جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بدون از دست دادن پیام‌ها، برنامه پیامک را از سامسونگ به گوگل مسیج تغییر دهید!

بدون از دست دادن پیام‌ها، برنامه پیامک را از سامسونگ به گوگل مسیج تغییر دهید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی در حال جایگزینی برنامه پیامک خود با برنامه گوگل مسیج (Google Messages) است. هرچند این تغییر در حال حاضر، الزامی نیست، اما بهتر است که از همین حالا این جابجایی را شروع کنید. در این مطلب یک راهنمای گام به گام برای انتقال و هماهنگی پیامک‌های قدیمی شما با گوگل مسیج در گوشی‌های اندرویدی یا گلکسی سامسونگ ذکر شده است. با اِروتِک همراه باشید.

چرا باید به سمت گوگل مسیج رفت؟

بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید گلکسی اکنون به صورت پیش‌فرض با گوگل مسیج به عنوان برنامه پیامک خود عرضه می‌شوند. البته این نکته به منطقه هر گوشی نیز بستگی دارد. این تغییر بیش از هرچیز به سبب این است که گوگل مسیج قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند سرویس‌های ارتباطی غنی (Rich Communication Services) دارد و با کمک رمزگذاری دوطرفه امنیت بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهد.

اگر در حال حاضر از سامسونگ مسیج (Samsung Messages) استفاده می‌کنید، مهاجرت به گوگل مسیج راحت و سرراست انجام می‌شود و پیام‌های فعلی و تاریخچه چت خود را از دست نخواهید داد.

ملاحظات مهمی که باید قبل از جابجایی در نظر بگیرید!

در گذشته، برای جابجایی میان برنامه‌های پیامک فرد را ملزم بود تا به صورت دستی پیامک‌ها را خروجی بگیرد و بار دیگر ورودی دهد. این کار می‌توانست فرآیند سنگینی محسوب شود. با این حال، نسخه‌های اخیر اندروید این فرآِیند را بسیار ساده کرده‌‌اند.

مهاجرت از سامسونگ مسیج به گوگل مسیج در حال حاضر، یک تجربه بدون دردسر است و تنها نیاز به چند گام دارد تا تمام پیامک‌های شما را انتقال دهد.

آنچه باید پیش از این جابجایی بدانید

پیش از آنکه به گوگل مسیج بروید، مطمئن شوید که این برنامه روی دستگاه شما نصب شده باشد. اکثر دستگاه‌های گلکسی به صورت پیش‌فرض گوگل مسیج و سامسونگ مسیج را نصب دارند. اگر هم گوگل مسیج روی گوشی شما نصب نبود، می‌توانید به‌راحتی آن را از پلی‌استور دانلود کنید.

افزون بر این، مطمئن شوید که روی دستگاهتان به همان اکانت گوگلی وارد شده‌اید که برای استفاده از سامسونگ مسیج وارد شده بودید. گوگل مسیج از چند اکانت همزمان هم پشتیبانی می‌کند.

چگونه از سامسونگ مسیج به گوگل مسیج مهاجرت کنیم؟

هرگاه گوگل مسیج را نصب کنید، انتقال پیام‌های شما به صورت خودکار انجام می‌شود. برای تکمیل این فرآیند گام‌های زیر را بردارید:

  1. گوگل مسیج (Google Messages) را روی دستگاه گلکسی خود فعال کنید.
  2. گوگل مسیج (Google Messages) را به عنوان برنامه پیامک پیش‌فرض خود تعیین کنید: در قسمت مربوطه، گوگل مسیح را برنامه پیامک پیش‌فرض خود قرار دهید.
  3. این تغییر را با انتخاب قرار دادن به عنوان پیش‌فرض (Set as Default) نهایی کنید.
  4. پیامک‌های قدیمی شما در گوگل مسیج نشان داده خواهند شد.

با دنبال کردن این گام‌ها، شما می‌توانید با حفظ سابقه چت موجود خود از گوگل مسیج استفاده کنید.

اگر پس از جابجایی به گوگل مسیج پیامک‌های قدیمی شما هماهنگ نشوند، چه می‌شود؟

ممکن است در مواردی پیامک‌های قدیمی و یا سابقه چت شما در سامسونگ مسیج در صندوق گوگل مسیج شما نشان داده نشود. این اتفاق می‌تواند دو دلیل داشته باشد.

بررسی کنید که دستگاه گلکسی شما به اینترنت متصل باشد

احتمالاً رایج‌ترین مظنون عدم نمایش پیامک‌های شما در گوگل مسیج عدم اتصال اینترنت، چه از طریق سیم‌کارت و چه از طریق وای‌فای، در گوشی یا تبلت گلکسی شماست. همچنین ممکن است اینترنتی که به آن متصل هستید، شلوغ باشد و یا به شبکه اینترنت متصل نباشد. در نهایت، مطمئن شوید که حین جابجایی به گوگل مسیج دیتای موبایل فعال باشد.

بررسی کنید که اکانت گوگل درست را انتخاب کرده باشید

بار دیگر، مشکل عدم هماهنگی پیامک‌های شما در گوگل مسیج ممکن است به این علت باشد که اکانت گوگل دیگری را در برنامه انتخاب کرده‌اید. اگر چند اکانت گوگل در گوشی هوشمند گلکسی خود داشته باشید، اکانت اصلی که در راه‌اندازی دستگاه خود از آن استفاده کردید، اکانت پیش‌فرض سامسونگ مسیج است.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *