جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این تریلر مسافرتی شبیه به یک بال آیرودینامیک ساخته شده است!

این تریلر مسافرتی شبیه به یک بال آیرودینامیک ساخته شده است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت سازنده تریلر کالیفرنیایی Polydrops تاکنون بر ساخت برخی از سبک‌ترین و هندسی‌ترین RV‌ها تمرکز داشته است. اما این کمپانی اکنون تصمیم گرفته است کمی رویه خود را تغییر داده و یک تریلر جدید و بسیار بزرگتر به نام P21 را روانه جاده‌ها کند. این کمپ مسافرتی بیش از آنکه از خانه‌ها الهام گرفته باشد از بال‌های آیرودینامیک در علم هوافضا الهام گرفته است!

تمام تولیدکنندگان در یک نقطه به حداکثر کاهش اندازه و وزن یک خودروی کمپر می‌رسند که می‌توان در آن فضایی قابل استفاده برای خواب، پخت‌و‌پز و استراحت را فراهم کرد. با این حال ظاهراً برای Polydrops این کار چندان قابل تصور نبوده چراکه آنها قبلاً توانسته بودند یک کمپر 3.7 متری با وزن 290 کیلوگرمی با نام P19 Shorty را نیز برای جوانان روانه بازار کنند! اما اکنون این کمپانی قصد دارد با محصول جدید خود در مسیری مخالف از آنچه تاکنون رفته، حرکت کند!

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟

Polydrops برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان مسن‌تر، این بار با P21 جدید و بزرگتر وارد بازار شده است؛ یک تریلر مخصوص خانواده که برای اولین بار در تاریخ شرکت، نام مدل با طول آن (بر حسب فوت) نیز برابر است. این تریلر 21 فوت (6.4 متر) طول دارد که حدود بیش از 7.5 فوت (بیش از 2.3 متر) از تریلر قبلی این کمپانی بزرگتر است.

این تریلر مسافرتی شبیه به یک بال آیرودینامیک ساخته شده است!

با دقت به تصاویر P21 می‌توان دی‌ان‌ای Polydrop را از طریق خمیدگی‌های شدید روی در و جوانب زاویه‌دار، حتی بدون توجه به درخشش ملایم و ساتنی‌مانند آلومینیومی آن مشاهده کرد. Polydrops در مدل جدید یک ساختار آیرودینامیکی شدیدتر را به‌کار گرفته است تا به جبران اندازه و وزن اضافی آن کمک کند، آنها حتی از نرم‌افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) نیز برای این کار استفاده کرده‌اند.

جالب اینجاست که نتیجه نهایی، تریلری است که از نمای بالا، شبیه قطره اشک است! همچنین در مجموع، به دلیل اینکه هر دو انتهای جلو و عقب به‌طور چشمگیری باریک می‌شوند، این تریلر به ماهی یا گلوله نیز شباهت دارد. قسمت جلویی P21 به سمت پایین و داخل خمیده شده و به شکل دماغه درمی‌آید، در حالیکه قسمت عقب به سمت یک دم باریک قایق شکل با انتهای تخت که به شکل ذوزنقه وارونه بلند با یک اسپویلر سقف کمی‌شیب‌دار درآمده است.

Polydrops علی‌رغم اندازه و حجم بزرگتر تریلر جدید، از علاقه خود به قدرت الکتریکی دور نشده است. و مالکان این وسیله می‌توانند کپسول گاز خود را در خانه بگذارند چراکه P21 از یک باتری 5 کیلووات‌ساعتی برای تامین برق دستگاه‌های تمام الکتریکی داخل آن مانند کولر/بخاری و اجاق القایی استفاده می‌کند. یک سیستم شارژ خورشیدی با قدرت 1,300 واتی نیز این باتری را در طول سفر تغذیه می‌کند.

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟

طراحی اعمال‌شده Polydrops باعث حفظ فضای باز و انعطاف‌پذیر در داخل P21 شده است و تنها اثاثیه ثابت آن تختخواب اصلی در عقب، نشیمن قابل‌تبدیل یکپارچه و کنسول ذخیره‌سازی در کنار درب ورودی هستند. به دلیل دیواره عقب باریک‌شده، تختخواب کمی به شکل چند‌ضلعی درآمده است. در شب نیز، میز غذاخوری پایین می‌آید تا قسمت جلویی تخت را پر کند و در طول روز، طرفین تشک جلو به عنوان نیمکت‌های غذاخوری روبه‌روی هم برای میز بالا‌رفته عمل می‌کنند.

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟

بقیه اثاثیه داخلی از مدل سبک و ماژولار drop-in پیروی می‌کنند؛ یعنی یک “ایستگاه پخت‌و‌پز” که روی کنسول ذخیره‌سازی در کنار درب ورودی قرار می‌گیرد، یک اجاق القایی 1,800 واتی و مایکروویو 700 واتی و کابینت بالای سرِ آن.

به این نکته توجه داشته باشید که در قسمت آشپزخانه سینک وجود ندارد و این قسمت برای “ماژول بهداشتی” رزرو شده است که از یک شیر آب Dometic Go برای تامین آب از مخزن آب شیرین 34 لیتری همراه به سینک استفاده می‌کند. همانطور که از نام این بخش پیداست، واحد بهداشتی شامل یک حمام سبک با آبگرمکن، دوش، سیستم Geyser EcoShower و توالت قابل‌حمل است.

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟

دو قطعه نهایی اختیاری در این پازل باقی مانده است. اولین مورد یک تختخواب کودک به ابعاد 58 در 60 اینچ (147 در 152 سانتی متر) است که برای دو کودک کوچک به اندازه کافی بزرگ به‌نظر می‌رسد، اگرچه با طول محدود 5 فوت (1.5 متر)، قطعاً نمی‌تواند تا بزرگسالی از آنها پشتیبانی کند. خریداران همچنین می‌توانند یخچال 25 لیتری Dometic CFX3 به سبک جعبه خنک‌کننده را زیر تخت کودک اضافه کنند.

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟

باید صادقانه گفت، به‌نظر می‌رسد Polydrops زمان زیادی را در تونل‌های باد هوافضایی صرف کرده و وقت کافی را با افراد با تجربه در طراحی پلان تریلر مسافرتی نگذرانده است. به دلیل تختخواب جلوی غیرمعمول کوتاه، P21 به عنوان یک تریلر خانوادگی چهار نفره چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد و از روز اول، زمانی که کودکان بزرگتر می‌شوند، زمان برای استفاده از آن محدود خواهد بود. همچنین هیچ اشاره‌ای به وجود باربند سقف یا چادر سقفی نشده است و با وجود نصب پنل‌های خورشیدی در بالای آن، احتمالاً امکان نصب چنین وسایلی وجود ندارد.

P21 می‌تواند برای یک تریلر دو نفره مناسب باشد، اما در این صورت فضای خالی زیادی در قسمت جلویی هدر می‌رود و در کل می‌توان طول آن را تا 25 درصد یا حتی بیشتر کاهش داد. ارتفاع داخلی تریلر در بلندترین نقطه نیز به 1.8 متر می‌رسد، بنابراین برای اکثر افراد به اندازه کافی بلند است، اما به احتمال زیاد در قسمت جلو نیاز به کمی خم شدن خواهد بود!

تریلر مسافرتی جدید که مانند یک بال آیرودینامیک به نظر می‌رسد ... برای کمپینگ؟
با وجود موارد گفته شده درباره معایب تریلر P21، تمرکز بر آیرودینامیک و پلان کف ماژولار، P21 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای همراهی با خودروهای برقی یدک‌کش تبدیل می‌کند. این تریلر، تعادلی بین طراحی بهینه‌ساز برد برای خودروهای برقی و راحتی قابل سکونت ارائه می‌دهد. بنابراین، اگرچه P21 با قیمت نزدیک به ۴۰,۰۰۰ دلار، جادارترین یا مجهزترین تریلری نیست که می‌توانید پیدا کنید، اما برای یک تریلر ۲۱ فوتی، بسیار شیک و سبک بوده و وزن خالص آن نیز بسته به پیکربندی و آپشن‌ها بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ پوند (۵۴۴ تا ۸۱۶ کیلوگرم) متغیر است.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *