جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا گوشی های اقتصادی سامسونگ ارزش خرید دارند؟

آیا گوشی های اقتصادی سامسونگ ارزش خرید دارند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ تنها برند اندرویدی است که تمامی بازه‌های قیمتی را در سراسر جهان پوشش می‌دهد و اگرچه بیشتر با دستگاه‌های پرچم‌دار سری S و Z شناخته می‌شود، اما اکثر فروش محصولات این کمپانی به مدل‌های ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن اختصاص دارد.

از این نظر، سامسونگ در موقعیت خاصی قرار گرفته است و نه‌تنها با محصولات پرچم‌دار اپل رقابت می‌کند، بلکه در بازه‌های قیمتی میان‌رده و اقتصادی نیز باید با تمامی برندهای چینی به رقابت بپردازد.

گوشی‌های اقتصادی سامسونگ نه از بهترین مشخصات فنی و نه از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برند. از سوی دیگر، کمپانی‌های چینی با ارائه‌ی محصولات متنوع و با قیمت‌های مناسب، بازار گسترده‌تری را هدف قرار داده‌اند. از این رو، گوشی‌های سامسونگ در بازارهایی مانند آسیا و آفریقا که برندهای چینی حضور چشمگیری دارند، با رقابت دشوارتری مواجه هستند. با این وجود، در ادامه‌ی این مطلب با اِروتِک همراه باشید تا ببینیم آیا گوشی‌های اقتصادی سامسونگ ارزش خرید دارند یا خیر.

۱. مشخصات همه‌چیز نیست!

سخت‌افزار قدرتمندتر بدون شک بهتر و جذاب‌تر است، اما لزوماً برای هر کسی نیست و تمامی کاربران به سخت‌افزار بهتر نیاز نخواهند داشت. هر کاربری از گوشی خود انتظارات متفاوتی دارد و همگی به‌دنبال تراشه‌ی قدرتمندتر و دوربین‌های بزرگ‌تر نمی‌گردند. برای برخی از افراد، به‌ویژه میان‌سالان و سالمندان، تجربه‌ی کاربری بیشترین اهمیت را دارد و این موضوع دقیقاً یکی از نقاط قوت اصلی سامسونگ به حساب می‌آید!

رابط کاربری One UI سامسونگ نسبت به بسیاری از رقبا کاربرپسندتر است و از تطبیق‌پذیری بالایی با کاربران جهانی، صرف نظر از فرهنگ و زبانشان، بهره می‌برد. طراحی مینیمالیستی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ نیز به محبوبیت این محصولات میان عموم افراد می‌افزاید. علاوه‌ بر این، سامسونگ به‌دلیل پیشینه‌ی خود در بازار لوازم خانگی، برندی شناخته‌‎شده در میان بسیاری از کاربران است و محصولات مختلف این کمپانی را می‌توان در گوشه‌وکنار بیشتر کشورها پیدا کرد. در نتیجه، کاربران در مقایسه با سایر برندهای اندرویدی، دسترسی بیشتری به گوشی‌های سامسونگ دارند.

۲. پشتیبانی طولانی‌مدت و دوام بیشتر

اکثر گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر با گواهی‌های مقاومت در برابر آب و گردوغبار به فروش می‌رسند و تنها برخی از مدل‌های ارزان‌قیمت بدون این استانداردها عرضه می‌شوند. پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت نیز یکی از ویژگی‌های مشترک گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید و این غول فناوری کره‌ای حتی گوشی‌های اقتصادی خود را با ۵ سال آپدیت‌های امنیتی و حداقل ۴ به‌روزرسانی بزرگ اندروید پشتیبانی می‌کند.

گوشی اقتصادی گلکسی A16 فایوجی سامسونگ با 6 سال پشتیبانی نرم‌افزاری معرفی شد!

کمپانی سامسونگ حتی به‌تازگی از گوشی اقتصادی دیگری به نام گلکسی A16 رونمایی کرد که تا ۶ آپدیت بعدی اندروید را دریافت می‌کند و به نظر می‌رسد شاهد افزایش پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ از محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر آن خواهیم بود. مدل‌های پرچم‌دار این برند نیز در حال حاضر تا حداکثر ۷ سال پشتیبانی می‌شوند و اختلاف بین این مدل‌ها و گوشی‌های ارزان‌تر به تنها ۱ سال رسیده است.

از آن‌جایی که بسیاری از کاربران به حفظ گوشی‌های خود برای مدت طولانی تمایل دارند، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر سامسونگ مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود.

۳. در دسترس بودن لوازم جانبی

با توجه به اینکه سامسونگ برند پیشتازی در بازار گوشی‌های هوشمند است، می‌توان بسیاری از لوازم جانبی این برند را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کرد. قاب و محافظ نمایشگر گوشی‌های جدید سامسونگ به‌سرعت برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند و حتی لوازم جانبی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز نسبت به سایر برندها راحت‌تر پیدا می‌شود. علاوه‌ بر در دسترس بودن لوازم جانبی، این محصولات معمولاً در قیمت‌های مناسب‌تر و در بازه‌های قیمتی بیشتری قابل خرید هستند.

۴. خرید گوشی‌های اقتصادی سامسونگ برای چه افرادی گزینه‌ی مناسبی نیست؟

سامسونگ در محصولات میان‌رده و اقتصادی خود خلاقیت چندان زیادی به خرج نمی‌دهد و از نظر فناوری و سخت‌افزار با گزینه‌های پیشرفته و نوآورانه‌ای روبه‌رو نیستیم. در عوض، این غول فناوری روی محصولاتی تمرکز می‌کند که اگرچه از نظر مشخصات بهترین نیستند، اما کاربرپسند طراحی شده‌اند و از پس کارهای معمولی برمی‌آیند.

از طرف دیگر، برندهای چینی محصولات هیجان‌انگیزتری را با قیمت‌های مشابه ارائه می‌دهند و کاربران حق انتخاب بیشتری دارند تا روی جنبه‌ی خاصی از گوشی خود تمرکز کنند. به‌عنوان مثال، اگر به دوربین و باتری بهتر علاقه‌مند هستید، گوشی‌های اقتصادی فراوانی با چنین نقاط قوتی به فروش می‌رسند. اگر هم دوربین برای شما اهمیتی ندارد و به‌دنبال عملکرد فنی بهتری می‌گردید، باز این برندها برای هر نوع کاربری چندین محصول جذاب را راهی بازار کرده‌اند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *