جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی Call of Duty: Black Ops 7 احتمالاً سال 2025 عرضه می‌شود!

بازی Call of Duty: Black Ops 7 احتمالاً سال 2025 عرضه می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با وجود اینکه هنوز چند هفته‌ای با عرضه‌ی رسمی بازی Call of Duty: Black Ops 6 فاصله داریم، اخیراً اطلاعات جالب‌توجهی درباره‌ی آینده‌ی این مجموعه به بیرون درز کرده و به نظر می‌رسد دنباله‌ی نسخه‌ی امسال، یعنی Call of Duty: Black Ops 7، قرار است زودتر از انتظارات و در سال ۲۰۲۵ منتشر شود.

این اطلاعات جدید توسط دیتاماینر مطرحی با نام «COD Warfare» در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده است. طبق گفته‌های این دیتاماینر، به‌روزرسانی اخیر بازی Modern Warfare 3 ظاهراً برخی از کدهایی که به چند نسخه‌ی بعدی و معرفی‌نشده‌ی این سری اشاره دارند را به برنامه‌ی Call of Duty HQ اضافه کرده است.

اگرچه این کدها در نگاه اول چندان قابل‌توجه به‌نظر نمی‌رسد، اما طرفداران Black Ops بدون شک با «Cosmodrome» یا همان مکانی که در این سری حضور پررنگی دارد، آشنا هستند. در چندین خط مختلف از این کدها نیز می‌توان ترکیب «mp_sat» همراه با «Rex» و «Rap» را مشاهده کرد که هر کدام با نام «COD» و یک عدد دو رقمی که به‌وضوح به سال عرضه اشاره می‌کند در این داده‌ها ذکر شده‌اند.

پروژه‌ی «Sat» که همراه با «CoD» و «25» قابل رؤیت است، احتمالاً از عرضه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 7 در سال ۲۰۲۵ خبر می‌دهد. علی‌رغم اینکه انتشار پشت سر هم قسمت ششم و هفتم سری Black Ops در نگاه اول تصمیمی عجیب به نظر می‌آید، باید یادآور شد که اکتیویژن این کار را برای نسخه‌ی سال گذشته، یعنی بازی Modern Warfare III، نیز انجام داد و آن را یک‌سال پس از عرضه‌ی Modern Warfare II به‌عنوان نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Call of Duty منتشر کرد. اکتیویژن دلایل زیادی برای اتخاذ چنین تصمیمی داشت که شاید یکی از بزرگترین دلایل به استقبال ضعیف بازیکنان از Modern Warfare II مربوط می‌شد.

با این وجود، وضعیت برای بازی Call of Duty: Black Ops 6 و دنباله‌ی آن فرق می‌کند. توسعه‌دهندگان این عنوان فرصت بیشتری برای ساخت قسمت بعدی Black Ops داشتند و این احتمال وجود دارد که گسترش بیش از حد محتوای سال دوم آن، اکتیویژن را ترغیب کرده است تا به‌جای پشتیبانی بیشتر از Black Ops 6 در سال دوم، بازی Call of Duty: Black Ops 7 را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

درباره‌ی دو نام رمزی دیگر نیز گمان می‌رود که توسعه‌ی پروژه‌ی «Rex» برعهده‌ی استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward) قرار داشته باشد، این عنوان احتمالاً بخشی از سری Modern Warfare به حساب می‌آید و برای عرضه در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. از طرف دیگر، توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی «Rap» در حال حاضر و بر اساس این اطلاعات مشخص نیست، اما تام هندرسون که یکی از افشاگران خوش‌سابقه‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، مدتی پیش گزارش داد که استودیو اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) نسخه‌ی سال ۲۰۲۷ مجموعه‌ی Call of Duty را می‌سازد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید که این گمانه‌زنی‌ها در نهایت تا چه حد صحت خواهند داشت.

بازی Call of Duty: Black Ops 6 در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ (۴ آبان ۱۴۰۳) برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه خواهد شد.

منبع: Mp1st

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *