جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه!

آموزش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به گفته متا، در حال حاضر پیام‌رسان واتساپ به بیش از 2.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان خدمت‌رسانی می‌کند. در حالیکه در نگاه اول این آمار و ارقام محبوبیت واتساپ را به رخ ما می‌کشد، با این حال نباید فراموش کرد که این محبوبیت هزینه‌های گزافی را نیز در پی داشته و بستر مناسبی برای سوءاستفاده سارقان مجازی از برخی از کاربران این پلت‌فرم را فراهم می‌کند.

با توجه به گزارشات اخیر هک شدن حساب‌های کاربری در پیام‌رسان واتساپ به‌شدت افزایش یافته است و هکرها پس از دسترسی به اطلاعات حساب کاربری ضمن ارسال یک پیام متنی به مخاطبین قربانی، از آن‌ها تقضای کمک مالی کرده و با ارسال یک شماره حساب جعلی از آن‌ها درخواست می‌کنند تا مبلغ معینی را به آن شماره حساب واریز نمایند. اما در صورت هک شدن حساب واتساپ چگونه می‌توان حساب کاربری را بازیابی کرد؟ برای پاسخ به این سوال به اِروتِک همراه باشید.

آموزش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه!

نکته

در صورتیکه پیام مشکوکی مبنی بر درخواست وجه را از سوی یکی از مخاطبین خود دریافت کردید، پیشنهاد می‌شود از فرستنده درخواست کنید با شما به‌صورت تلفنی تماس بگیرد. در این شرایط اغلب هکرها از برقرارسازی تماس تلفنی سر باز می‌زنند.

روش 1

در صورتیکه سریعاً متوجه هک شدن حساب کاربری واتساپ خود شده‌اید، توصیه می‌شود درخواست مسدودسازی شماره خود را به‌صورت مستقیم برای واتساپ نفرستید (شماره خود را ریپورت نکنید!). برای بازیابی سریع حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. برنامه واتساپ را از روی گوشی خود حذف کنید.
  2. به فروشگاه پلی‌استور (Play Store) مراجعه کرده و اپلیکیشن واتساپ را مجدداً دانلود کنید.
  3. اپلیکیشن را با شماره سیم‌کارتی که حساب کاربری آن هک شده است، راه‌اندازی کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله دسترسی داشتن و فعال بودن سیم‌کارت مذکور، ضروری است!
  4. کد ورود به واتساپ (کد 6 رقمی) پیامک‌شده از سوی متا را در داخل باکس‌ها وارد کنید.

پس از طی کردن مراحل فوق، به حساب کاربری خود وارد می‌شوید و واتساپ به‌صورت خودکار هکر را از حساب شما خارج می‌کند. با این حال در صورتیکه پیش از ورود به حساب کاربری، واتساپ «کد احراز هویت دو مرحله‌ای/ two-step verification code» را درخواست کرد، به این معناست که هکر قابلیت «احراز هویت دو مرحله‌ای» را بر روی حساب شما فعال کرده و از آنجایی که شما به کد ثالث دسترسی ندارید، نمی‌توانید به حساب خود وارد شوید. این مسئله به این معناست که برای دسترسی به حساب (بدون دسترسی داشتن به کد دو مرحله‌ای) لازم است 7 روز دیگر صبر کنید. با این حال جای نگرانی از سوءاستفاده هکر وجود نداشته چرا که پس از ورود کد پیامکی 6 رقمی، هکر از حساب شما خارج شده و امکان مکاتبه با سایر مخاطبین شما را نخواهد داشت.

آموزش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه!

روش 2

در حالیکه این روش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ نسبت به روش قبلی کمی پیچیده‌تر است، اما با این روش نیز می‌توانید ظرف 10 دقیقه حساب خود را بازیابی کنید.

  • مرحله 1

در گام اول لازم است از حساب کاربری هک‌شده در تمامی دستگاه‌های خود خارج شوید. این مرحله حدود 1 تا 2 دقیقه از شما زمان می‌برد و برای انجام آن لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

    1. اپلیکیشن واتساپ را روی گوشی خود باز کنید.
    2. بر روی علامت سه نقطه عمودی (در گوشه راست بالای نمایشگر و در کنار نوار جستجو) ضربه بزنید.
    3. گزینه واتساپ وب/ WhatsApp Web را انتخاب کنید.
    4. بر روی گزینه خروج از تمامی دستگاه‌ها/ Log out of all devices ضربه بزنید تا از این طریق هکر نیز از حساب شما خارج شود.
  • مرحله 2

در دومین گام لازم است شماره تلفن خود را تأیید کنید. این مرحله، مشابه با مرحله قبلی، به 1 تا 2 دقیقه زمان نیاز دارد. برای این کار لازم است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

    1. از حساب کاربری واتساپ خود (بر روی گوشی) خارج شده و با استفاده از شماره تلفن خود مجدداً به حساب وارد شوید.
    2. کد 6 رقمی پیامک‌شده از سوی واتساپ را در باکس‌های موجود بر روی نمایشگر وارد کنید.

پس از انجام مراحل فوق، هکر به‌صورت خودکار از حساب کاربری شما به بیرون هدایت می‌شود.

آموزش بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ در 10 دقیقه!

  • مرحله 3

در گام سوم لازم است حساب کاربری خود را ایمن کنید. این مرحله حدود 2 تا 3 دقیقه از شما زمان خواهد برد. توجه داشته باشید که پیروی از این مرحله در شرایطی که هکر «احراز هویت دو مرحله‌ای» را بر روی حساب شما اعمال نکرده باشد، امکان‌پذیر خواهد بود. برای فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای کافی است از مراحل زیر پیروی کنید:

    1. به منوی تنظیمات واتساپ (Settings) مراجعه کرده و بر روی گزینه «حساب کاربری/ Account» ضربه بزنید.
    2. در زیرمنوی جدید بر روی گزینه «احراز هویت دو مرحله‌ای/ Two-step verification» و سپس بر روی دکمه «فعال‌سازی/ Enable» ضربه بزنید.
    3.  برای افزودن یک لایه امنیتی مضاعف، یک کد پین 4 رقمی منحصربه‌فرد را در این بخش وارد کنید.
  • مرحله 4

در گام بعدی، لازم است تنظیمات حساب را برای مدت 1 تا 2 دقیقه بازبینی نمایید. برای این کار لازم است از مراحل زیر پیروی فرمایید:

    1. تنظیمات حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هکر هیچگونه تغییر غیرمجازی را بر روی حساب شما اعمال نکرده باشید.
    2. دستگاه‌های متصل به حساب کاربری خود (linked devices) را بررسی کرده و در صورت عدم‌شناسایی هر یک از دستگاه‌ها، آن را از لیست دستگاه‌های متصل حذف نمایید.
    3. در صورت نیاز مجدداً تنظیمات مرتبط با حریم خصوصی حساب کاربری خود را بررسی کنید.
  • مرحله 5

در آخرین گام لازم است پس از بازیابی حساب کاربری هک شده واتساپ خود، از آن در برابر هک‌های احتمالی بعدی محافظت کنید. برای انجام این کار لازم است:

    1. از نصب آخرین نسخه اپلیکیشن واتساپ بر روی تمامی دستگاه‌های خود اطمینان حاصل کنید.
    2. از ورود به لینک‌های مشکوک و دانلود اپلیکیشن یا فایل‌ها ارسال‌شده از سوی منابع ناشناس خودداری کنید.
    3. هرگز کدهای تأیید (کدهای ورود به واتساپ) را با فرد دیگری به اشتراک نگذارید.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *