Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا تیک تاک به ما می‌گوید چه کسی ویدیوهای ما را ذخیره کرده است؟

آیا تیک تاک به ما می‌گوید چه کسی ویدیوهای ما را ذخیره کرده است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا شما نیز دوست دارید بدانید شبکه اجتماعی تیک‌ تاک (TikTok) درباره ذخیره یا دانلود ویدیوهای شما یا حتی ضبط ویدیوها از روی نمایشگر گوشی کاربران (اسکرین ریکورد) اطلاعاتی به شما می‌دهد؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که دقیقاً هنگام ذخیره یا دانلود ویدیو چه اتفاقی در تیک‌ تاک می‌افتد و آیا تیک تاک این اطلاعات را به شما خواهد داد یا خیر! با اِروتِک همراه باشید.

آیا تیک‌ تاک این امکان را به شما می‌دهد تا مشاهده کنید چه کسی ویدیوهای شما را ذخیره می‌کند؟

به‌طور دقیق و خیلی مختصر در جواب سوال بالا باید گفت خیر. در واقع تیک‌ تاک به شما این اجازه را نمی‌دهد تا مشاهده کنید چه افرادی ویدیو های تیک تاک شما را ذخیره می‌کنند. بدین صورت هر فردی می‌تواند ویدیوهای شما را در گوشی هوشمند خود بارگیری کند و شما متوجه شوید که چه کسی این کار را انجام داده است.

چگونه متوجه شویم چه کسی ویدیوهای تیک تاک ما را ذخیره کرده است؟

البته به عنوان کاربر می‌توانید دیگر نگران نباشید و با خیال راحت ویدیوها را دانلود کنید و دیگر دغدغه متوجه شدن آن فرد نباشید. البته ناگفته نماند سازندگان ویدیوهای تیک‌ تاک در تجزیه و تحلیل داده‌های خود می توانند مشاهده کنند که چند بار ویدیوهای آن‌ها توسط افراد مختلف دانلود شده است، ولی به‌طور دقیق نمی‌توانند متوجه شوند که چه فردی این دانلودها را انجام داده است. با این حال، به راحتی نیز افرادی که ویدیوهای آنها را دوست دارد و مورد علاقه آن‌ها است را می‌توانند مشاهده و پیگیری کنند. البته اگر هر دو اکانت، پروفایل خود را فعال کرده باشند نیز متوجه بازدید پروفایل یکدیگر می‌شوند.

آیا تیک‌ تاک هنگامی که شخصی ویدیوهای شما را از روی نمایشگر خود ضبط می‌کند به شما اطلاع می‌دهد؟

مجدداً در جواب سوال بالا باید بگوییم خیر. وقتی شخصی ویدیوهای شما را ضبط می‌کند، شبکه اجتماعی تیک‌ تاک به شما این موضوع را اطلاع نمی‌دهد. بدین صورت که هر شخصی می‌تواند هنگام تماشای ویدیوهای شما شروع به ضبط صفحه از طریق گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون خود کرده و به راحتی از ویدیوهای شما کپی کند و شما نیز هیچگونه اعلانی دریافت نخواهید کرد.

همچنین مطالعه کنید
آموزش مرتب سازی برنامه ها بر اساس رنگ آیکون در HyperOS شیائومی!

چگونه از دانلود ویدیوهای تیک‌ تاک خود توسط دیگر افراد جلوگیری کنیم؟

اگر قصد این را دارید تا از ذخیره ویدیوهای تیک‌ تاک خود توسط دیگر افراد جلوگیری کنید، خوشبختانه باید بگوییم در این شبکه اجتماعی گزینه‌ای برای خاموش کردن دانلود محتوای شما توسط افراد دیگر، ارائه می‌کند. به‌طور پیش‌فرض این گزینه روشن است، اما با خاموش کردن آن، گزینه ذخیره ویدیوهای شما حذف می‌شود. بدین ترتیب از دانلود ویدیوهای شما توسط دیگر اکانت‌ها جلوگیری خواهد شد.

برای روشن کردن این گزینه در حساب کاربری خود، در ابتدا به شبکه اجتماعی تیک‌ تاک وارد شده و سپس در نوار پایین قسمت پروفایل (Profile) را انتخاب کنید.

چگونه متوجه شویم چه کسی ویدیوهای تیک تاک ما را ذخیره کرده است؟

در قسمت سمت راست در گوشه بالای صفحه پروفایل خود، بر روی منو سه خط افقی ضربه بزنید و پس از آن گزینه مربوط به تنظیمات و حریم خصوصی (Settings and Privacy) را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه Settings and Privacy، در پنجره باز شده به قسمت Privacy و سپس گزینه Downloads را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه Video Downloads را خاموش کرده تا افراد دیگر قادر به ذخیره و دانلود ویدیوهای شما نباشند.

متاسفانه این روش بطور کلی مانع از ضبط و ذخیره ویدیوهای صفحه تیک‌ تاک شما بصورت ضبط از صفحه (اسکرین ریکورد) نمی‌شود. اگر قصد دارید تا کسی از ویدیوهای شما کپی برداری نکند و از این روش جلوگیری کنید، تنها گزینه برای شما مخفی کردن یا حذف کامل ویدیوها از حساب کاربری تیک‌ تاک خود است!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>