همه افرادی که فروشگاه آنلاین دارند، با معضل و دغدغه فروش روبهرو هستند. اگر شما نیز میخواهید آخر ماه از میزان فروش محصولات خود رضایت داشته باشید، باید حتماً تکنیکهای مخصوصی را رعایت کنید.
اگر بدون فکر و بدون هیچ اصول خاصی فروشگاه خود را راهاندازی کنید، هرگز نباید انتظار فروش بالایی از آن داشته باشید. روشهای بسیار زیادی برای افزایش فروش و درآمد وجود دارند که شما را به هدف نهاییتان میرسانند. در این مقاله ما 10 تکنیک شگفتانگیر برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین را به طور کامل برایتان توضیح میدهیم.
بررسی 10 تکنیک برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین
در ادامه 10 روش بسیار عالی و شگفتانگیز برای فروش آنلاین را برایتان توضیح میدهیم که با رعایت آنها قطعا رکورد فروشهای قبلی خودتان را رد خواهید کرد!
1. بهینه سازی سایت با موبایل
ازآنجاکه این روزها بیشتر افراد به جای لپتاپ و تبلت از موبایل استفاده میکنند، باید حتماً سایت و فروشگاه اینترنتیتان را برای موبایل نیز بهینهسازی کنید. بر اساس آمارها باید بدانید تقریباً 60 درصد از کل ترافیک اینترنت را تلفنهای همراه ایجاد میکنند؛ بنابراین اگر این موضوع را جدی نگیرید، تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.
با این کار وبسایت شما به طور خودکار برای صفحه نمایش موبایل تنظیم میشود و افراد با استفاده از تلفنهای همراهشان نیز قادر به خرید از سایت شما خواهند بود.
2. تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و تبلیغات فیس بوک
شما میتوانید تمام دادههای مشتریان را تجزیه و تحلیل و طلاعات آنها را بررسی کنید. با این کار به روشهای بسیار خلاقانهتری برای ترغیب آنها دست پیدا میکنید که بهترین آنها تبلیغات با گوگل و فیس بوک است. از تاثیر گوگل ادز بر افزایش فروش نباید غافل شد! در ادامه با این دو نوع بازاریابی آشنا میشوید.
تبلیغات گوگل (گوگل ادز)
تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) بزرگترین پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است و برندها با استفاده از آن در نتایج موتورهای جستجوی گوگل یا حتی یوتیوب برجسته میشوند.
در این روش کسبوکارها عبارات یا کلمههای کلیدی مختلفی را به گوگل ادز وارد میکنند؛ با این کار تمام افراد با جستجوی این عبارتها، تبلیغات مورد نظر آنها را میبینند. شما به عنوان شخص تبلیغکننده باید برای هر کلیک کاربر، هزینهای را پرداخت کنید؛ اما قطعاً ارزشش را دارد!
تبلیغات فیس بوک
تبلیغات فیسبوک یکی از کارآمدترین انواع بازاریابی است؛ زیرا این پلتفرم بیشترین تعداد کاربران فعال را دارد و نرخ تبدیل بیشتری را برای شما ایجاد میکند.
3. بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ
گاهی اوقات افراد به نحوههای متفاوتی مانند مشاهده یک ویدئو یا مطالعه وبلاگ، از سایت شما بازدید کرده اما خریدی انجام ندادهاند. شما وظیفه دارید با انجام بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ، آنها را تشویق به تعامل دوباره کنید.
بازاریابی مجدد نوعی تکنیک بازاریابی پولی است و به شما این امکان را میدهد که تبلیغات متفاوتی را برای این افراد ارائه دهید. شما میتوانید با استفاده از کوکیهای مرورگر، مسیر حرکت و تمام اقدامات کاربران را بررسی کنید، بر اساس آنها بهترین استراتژیها را برای بازاریابی مجدد به کار بگیرید و مخاطبان را دوباره هدف قرار دهید.
بر اساس آمارها باید بدانید 30 درصد از مشتریان واکنش مثبتی به بازاریابی مجدد نشان میدهند؛ بنابراین از تاثیر آن در فروش غافل نشوید.
4. ارائه محصول با جزئیات
در خریدهای آنلاین، مشتریان هرگز محصول شما را به صورت فیزیکی مشاهده نمیکنند؛ بنابراین بسیار مهم است که ارائه و دیدی بسیار دقیق از ابعاد، رنگ، جنس و… محصولاتتان را به آنها نمایش دهید.
تصاویر و ویدئوها گزینه بسیار مناسبی برای این کار هستند؛ البته به شرطی که باکیفیت و از زوایای درستی گرفته شده باشند و دقیقاً جزئیات و عملکرد محصولاتتان را به مخاطب نشان دهند.
5. بهینه سازی فرایند پرداخت
شما حتی اگر بهترین سایت و فروشگاه آنلاین جهان را هم داشته باشید، در صورت عدم بهینهسازی فرایند پرداخت، موفق به فروش زیادی نخواهید شد. خیلی از مشتریان به محصول شما علاقه و نیاز دارند؛ اما به دلیل کندی، ظاهر نامعتبر یا مشکلات دیگر، از خرید منصرف میشوند.
به همین دلیل حتماً درگاهی بسازید که خیلی سریع بارگیری شود و روند آن کوتاه و قابل اعتماد باشد. با انجام این کارها حواسپرتی مشتریان به حداقل و خیلی سریع خرید آنها به اتمام میرسد.
6. بررسی سبدهای خرید رها شده
باید بدانید سبدهای خرید رها شده مشکل بسیار بزرگی برای فروشگاههای اینترنتی هستند؛ زیرا تقریباً 67 درصد از خریدها قبل از اتمام پرداخت رها میشوند؛ یعنی با این کار شما تقریباً دو سوم از فروشتان را از دست خواهید داد. حال به نظرتان چاره حل این مشکل چیست؟
برای جلوگیری از بروز این اتفاق شما باید برای تمام کاربرانی که سبد خریدشان را رها کردهاند، لیست کامل محصولات باقیمانده را با ایمیل یا پیامک بفرستید. برای جوابدهی بهتر و ترغیب بیشتر مشتریان بهتر است همراه با پیامک، دادههای پرداخت را نیز برای آنها ارسال کنید.
7. هشدار در دسترس بودن محصول
گاهی اوقات مشتریان دنبال محصولی با رنگ و اندازه خاصی میگردند؛ اما در حال حاضر شما آن را موجود ندارید. در این شرایط شما باید سعی کنید دوباره نظر مشتری را جلب و او را به خرید ترغیب کنید.
برای این کار باید یک گزینه به صفحه محصول فروشگاه خود اضافه کنید تا افراد در آن ایمیل و همچنین ویژگیهای محصول موردنظرشان را وارد کنند. حال شما باید در زمان در دسترس بودن کالای موردنظر، به صورت پیامک یا ایمیل این موضوع را به همراه لینک مستقیم خرید به مشتریان اعلام کنید.
8. امکان تعویض یا بازگشت محصول
بر اساس آمارها تقریباً 66 درصد از کاربران قبل از خرید آنلاین هر محصول، امکان تعویض یا مرجوعی آن را بررسی میکنند. به همین دلیل حتماً این گزینه را جزو خدماتتان قرار و نحوه آن را نیز خیلی شفاف توضیح دهید.
خیلی از افراد ریسکپذیر نیستند و تنها به دلیل ترس از پشیمانی احتمالی از خرید صرفنظر میکنند؛ بنابراین با این کار شما حس اطمینان بسیار زیادی را به آنها انتقال میدهید و همچنین آنها را از کیفیت بالای محصولاتتان مطمئن میکنید.
9. ارائه تخفیفات ترغیب کننده
همه مشتریان علاقه خیلی زیادی به تخفیف دارند و پس از خرید محصولات با هزینه کمتر، احساس پیروزی میکنند؛ بنابراین سعی کنید حتماً این حس را به آنها انتقال دهید. موارد زیر گزینههای عالی برای این کار به شمار میروند:
- ارسال رایگان
- نمونههای رایگان
- هدیه
- کوپن تخفیف
- تخفیفات درصدی
- تخفیف مقداری
شما باید با توجه به نوع محصولات و پس از تجزیه و تحلیل کسب و کارتان، مناسبترین نوع تخفیف را انتخاب کنید.
10. ارائه نظرات مشتریان قبلی
یکی از بزرگترین چالشهایی که تمام فروشگاههای آنلاین با آن دستوپنجه نرم میکنند، ایجاد یک حس اعتماد قوی در مشتریان است. باید بدانید تقریباً 79 درصد از کاربران قبل از خرید، نظرات مشتریان قبلی و ارزیابیهای آنها در مورد فروشگاه شما را بررسی میکنند و با توجه به آنها تصمیم نهایی خود را میگیرند.
به همین دلیل حتماً نظرات واقعی افراد را در وبسایتتان قرار دهید و حتی از مشتریان جدیدتان نیز با روشهای خلاقانه مانند ارسال ایمیل، بخواهید نظراتشان را به اشتراک بگذارند.
نکات پایانی برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین
در این مقاله با 10 تکنیک مهم برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین آشنا شدید. در انتها باید بدانید تنها آگاهی از این روشها برای شما سودی ندارد؛ بلکه باید به حرفهایترین شکل ممکن برای عملی کردن آنها قدم بردارید.
سعی کنید به جای اقدام خودسرانه، حتماً از افراد متخصص در هر یک از زمینهها نیز کمک بگیرید. اگر سؤال یا نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید نیز با مشاوران ما در ارتباط باشید.
در قسمت زیر تمام نظرات و سؤالاتتان را بنویسید و این مقاله کاربردی را برای تمام افرادی که فروشگاه آنلاین دارند نیز بفرستید.