ساخت GTA 7 به لطف هوش مصنوعی، احتمالا ارزان‌تر از GTA 6 خواهد بود!

ساخت GTA 7 به لطف هوش مصنوعی، احتمالا ارزان‌تر از GTA 6 خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

با اینکه بازی “GTA 6 (Grand Theft Auto 6)” بدون شک یکی از بزرگترین عناوین بازی خواهد بود که صنعت بازی تا به حال دیده است و قرار است در ۲۶ می ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) منتشر شود، اما ارزش دارد که به این نکته اشاره کنیم که توسعه این عنوان احتمالاً فوق‌العاده گران بوده است! آبی ورمیج، سرپرست فنی سابق راک‌استار گیمز (Rockstar Games)، معتقد است که بازی بعدی این فرنچایز – “GTA 7 (Grand Theft Auto 7)” احتمالی – به لطف ابزارهای مدرن مانند هوش مصنوعی، احتمالا ارزان‌تر از GTA 6 توسعه خواهد یافت!

ورمیج در مصاحبه‌ای با Kiwi Talks گفت:

ساخت GTA 7 ارزان‌تر از GTA 6 خواهد بود.

ورمیج که قبلاً روی بازی‌های پیشین فرنچایز GTA کار کرده است، در ادامه به شوخی گفت:

باید ۱۵ سال صبر کنیم تا ببینیم حق با ماست یا نه!

او گفت:

تصور می‌کنم که… فرض کنید یک صحنه کات‌سین می‌سازید، می‌توانید تمام شخصیت‌های آن صحنه را فقط با یک هوش مصنوعی رندر کنید، از جمله مکالمات، اگر فقط صحنه را توصیف کنید. این می‌تواند اولین پیش‌نویس یک صحنه کات‌سین باشد. شما همچنان هنرمندانی برای انجام کارهای خلاقانه سطح بالاتر خواهید داشت و اشکالاتی برای رفع وجود خواهد داشت و همه آن چیزها، اما فکر می‌کنم بخش عمده کار احتمالاً جایگزین خواهد شد.

هنگامی که از ورمیج پرسیده شد که این موضوع برای برنامه‌نویسان چگونه کار خواهد کرد، او در مورد چگونگی تغییر نقش برنامه‌نویسان در طول توسعه بازی به واسطه پیشرفت تکنولوژی صحبت کرد. او اشاره کرد که یک موتور بازی زمانی مسئول رندرینگ بصری بود و برنامه‌نویسان باید روی جنبه‌های دیگر بازی کار می‌کردند. اما امروزه، بسیاری از کارهایی که برنامه‌نویسان قبلاً باید به‌طور جداگانه روی آن‌ها کار می‌کردند، در خود موتور بازی گنجانده شده‌اند.

او توضیح داد:

این اساساً در طول سال‌ها برای برنامه‌نویسان اتفاق افتاده است. وقتی ما GTA 3 را شروع کردیم، یک موتور فقط بخش رندرینگ بود، اما برنامه‌نویسان همچنان فیزیک و تشخیص برخورد، و خب، کد انیمیشن و همه آن چیزها را می‌نوشتند که به نوعی از پروژه‌های فردی حذف شده‌اند و اکنون بخشی از موتور هستند، درست است؟ چه یونیتی باشد، چه آنریل یا ریج. بنابراین، قبلاً کارهای زیادی وجود داشت که برنامه‌نویسان انجام می‌دادند و اکنون دیگر انجام نمی‌شوند.

وقتی من شروع به کار کردم، برنامه‌نویسان حدود یک سوم یک تیم معمولی را تشکیل می‌دادند، و اکنون شاید ۱۰، ۱۵ درصد باشند. بنابراین، این موضوع قبلاً برای برنامه‌نویسان اتفاق افتاده است. و اکنون، با هوش مصنوعی، حتی کارهای بیشتری خودکار خواهند شد.

با توجه به طولانی بودن فاصله بین نسخه‌های اصلی در سری GTA، کارهای اولیه روی GTA 6 احتمالاً مدت‌ها پیش آغاز شده است. در ماه می، تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) فاش کرد که توسعه «جدی» GTA 6 در سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. استفاده از کلمه “جدی” احتمالاً راهی برای اشاره به ورود بازی به مرحله تولید کامل پس از اتمام کار پیش‌تولید آن است.

بازی Grand Theft Auto 6 برای پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری ایکس/اس (Xbox Series X/S) در حال توسعه است.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *