ده تفاوت عمده Halo: Campaign Evolved با نسخه اصلی

ده تفاوت عمده Halo: Campaign Evolved با نسخه اصلی

اشتراک‌گذاری:

نسخه جدید بازی هیلو (Halo) سرانجام رسمی شد و در کنار گیرز آو وار (Gears of War) و فورزا (Forza) قرار می‌گیرد تا نمادی از ورود نهایی «سه گانه بزرگ» مایکروسافت به پلتفرم‌های رقیب باشد. با این حال، این نسخه نه Halo Infinite است و نه Master Chief Collection که در آینده عرضه می‌شوند، بلکه Halo: Campaign Evolved، بازسازی اولین بازی این سری است که در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد. استودیوی سابق ۳۴۳ اینداستریز، که اکنون هیلو استودیوز (Halo Studios) نام دارد، به نقطه شروع بازمی‌گردد و ظاهراً می‌خواهد از نو شروع کند و نسل جدیدی از گیمرها و حتی مخاطبان کنسول‌های رقیب را با افسانه مستر چیف (Master Chief) آشنا سازد.

با اینکه Halo Studios تأکید دارد که «حس اصلی» بازی «برای سازگاری با بازیکنان مدرن تکامل یافته» و «به خاطر مدرن‌سازی، نوسازی نشده»، اما دقیقاً چه چیزهایی در این بازسازی جدید هستند؟ چه تفاوتی با نسخه اصلی Combat Evolved دارد؟ آیا محتوای جدیدی برای طرفداران قدیمی وجود دارد؟ در ادامه، ده مورد از بزرگترین تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم. با اِروتِک همراه باشید.

۱. بخش داستانی (Campaign) با قابلیت کوآپ چهارنفره

بخش کوآپ (Co-op) برای کمپین بازگشته است و شما می‌توانید آن را به صورت اسپلیت-اسکرین (صفحه تقسیم شده) در حالت کوآپ محلی (couch co-op) بازی کنید (مگر اینکه هیلو استودیوز در دقیقه نود تغییر عقیده دهد). با این حال، برخلاف نسخه اصلی، این بخش اکنون به صورت کوآپ آنلاین نیز تا چهار بازیکن قابل بازی است. این ویژگی تا Halo 3 به‌طور کامل به سری بازی اضافه نشده بود، بنابراین این بار برای هرج و مرج بیشتری آماده شوید. آیا شما نسخه دیگری از چیف را کنترل خواهید کرد یا به عنوان یک مارین (Marine) وارد عمل خواهید شد؟ این مورد هنوز تأیید نشده است، اما هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

متأسفانه، کسانی که به دنبال تجربه کوآپ محلی اسپلیت-اسکرین روی کامپیوتر هستند، ناامید خواهند شد—این قابلیت فقط برای کنسول‌ها در دسترس است.

۲. بازسازی سطوح و درگیری‌ها

همانطور که هر کسی که نسخه اصلی را بازی کرده باشد می‌گوید، سطوح کمپین آن به طور خاص برای چهار بازیکن ساخته نشده‌اند. به گفته مکس اشلاگور، مدیر خلاق، برای Campaign Evolved، تیم توسعه «با دقت» در حال بازسازی «تقریباً هر سطح و هر درگیری با جزئیات بیشتر» است. او می‌گوید:

همانطور که ما فناوری این بازی را می‌سازیم، مجبور شده‌ایم آن را جزء به جزء انجام دهیم، که شامل ارزیابی مجدد تمام عناصر فردی است که در نسخه اصلی مجدداً به آنها پرداخته‌ایم.

این شامل فکر کردن در مورد «چگونگی مقیاس‌پذیری تمام درگیری‌ها و فضاهای اصلی برای جای دادن آن تعداد بازیکن» نیز می‌شود. تصاویر مقایسه‌ای از سطح The Silent Cartographer قطعاً این تصور را ایجاد می‌کنند، اما باز هم، ایده اصلی این است که اطمینان حاصل شود که همه چیز دقیقاً همان حس هیلوی مورد علاقه طرفداران را داشته باشد.

ده تفاوت عمده Halo: Campaign Evolved با نسخه اصلی

۳. بهبود راهنمایی مسیر (Wayfinding)

یکی از ویژگی‌هایی که باید برای طرفداران نسخه اصلی آسودگی خاطر بیاورد – و به کاهش سرخوردگی بازیکنان جدید کمک کند – بهبود مسیر یابی است. کسانی که سطح The Library را در کمپین بازی کرده‌اند، بدون شک به یاد می‌آورند که چقدر راحت در آن گم می‌شدند. Campaign Evolved در حال تغییر این موضوع با خطوط صوتی جدیدی برای Guilty Spark است که همچنین «بینش روایی» بیشتری ارائه می‌دهند. هیلو استودیوز در حال ارزیابی مجدد «ریتم» این سطح است در حالی‌که درگیری‌ها را متنوع‌تر کرده و جنبه‌های داستان‌سرایی محیطی را بهبود می‌بخشد.

۴. قابلیت دویدن (Sprinting)

از نظر گیم‌پلی، صحبت‌هایی در مورد بهبود دقت در نشانه‌گیری و کنترل‌های پالایش شده وجود دارد، اما یکی از بزرگترین تغییرات، قابلیت دویدن (Sprinting) است. درست شنیدید—مستر چیف اکنون می‌تواند با سرعت بیشتری به سمت نبرد (یا دور از آن) حرکت کند. جالب است که این ویژگی در Halo: Reach به عنوان یک توانایی زرهی شروع شد و سپس در Halo 4 به حالت پیش‌فرض تبدیل شد. البته، برای کسانی که تجربه روشمندتر Combat Evolved را همانطور که به یاد می‌آورند ترجیح می‌دهند، می‌توانند این قابلیت را خاموش کنند.

۵. سلاح‌های «جدید»

«جدید» در این حالت یک اسم نامناسب است زیرا سلاح‌های Needle Rifle، Beam Sword و Battle Rifle از لحاظ فنی کاملاً جدید نیستند. Needle Rifle فقط در Halo: Reach ظاهر شد (با یک نوع متفاوت در Halo 5: Guardians). Energy Sword (شمشیر انرژی) در Combat Evolved معرفی شد، اما از Halo 2 به بعد قابل استفاده بود. Battle Rifle نیز در بازی دوم معرفی شد و از آن زمان به یک عنصر اصلی تبدیل شده است. Campaign Evolved هر سه این سلاح‌ها را در کنار سلاح‌های پیش‌فرض قرار می‌دهد، بنابراین تعداد کل به نُه افزایش می‌یابد تا تنوع بیشتری نسبت به نسخه اصلی ایجاد شود.

ده تفاوت عمده Halo: Campaign Evolved با نسخه اصلی

۶. هدایت (Piloting) Wraith

همچنین تعداد وسایل نقلیه کمی افزایش می‌یابد. اولین هیلو دارای چهار وسیله نقلیه بود – تانک Scorpion و Warthog نیروهای UNSC، و Ghost و Banshee نیروهای Covenant. در آن زمان یک تانک به نام Wraith در میدان نبرد بود، اما بازیکنان نمی‌توانستند آن را هدایت کنند. خب، اکنون دیگر لازم نیست در حین تلاش برای چپ کردن آن به آنچه می‌توانست باشد فکر کنید، زیرا Wraith اکنون یک وسیله نقلیه قابل هدایت است.

به عنوان یک نکته جانبی: هیلو استودیوز همچنین در حال ایجاد یک تغییر کوچک در Warthog است. به جای جای دادن سه بازیکن – راننده، مسافر و اپراتور برجک – اکنون یک فضای کوچک روی سپر برای نفر چهارم وجود دارد تا اطمینان حاصل شود هیچ کس جا نمی‌ماند (مگر اینکه عمداً آن‌ها را جا بگذارید!).

۷. ربودن وسایل نقلیه دشمن (Hijacking)

نه تنها این، بلکه اکنون می‌توانید وسایل نقلیه را از دشمنان بربایید (Hijack)، قابلیتی که تا Halo 2 در دسترس نبود. این در اصل به معنای پریدن روی کناره (و گاهی اوقات از جلو، جلوگیری از برخورد مستقیم) یک وسیله نقلیه و بیرون کشیدن راننده برای تصرف آن است. یکی دیگر از عناصر اصلی این فرنچایز است که بالاخره به کمپین اصلی می‌آید.

۸. سه مأموریت «پیش‌درآمد» جدید

خارج از کمپین اصلی، Halo: Campaign Evolved شامل سه مأموریت کاملاً جدید خواهد بود. این‌ها بخشی از یک آرک «پیش‌درآمد» هستند که با بازی مستر چیف و گروهبان جانسون (Sgt. Johnson) روایت می‌شود. در حالی‌که جزئیات کمیاب هستند، می‌توانید انتظار تعاملات شخصیتی، مکانیک‌ها، شخصیت‌ها، محیط‌ها و حتی دشمنان جدید (که رفتارهای جدیدی نیز خواهند داشت) را داشته باشید. این مأموریت‌ها چگونه به داستان اصلی متصل می‌شوند؟ چقدر طول خواهند کشید؟ آیا بینش جدیدی برای درک داستان ارائه می‌دهند؟ همه این‌ها و موارد دیگر هنوز به طور کامل فاش نشده‌اند.

ده تفاوت عمده Halo: Campaign Evolved با نسخه اصلی

۹. «ده‌ها» جمجمه (Skulls)

Skulls (جمجمه‌ها) عنصر دیگری هستند که در Halo 2 معرفی شدند و Combat Evolved Anniversary آن‌ها را به صورت عطف به ماسبق اضافه کرد (اما فقط اگر با جلوه‌های بصری پیشرفته بازی می‌کردید). Halo: Campaign Evolved آن‌ها را با هدف صریح تغییر کمپین به روش‌های مختلف و چالش‌برانگیز، از جمله سلاح‌های تصادفی، در خود جای داده است. اما این همه ماجرا نیست – این بازسازی بیشترین تعداد Skulls را در این فرنچایز ارائه می‌دهد که تعداد آن‌ها به ده‌ها می‌رسد. چالش‌هایی که آن‌ها برای بازی به همراه می‌آورند به حدی است که هیلو استودیوز معتقد است تکمیل یک مرحله LASO – که بازی کردن کمپین در حالت Legendary با فعال بودن تمام Skulls است – غیرممکن است. اما دیدن تلاش طرفداران سرسخت هیجان‌انگیز خواهد بود.

۱۰. کراس‌پلی و کراس‌پروگرشن (Cross-Play and Cross-Progression)

بخش چند نفره آنلاین برای Halo: Combat Evolved چندان مطرح نبود، چه رسد به بازی کراس‌پلتفرم (Cross-Play) یا کراس‌پروگرشن (Cross-Progression). اکنون Campaign Evolved هر دو را خواهد داشت. نه‌تنها بازیکنان ایکس‌باکس و کامپیوتر می‌توانند بالاخره برای مقابله با کمپین اولین بازی تیم تشکیل دهند، بلکه می‌توانند این کار را با بازیکنان PS5 نیز انجام دهند. یک نکته جالب دیگر این است که برایان جارارد، مدیر انجمن، اعلام کرده است که هیلو در آینده روی پلی‌استیشن خواهد بود، بنابراین این تازه شروع کار برای این فرنچایز است.

فقدان حالت چند نفره رقابتی

هیلو استودیوز هیچ صحبتی در مورد حالت چند نفره رقابتی نکرده است – گویی نام بازی، Campaign Evolved، به اندازه کافی مشخص کننده نیست (و یک عنصر تا حدودی نامناسب، با توجه به اینکه در Halo WCS اعلام شد). مگر اینکه، باز هم، آن‌ها برنامه‌ریزی برای یک رونمایی غافلگیرکننده در آینده داشته باشند. آیا ممکن است یکی از پروژه‌های دیگر هیلو در دست توسعه، یک عنوان چند نفره رایگان (free-to-play) باشد که به نوعی به این بازسازی مرتبط شود؟ مطمئناً، اما برای همه اهداف و مقاصد، این بازسازی آن را ارائه نمی‌دهد!

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *