جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ماد جدید Forza Motorsport، گرافیک نسخه کامپیوتر این بازی را به‌طرز چشمگیری بهبود می‌دهد!

ماد جدید Forza Motorsport، گرافیک نسخه کامپیوتر این بازی را به‌طرز چشمگیری بهبود می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استودیو ترن 10 (Turn 10) قبل از عرضه‌ی بازی Forza Motorsport وعده داده بود که فناوری پیشرفته‌ی نورپردازی مبتنی‌ بر ری تریسینگ و رهگیری پرتو به نام «Ray-Traced Global Illumination» یا «RTGI» را به این عنوان شبیه‌ساز رانندگی اضافه خواهد کرد. با این حال، ۹ ماه از عرضه‌ی این بازی می‌گذرد و تاکنون هیچ اشاره‌ای به در دست توسعه بودن آن نشده است.

خوشبختانه یکی از کاربران فعال در انجمن فورتزا موتوراسپورت از طریق ماد توانست راهی را برای اضافه کردن RTGI به نسخه‌ی کامپیوتر این بازی پیدا کند. برای افزایش کیفیت نورپردازی و گرافیک این نسخه تنها کافی است که فایل‌های XML را از پوشه‌ی Visual Target (در مسیر Forza Motorsport\Content\media\pcfamily\renderscenarios) کپی کنید و آن‌ها را به پوشه‌ی Ultra انتقال دهید تا تنظیمات گرافیکی اولترا بازی Forza Motorsport جایگزین شود.

الکساندر باتاگلیا از کانال یوتیوب دیجیتال فاندری (Digital Foundry) در ویدیویی تازه به تجزیه‌وتحلیل این ماد جدید پرداخت و گزارش داد که گرافیک بصری بازی Forza Motorsport علاوه‌ بر نورپردازی بهتر با RTGI، به‌شکل‌های مختلف دیگری نیز بهبود یافته است. به‌طور مثال، سطح جزئیات، بارگیری سوژه‌های دور و تراکم اجسام و جزئیاتی مانند چمن‌ها از پیشرفت قابل ملاحظهی بهره می‌برند. تغییرات جدید حالت گرافیکی اولترا، بازتاب‌های رهگیری پرتو را بر سطوح بیشتر و مواد سخت‌تری اعمال می‌کند و به‌عنوان مثال، نمای کاپوت را به‌طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

فعال‌سازی نورپردازی RTGI بزرگ‌ترین دستاورد این ماد به حساب می‌آید، چرا که سایه‌های محیطی پیست‌های مسابقه در بازی Forza Motorsport را افزایش می‌دهد، نور جهشی را اضافه می‌کند و به نورهای دیگر این امکان را می‌دهد تا رنگ سطوحی که از آن منعکس می‌شوند را به خود بگیرند.

با این وجود، هنگام ماد کردن بازی Forza Motorsport ممکن است با مشکلات متعددی مانند باگ‌های بصری و کرش روبه‌رو شوید. ویژگی بازپخش (Replay) نیز از بازتاب‌های جدید استفاده نمی‌کند و این بهبودهای بصری را تنها در جریان خود گیم‌پلی خواهید داد. برخی از کاربران همچنین مشکلاتی مانند بروز نویزهای تصویری یا سوسو زدن و فلیکرینگ (Flickering) را گزارش داده‌اند و حتی ظاهراً باران در هنگام شب به‌درستی در جاده‌ها بازتاب نمی‌یابد.

نکته‌ی دیگری که هنگام استفاده از ماد جدید بازی Forza Motorsport باید در نظر داشت، تأثیر مستقیمی است که این کار بر روی عملکرد فنی و نرخ فریم شما در جریان گیم‌پلی می‌گذارد. به‌طور مثال، اعمال این تنظیمات گرافیکی جدید حتی برای کارت گرافیک قدرتمندی مانند RTX 3080 نیز به کاهش ۲۷ درصدی نرخ فریم بازی نسبت به تنظیمات گرافیکی پیش‌فرض اولترا در رزولوشن 1440p منجر خواهد شد. این افت عملکرد حتی با نمای مستقیم از کاپوت خودرو به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و از روان بودن بازی می‌کاهد.

از آن‌جایی که استودیو ترن 10 هنوز به‌صورت رسمی این تنظیمات گرافیکی پیشرفته را در دسترس کاربران نسخه‌ی کامپیوتر بازی Forza Motorsport قرار نداده است، چنین کمبودها و مشکلاتی دور از انتظار نیست.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *