این استودیو همچنین در حال بررسی مشکلات عملکردی است که بازیکنان کنسول با آن مواجه هستند.
رندی پیچفورد، رئیس استودیو، عملکرد ضعیف در کنسولهای PS5 و PS5 Pro را به عنوان یک “مشکل شناختهشده” مطرح کرده و به بازیکنان توصیه کرده بود که اگر عملکرد بازیشان شروع به افت کرد، Borderlands 4 را مجدداً راهاندازی کنند تا مشکلات برطرف شود. بازیکنان گمان میکنند که این مسائل مربوط به نشت حافظه (memory leak) در Borderlands 4 است، که با این موضوع که افت عملکرد تنها پس از مدتی بازی کردن شروع میشود، همخوانی دارد.
در مورد نسخه PC بازی Borderlands 4، پیچفورد مجموعهای طولانی از پستها را در شبکههای اجتماعی منتشر کرد که در آن گفت بازیکنان PC انتظارات زیادی از بازی دارند و کسانی که از مصالحههایی که باید برای یافتن تعادل بین کیفیت بصری و نرخ فریم انجام دهند ناراضی هستند، باید درخواست بازپرداخت (refund) دهند.
پیچفورد نوشت:
شما میتوانید هر کاری که میخواهید انجام دهید. بازی همین است که هست. اگر از آن راضی نیستید، لطفاً از استیم درخواست بازپرداخت کنید. شما بازی را به یک وسیله نقلیه تشبیه کردید. من یک موتور فراری را در یک ماشین غولپیکر (monster truck) قرار نمیدهم و انتظار داشته باشم مانند یک فراری رانندگی کند. اگر مشخصات فنی سیستم خود را به من بگویید، میتوانم به شما در بهینهسازی عملکردتان کمک کنم.
Borderlands 4 در حال حاضر برای PC، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S در دسترس است. این بازی در تاریخ 3 اکتبر برای کنسول نینتندو سوییچ 2 نیز منتشر خواهد شد.
لیست کامل تغییرات بوردرلندز ۴ – 18 سپتامبر 2025:
پایداری
- رفع کرشهای مرتبط با وضعیتهای انیمیشن، صدا، و بررسیهای برخورد.
- رفع کرشهای مختلف مرتبط با GPU (کارت گرافیک).
گیمپلی و روند پیشرفت
- رفع مشکلی که در آن مرکز جوایز میتوانست پس از دریافت جوایز بسته Gilded Glory Pack از کار بیفتد.
- رفع یک مسدودکننده پیشرفت در مأموریت “Talk to Zadra” که در آن هدف مأموریت میتوانست در صورت خروج و ورود مجدد بازیکنان در میانه دیالوگ، با شکست مواجه شود.
- اصلاح اخطارهای “Doesn’t own DLC” (دارنده DLC نیست) که به اشتباه بر روی تجهیزات غیر DLC نمایش داده میشدند.
لوت و آیتمها
- بهروزرسانی مخزنهای لوت (Loot Pools) تا سلاحهای Gilded Glory Pack دیگر در صندوقهای استاندارد ظاهر نشوند.
منبع: Gamingbolt