جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اشتراک یا Subscription اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟

اشتراک یا Subscription اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

قابلیت «اشتراک یا Subscription» اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت مستقیم از تولیدکنندگان محتوا موردعلاقه خود حمایت کنند. در این قابلیت کاربران به ازاء پرداخت هزینه اشتراک ماهانه قادرند به محتواهای انحصاری که به‌صورت رایگان در اختیار سایر دنبال‌کنندگان (فالوئرها) قرار داده نمی‌شوند، دسترسی داشته باشند. در این مطلب به بررسی مزایا و نحوه تهیه اشتراک‌های اینستاگرام خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

Subscription اینستاگرام چیست؟

ویژگی «Subscription» اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد از محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده خود در این پلت‌فرم کسب درآمد کنند. در این ویژگی تولیدکنندگان قادرند با تعیین یک هزینه ماهانه ثابت، محتواهای منحصربه‌فرد خود را با مشترکان به اشتراک بگذارند.

در این ویژگی مشترکان قادرند به تمامی استوری‌ها (Story)، ریلز (Reels) و پخش‌های زنده (لایو/ Live) تولیدکننده محتوا موردعلاقه خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این اینستاگرام پس از تهیه اشتراک به کاربران یک نشان ویژه (تاج بنفش) را اهدا کرده که این نشان در کنار نام کاربری مشترکان (به عنوان مثال در هنگام نوشتن نظرات زیر پست‌های تولیدکننده محتوا) به نمایش گذاشته می‌شود.

اشتراک‌های اینستاگرام تا حدودی به ویژگی «عضویت/ Membership» در کانال‌های یوتیوبی شباهت دارد. با این حال لازم به ذکر است که اینستاگرام به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی این ویژگی را در اختیار تمامی تولیدکنندگان محتوا قرار نداده و تنها گروهی از تولیدکنندگان منتخب این پلت‌فرم که واجد شرایط زیر هستند، به این ویژگی دسترسی خواهند داشت:

  • محدودیت سنی: تولیدکننده محتوا حداقل باید 18 سال سن داشته باشد.
  • محدودیت حساب کاربری: حساب کاربری مورد نظر باید در سطح «حرفه‌ای/ Professional» باشد.
  • محدودیت تعداد فالوئر: حساب کاربری مذکور باید حداقل 10000 فالوئر داشته باشد.
  • محدودیت جغرافیایی: تولیدکننده محتوا باید در یکی از کشورهایی که ویژگی «Subscription» در آن فعال است، اقامت داشته باشد.
  • تابعیت از قوانین: تولیدکننده محتوا باید از قوانین و سیاست‌های موردنظر اینستاگرام در بخش‌های «Subscriptions ،Partner Monetization ،Community Guidelines و Content Monetization» پیروی کند.

همچنین تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به داشبورد حرفه‌ای حساب کاربری خود، واجد شرایط بودن/ نبودن خود برای فعال‌سازی اشتراک در اینستاگرام را به آسانی بررسی کنند. در نهایت حساب‌های کاربری واجد شرایط قادر به مشاهده گزینه «تنظیم اشتراک‌ها/ Set up subscriptions» در داشبورد حساب کاربری خود خواهند بود.

مزایای اشتراک اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا و مشترکان

بدون شک «کسب درآمد ثابت» از آثار تولیدشده به عنوان مزیت اصلی راه‌اندازی اشتراک اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا محسوب می‌شود. اما پس از تهیه اشتراک اینستاگرام چه مزایایی شامل حال مشترکان می‌شود؟ برخی از مزایا عبارتند از:

  • دسترسی به استوری‌ها (Story)، ریلز (Reels) و پخش‌های زنده (لایو/ Live) انحصاری تولیدکننده محتوا موردعلاقه
  • دریافت نشان مشترک‌بودن (تاج بنفش‌رنگ) که در کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت در کنار نام کاربری به نمایش گذاشته می‌شود
  • امکان شرکت در چت‌های گروهی انحصاری برای مشترکان و دریافت فرصتی برای تعامل با تولیدکننده محتوا موردعلاقه
  • دسترسی به کانال‌های انحصاری تولیدکننده محتوا برای مشترکان

اشتراک یا Subscription اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟

در نهایت می‌توان گفت که این ویژگی با ایجاد یک رابطه سودمند دوجانبه، به «شکوفایی هر چه بیشتر خلاقیت» تولیدکنندگان محتوا و «برانگیختن احساس ارزشمند بودن» در مشترکان کمک می‌کند. با این حال به خاطر داشته باشید که بسته به سلیقه تولیدکننده محتوا، میزان و کیفیت تجربه‌های منحصربه‌فرد مشترکان از یک تولیدکننده محتوا با دیگری می‌تواند تفاوت داشته باشد.

چگونه اشتراک اینستاگرام را تهیه کنیم؟

به طور کلی قیمت اشتراک ماهانه اینستاگرام می‌تواند در بازه‌ای از «0.99 دلار تا 99.99 دلار» باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، هزینه اشتراک ماهانه توسط تولیدکنندگان محتوا تعیین شده و آن‌ها می‌تواند با درنظرگیری هدف خود (به عنوان مثال دریافت هزینه کمتر برای جذب مشترکان بیشتر با هزینه بالاتر برای ارائه یک تجربه ممتاز و بی‌نظیر) مبلغ موردنظرشان را انتخاب و اعمال نماید. برای تهیه اشتراک و حمایت از تولیدکننده محتوا موردعلاقه خود کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و به صفحه پروفایل تولیدکننده محتوا موردنظر خود مراجعه کنید.
  2. بر روی دکمه «Subscribe» ضربه زده و قیمت و مزایای اشتراک ماهانه (که در بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود) را بررسی کنید.
  3. در صورت تمایل به پرداخت هزینه اشتراک، بر روی دکمه «Subscribe» ضربه زده و برای تکمیل خرید خود از دستورات اعلام‌شده پیروی کنید.

اشتراک یا Subscription اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟

توجه:

اگر دکمه «Subscribe» را در صفحه پروفایل تولیدکننده محتوا موردنظر خود مشاهده نمی‌کنید، به این معناست که او تا آن لحظه ویژگی «اشتراک اینستاگرام» را برای حساب کاربری خود فعال نکرده است.

همچنین در صورت عدم تمایل به ادامه اشتراک، مشترکان قادرند در هر زمان از طریق گزینه «لغو اشتراک» اشتراک خود را لغو کنند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *