Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه متوجه شویم که کابل USB-C ما از قابلیت "شارژ سریع (Fast Charging)" پشتیبانی می‌کند؟

چگونه متوجه شویم کابل USB-C ما از قابلیت “شارژ سریع (Fast Charging)” پشتیبانی می‌کند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

“شارژ سریع (Fast Charging)” یک ویژگی نسبتاً جدید در گوشی‌های هوشمند است که اخیراً نیز رایج‌تر شده است. با این قابلیت می‌توان برخی از دستگاه‌ها را در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ کرد. این یک ویژگی بسیار عالی است، اما متاسفانه با هر کابل USB-C قدیمی کار نمی‌کند. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه متوجه شویم کابل USB-C ما از قابلیت “شارژ سریع (Fast Charging)” پشتیبانی می‌کند؟ یا خیر؟! با اروتک همراه باشید.

یک پورت USB معمولی حدود 2.5 وات برق به دستگاه متصل، ارسال می‌کند. شارژ سریع این میزان را تا 15 وات در شارژرهای ضعیف افزایش می‌دهد، این در حالی است که این عدد در برخی از آن‌ها تا 100 وات یا بسیار بیشتر از این مقدار هم می‌رسد. اگر می‌خواهید از این سرعت‌های شارژ سریع‌تر استفاده کنید، باید مطمئن شوید که لوازم جانبی سازگار با این قابلیت را نیز در اختیار دارید.

مسئله فقط کابل نیست

ابتدا باید اشاره کنیم که کابل USB-C تنها بخشی از معادله شارژ سریع است. آداپتور برق نیز باید از شارژ سریع پشتیبانی کند. تنها یک کابل سازگار با شارژ سریع، دستگاه شما را سریعتر از زمانی که از آداپتور برق معمولی استفاده می‌کنید شارژ نمی‌کند.

از کجا بفهمیم که کابل USB-C ما از قابلیت "شارژ سریع (Fast Charging)" پشتیبانی می‌کند؟

اگر گوشی شما یکی از چندین استاندارد شارژ سریع را پشتیبانی می‌کند، احتمالاً با یک آداپتور AC و کابل مخصوص ارائه شده است که آن را فعال می‌کند. اگر نه، می‌توانید بررسی کنید که دستگاه شما از کدام استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و پس از آن لوازم جانبی سازگار را پیدا کنید.

آیا کابل من یک کابل شارژ سریع است؟

چند روش وجود دارد که می‌توانید برای بررسی اینکه آیا کابل‌های فعلی شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند یا خیر، بکار بگیرید. ابتدا باید با بررسی جعبه گوشی خود شروع کنید یا لیست مشخصات را به‌صورت آنلاین پیدا کرده و ببینید چه چیزی در جعبه موجود است.

همچنین مطالعه کنید
فعال سازی اسکرین میرورینگ سامسونگ برای تلویزیون‌های اندرویدی و کروم کست

اگر گوشی شما دارای کابل USB-C با شارژ سریع است، مشخصات کابل روی جعبه یا به‌صورت آنلاین ذکر شده است. گاهی اوقات به‌سادگی عبارت “شارژ سریع (Fast Charging)” روی جعبه نوشته شده است. عبارات دیگری که باید جستجو کنید عبارتند از: “شارژ سریع تطبیقی (Adaptive Fast Charging)”، “شارژ سریع (Quick Charge)” و “USB PD” یا “USB Power Delivery”.

یکی دیگر از موارد آسان برای بررسی این موضوع، ضخامت کابل است. کابل‌های شارژ سریع کمی ضخیم‌تر از کابل‌های معمولی هستند، اما این همیشه قابل توجه نیست.

از کجا بفهمیم که کابل USB-C ما از قابلیت "شارژ سریع (Fast Charging)" پشتیبانی می‌کند؟

اگر می‌دانید که آداپتور برق شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از گوشی خود برای اطمینان از شارژ سریع کابل نیز استفاده کنید. گوشی‌های آیفون (دانلود برنامه iOS) و اندرویدی (دانلود برنامه اندرویدی) می‌توانند از اپلیکیشنی به نام Ampere برای مشاهده اندازه‌گیری لحظه‌ای ولتاژ استفاده کنند. پس از بار کردن و استفاده از برنامه به دنبال اعداد 5 ولت، 9 ولت، 12 ولت یا بالاتر باشید.

برخی از گوشی‌های اندرویدی نیز هنگام شارژ شدن عبارت “شارژ سریع (Fast Charging)” را روی صفحه قفل (مانند شکل زیر) قرار می‌دهند.

از کجا بفهمیم که کابل USB-C ما از قابلیت "شارژ سریع (Fast Charging)" پشتیبانی می‌کند؟

متأسفانه، بیشتر کابل‌های USB-C برچسب شارژ سریع روی خود کابل ندارند. با این حال، ممکن است یکی از آن‌ها را ببینید که دارای نماد رعدوبرق یا حروف اول برای “شارژ سریع (Quick Charge)” است.

به طور کلی، استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای USB-C که به‌طور خاص برای گوشی شما ساخته شده‌اند، یک قانون خوب است. در بیشتر موارد، این تضمین می‌کند که شما سریع‌ترین سرعت ممکن را دریافت می‌کنید. همه کابل‌های USB-C یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین مراقب آنچه استفاده می‌کنید باشید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>