خب، اگر شما نیز سرانجام داستان بازی شبح یوتی (Ghost of Yōtei) را به پایان رساندید و مأموریت آتسو برای انتقام را تکمیل کردید، شاید توانستهاید میراث او را تثبیت کنید. با این حال، دنیای باز استودیو ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) چیزهای بسیار بیشتری خارج از داستان اصلی برای ارائه دارد، از فعالیتهای اضافی و مأموریتهای جانبی گرفته تا رویدادها و اتفاقات تصادفی. شما میتوانید دهها ساعت فقط در حال پرسه زدن در اِزو و دیدن مناظر باشید، اما مهمترین کارهایی که باید در مرحله پس از پایان داستان بازی انجام دهید، کدامند؟ با اِروتِک همراه باشید.
ما در این مطلب به تمام جزئیات، از جمله برخی از برجستهترین قصههای اساطیری که باید دنبال کنید و فعالیتهای تحت عنوان “کارهای ناتمام” (Unfinished Business) خواهیم پرداخت. حتی ممکن است از سرنوشت یک شخصیت محبوب از بازی قبلی مطلع شوید. بدون هیچ مقدمهای، در اینجا ۱۵ کاری که باید پس از اتمام شبح یوتِی انجام دهید، آورده شده است.
۱. تمام فعالیتهای جانبی را به پایان برسانید!
معمولاً، بهتر است این کارها را در طول بازی اولیه خود انجام دهید، صرفاً به دلیل مزایایی که فراهم میکنند. به عنوان مثال، پاکسازی اردوگاهها و قلعههای شش یوتی (Yōtei Six) علاوه بر مهارتها، مواد اولیه و پول نیز فراهم میکند، اما هنوز هم ارزش دنبال کردن دارند. این موضوع در مورد چالشهای ضربات بامبو برای سلامتی و روح اضافی نیز صدق میکند، بهخصوص اگر چالشی را پشت سر گذاشتهاید.
۲. درخواستهای بازرگانان
دسته گرگها (Wolf Pack) شامل فروشندگان متعددی است که ارتقاء، جادو (Charm) و مهمات عرضه میکنند، اما خرج کردن پول نزد آنها و پیشروی در داستان منجر به درخواستهای جداگانه (چه از ابتدا و چه زمانی که به اردوگاه شما سر میزنند) خواهد شد. این درخواستها میتوانند منجر به کسب زرههای بسیار عالی (از جمله زرهی که هنگام دفاع، گلولهها را منحرف میکند) و جادوی باران تیرها (Rain of Arrows Charm)، که مسلماً یکی از قویترین جادوها برای بیلدهای رنج (دوربرد) در بازی است، شوند.
۳. مبارزه با تاکزو بیرقیب (Challenge Takezo the Unrivalled)
شکست دادن شاگردان احتمالی تاکزو بیرقیب ممکن است در طول داستان (مگر اینکه واقعاً به شمشیرهای دوتایی متعهد باشید) دشوار باشد. با این حال، حتی اگر آن را به عنوان یک چالش پس از پایان بازی بگذارید، باز هم نبردهای دشواری را ارائه میدهد که با یک رویارویی با خود تاکزو به اوج میرسد تا واقعاً مهارتهای خود را نشان دهید. اما در صورت موفقیت، حمله روحی (Spirit Attack) شمشیرهای دوتایی را باز خواهید کرد.
۴. بر تمام سلاحها مسلط شوید و حملات روحی آنها را باز کنید!
در واقع، اگر قبلاً این کار را نکردهاید، وقت بگذارید و بر تمام سلاحها مسلط شوید. درخواستهای معوق هر استاد را تکمیل کنید، مانند تخریب اردوگاههای شش یوتی و تکمیل مأموریتهای جایزه (Bounty) برای آموزش اوداچی (Odachi) خود، که در نهایت به یک “قصه سنسی” (Sensei Tale) ختم میشود. پس از رفع این قصه، به حمله روحی آن سلاح دسترسی خواهید یافت. علاوه بر قویتر کردن آن سلاح خاص در برابر نوع مخالفش، هر حمله روحی مزایای متفاوتی دارد، مانند “کوه شکن” (Mountain Breaker) که محافظت (گارد) تمام دشمنان اطراف را در هم میشکند.
۵. کارهای ناتمام (Unfinished Business)
پس از اتمام داستان، یکی از وظایف باقیمانده، “کارهای ناتمام” است که شامل بیرون راندن نیروهای باقیمانده شش یوتی میشود. این کارها اساساً شامل تکمیل هر “قصه سنسی” معوق و پاکسازی اردوگاههای شش یوتی در منطقه به همراه سایر فعالیتهای قابل توجه است (مانند مزارع زمستانی در تِشیئو ریج که کونای را باز میکند). اگر در تکمیل همه چیز در این مکانها دقیق بودهاید، ممکن است “کارهای ناتمام” زودتر به پایان برسد. در غیر این صورت، آنها برای پیگیری هر چیز معوقی در یک منطقه عالی هستند.
۶. تمام مأموریتهای جایزه (Bounties) را کامل کنید!
مأموریتهای جایزه یکی از راههای کسب سکه (Coin) توسط آتسو در سراسر اِزو است، اما موارد تزئینی مانند کلاهها و ماسکهای جدیدی را نیز برای سفارشیسازی ظاهر فرد فراهم میکنند. برخی از آنها، مانند “مرگ بینام” (Nameless Death)، حتی با محتوای جانبی دیگر مانند قلعهها در هم تنیده میشوند و به شما امکان میدهند تا با دنبال کردن آنها، با یک تیر دو نشان بزنید (جدا از تمام جوایز موجود در خود آن فعالیت).
۷. تمام جادوها (Charms) را جمعآوری کنید!
بیشتر از شبح سوشیما، یوتِی اهمیت بسیار بیشتری برای بهینهسازی (min-maxing) بیلدها قائل است، چه بیلد شما کاملاً مخفیکاری، رنج یا یک دوئلیست خالص باشد. داشتن زره و سلاح مربوطه ضروری است، اما جادوها ستون فقرات این بیلدها هستند. بیلد تیرانداز سریع بدون جادوی باران تیرها کار نمیکند، اما جادوی مادر (Mother’s Charm) برای آسیب بیشتر، جادوی تمرکز آهنین (Charm of Iron Focus) برای زمان تمرکز بیشتر و جادوی شانس تیرانداز (Charm of Archer’s Fortune) برای پر نگه داشتن مهمات تیر شما نیز میتوانند ضروری باشند. خلاصه اینکه، تمام جادوها را جمعآوری کنید. هرگز نمیدانید کی ممکن است به درد بخورند.
۸. تمام لانههای گرگ (Wolf Dens) را کامل کنید!
لانههای گرگ برای باز کردن تواناییهای جدید با مزایای گرگ اسرارآمیز ضروری هستند (مانند احیای خودکار یا ماندن برای مبارزه پس از یک رویارویی). با این حال، آنها همچنین پیوند بین آتسو و این موجود را عمیقتر میکنند، علاوه بر اینکه لحظات هیجانانگیز خاص خود را ارائه میدهند. حتی اگر شکار شما اساساً (در گذشته) به پایان رسیده باشد، ارزش دنبال کردن را دارد.
۹. ژنرال سوسن عنکبوتی (Spider Lily General) را بررسی کنید!
اگر پس از اتمام داستان، دنبال کردن یک قصه اساطیری را انتخاب کنید، آتسو به عمارت ژنرال سوسن عنکبوتی بسیار نزدیک خواهد شد. شما هنوز هم میتوانید در هر نقطهای از داستان با این قصه روبهرو شوید و صرفاً بر اساس مکانیکها – از پلتفرمر و مسیریابی در یک هزارتو گرفته تا مبارزه – ارزش دنبال کردن را دارد، به خصوص که در پایان یک زره جدید به دست میآورید.
۱۰. تمام جعبههای پازل نُه دُم (Nine Tails Puzzle Boxes) را پیدا کرده و حل کنید!
چه در حال پاکسازی مخفیگاههای نُه دُم یا بازدید از مکانهای اختصاص داده شده به کیتسونه باشید، این جعبههای پازل را کشف خواهید کرد. بله، حل آنها آسان است، اما جوایز بزرگی از جمله سکه و مواد اولیه را ارائه میدهند. بهتر از همه، اینها یک فعالیت منحصر به فرد و جدا از هر چیز دیگری در بازی، شامل ور رفتن و دستکاری جعبهها برای استخراج محتویاتشان، ارائه میدهند.
۱۱. تمام کیتهای سلاح (Weapon Kits) را جمعآوری کنید!
کیتهای سلاح، که ظاهر یک سلاح را تغییر میدهند، در همه جای اِزو یافت میشوند، از تکمیل مأموریتها برای هر استاد سلاح گرفته تا قصههای اساطیری و مأموریتهای جایزه. قابل توجهترین محل یافتن آنها ستونهای سقوط کرده (Pillars of the Fallen) است که در برخی مکانها برای رسیدن به آنها کمی نیاز به پلتفرمر دارد. باز هم، آنها موارد تزئینی هستند که بر مهارتهای شما تأثیری نمیگذارند، اما نکته مقابل – ظاهرشان جذاب است، و این برای یک اونیو (Onryo) به همان اندازه مهم است.
۱۲. تمام رنگها (Dyes) را جمعآوری کنید!
به همین ترتیب، رنگها و سازندگان رنگ مختلفی در سراسر منطقه برای بازدید وجود دارند، از لباسهایی به رنگ “مرگ سفید” گرفته تا “آتش زرشکی”. سبک و استایل بزرگترین انگیزه است، اما آنها شخصیتهای جالبی را نیز معرفی میکنند (به ویژه بازرگان رنگ زرشکی).
۱۳. سرنوشت جین ساکای (Jin Sakai)
اگرچه او شخصاً ظاهر نمیشود، اما عجیب بود که به جین ساکای، قهرمان سوشیما، به هیچ شکلی اشاره نشود. باید “قصه اساطیری تیغه طوفان” (Storm Blade Mythic Tale) در ساحل اوشیما را دنبال کنید، که یک تکنیک قدرتمند را نیز برای آتسو باز میکند. در غیر این صورت، وقت بگذارید، محیط را بررسی کنید، حقیقت آنچه برای شبح سوشیما اتفاق افتاده را بیابید و شاید حتی میراث او را ادامه دهید.
۱۴. حالتهای میکِه، واتانابه و کوروساوا
چه برخی از موارد بالا را تکمیل کرده باشید یا همه آنها را، وقت آن است که شبح یوتِی را از منظری متفاوت تجربه کنید. حالت واتانابه (Watanabe Mode) را برای کمی موسیقی ملایم (لو-فای بیتز) در حین تماشای مناظر مختلف اِزو فعال کنید یا حالت کوروساوا (Kurosawa Mode)، که یک برداشت سینماییتر است (اگرچه هنگام بازی کردن داستان بسیار بهتر است). آیا میخواهید به مبارزات چاشنی بزنید؟ حالت میکِه (Miike Mode) راه چاره است، زیرا میزان خون، خشونت و گِل و لای را افزایش میدهد در حالیکه زاویه دوربین را بیشتر نزدیک میکند.
۱۵. درجه سختی مرگبار (Lethal Difficulty)
متأسفانه، شبح یوتِی شامل بازی جدید پلاس (New Game Plus) نمیشود. شاید در یک بهروزرسانی پس از انتشار اضافه شود، اما در این بین، میتوانید به درجه سختی مرگبار تغییر دهید و شاید یک بازی جدید را در یکی از سه حالت مختلف شروع کنید. برخلاف سوشیما، حالت مرگبار میتواند چالشبرانگیز باشد، به ویژه از همان ابتدا و بدون در اختیار داشتن تمام سلاحها و ابزارها، اما این آخرین مسیر برای کسانی است که به دنبال محک زدن مهارتهای خود هستند.
منبع: Gamingbolt