در پی تعدیل نیروهای اخیر که در استودیوی ایداس مونترال (Eidos Montreal) صورت گرفت، جزئیات زیادی درباره چندین پروژه لغوشده این استودیو در حال افشا شدن است. بر اساس گفتههای تام هندرسون از اینسایدر گیمینگ (Insider Gaming)، در میان این پروژهها، یک بازی بر اساس فرنچایز ارباب حلقهها (The Lord of the Rings) وجود داشت که دارای مکانیکهای مبتنی بر کارت و گیمپلی روایتی به سبک بازیهای تلتِیل (Telltale) بود. هندرسون هنگام اشاره به دلایل تعدیل نیروهای اخیر استودیو، در مورد این بازی صحبت کرده است.
هندرسون در یک ویدیوی جدید گفت:
این دور از تعدیل نیروها به دلیل دو موضوع مجزا است.
وی افزود:
اول از همه، [ایداس مونترال] مشغول کار داخلی روی یک پروژه نسبتاً بزرگ است.
او در ادامه این پروژه بزرگ را یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص جهان باز توصیف کرد، و تیمی که روی آن کار میکند همان تیمی است که Shadow of the Tomb Raider را ساخت. وی اشاره کرد که این بازی از سال ۲۰۱۹ در حال توسعه بوده و در داخل استودیو با نام P11 شناخته میشود – که نشاندهنده یازدهمین پروژه در حال توسعه در ایداس مونترال است.
هندرسون سپس تأیید کرد که استودیو اکنون روی پروژه P22 کار میکند، که نشان میدهد ۱۱ پروژه مختلف از سال ۲۰۱۹ به بعد کانسپتسازی شدهاند. شایان ذکر است که از آن زمان، ایداس مونترال تنها یک عنوان منتشر کرده است: Marvel’s Guardians of the Galaxy در سال ۲۰۲۱. این بدان معناست که استودیو از آن زمان تاکنون روی حداقل ۱۰ پروژه دیگر کار کرده بدون اینکه بازیای از سال ۲۰۲۱ منتشر کرده باشد.
هندرسون خاطرنشان کرد که تعدیل نیروها به طور خاص به پروژه P11 مرتبط است، زیرا استودیو در حال کاهش تعداد کارکنان پروژه است. او توضیح داد:
بنابراین، کانسپتسازی و تمام سیستمها و از این قبیل کارها تکمیل شده است و آنها در حال آماده شدن برای بتا هستند و قرار است آن بازی سال آینده عرضه شود.
به گفته هندرسون، بازی ارباب حلقهها، پروژه بزرگ دیگری بود که در ایداس مونترال در دست ساخت بود. این موضوع به این دلیل است که شرکت مادر استودیو، امبریسر گروپ (Embracer Group)، حقوق ساخت بازیهای مبتنی بر ارباب حلقهها را دارد. او گفت:
بنابراین به نظر میرسد که آنها صرفاً تلاش میکردند از این IP (مالکیت معنوی) خاص پول دربیاورند. من آنها را سرزنش نمیکنم، اما [تعدیل نیروها] با آن پروژه مرتبط بود. در مراحل توسعه واقعاً پیشرفت زیادی نکرد. آن طور که برای من توصیف شد، این یک بازی کارتی ارباب حلقهها بود با یک چرخش تلتِیلی، یعنی یک چرخش داستانی روی آن. لغو شدنها به آن پروژه خاص مرتبط بود.
هندرسون همچنین این واقعیت را تکرار کرد که برخی از کارکنان ایداس مونترال – که تعداد آنها “حدود” ۲۰ نفر است – روی عنوان ترسناک آینده OD، ساخته کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، کار میکردند.
از زمان تعدیل نیروها در ایداس مونترال، گزارشهایی مبنی بر برخی از پروژههایی که استودیو قبل از لغو شدن روی آنها کار کرده بود، منتشر شد. این گزارشها به رزومه یکی از کارمندان سابق استودیو استناد میکردند، که یکی از جالبترین پروژههای لغو شده، بازسازی فرنچایز Legacy of Kain بود. با این حال، اشاره شد که این پروژه چندین سال پیش، مدت کوتاهی پس از تصاحب استودیو توسط شرکت مادر فعلی آن، امبریسر گروپ، لغو شد. همچنین ذکر شد که این پروژه لغو شده قبل از متوقف شدن، پیشرفت زیادی در توسعه نداشت.
منبع: Gamingbolt

























