کامیون Semi تسلا امسال نیز حمل بار را آغاز نخواهد کرد. این خودروساز در آخرین کنفرانس خبری خود بیان کرده است که عرضه کامیون را – باز هم – تا سال 2022، یعنی سه سال پس از هدفگذاری اصلی برای عرضه آن (سال 2019)، عقب انداخته است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که مجبور است عرضه خودرو را تا سال 2021 به تأخیر بیندازد و توضیح نداد که چه عواملی باعث تصمیمگیری شده و آیا این تصمیم به دلیل شیوع کرونا بوده یا دلیل دیگری باعث این موضوع شده است. اکنون، طبق گزارش TechCrunch، تسلا به سهامداران خود گفته است که عرضه کامیون Semi به دلیل محدودیت دسترسی به سلولهای باتری و چالشهای جهانی زنجیره تامین قطعات، به تأخیر میافتد.
در بیانیه شرکت آمده است:
“ما اعتقاد داریم که همچنان در مسیر ساخت اولین وسایل نقلیه مدل Y خود در شهرهای برلین و آستین در سال 2021، ثابتقدم باقی ماندهایم. سرعت خطوط تولید، متأثر از زمان معرفی بسیاری از فناوریهای جدید، چالشهای مرتبط با زنجیره تأمین قطعات و مجوزهای منطقهای است.برای تمرکز بهتر بر روی عملکرد این کارخانهها در برلین و آستین و به دلیل محدودیت در دسترس بودن سلولهای باتری و چالشهای جهانی زنجیره تامین، عرضه کامیون Semi را به سال 2022 منتقل کردیم. ما همچنین در حال پیشرفت در توسعه Cybertruck هستیم که در حال حاضر برای تولید مدل Y در صنایع آسیتن برنامهریزی شده است.
همانطور که TechCrunch بیان میکند، جروم گیلن، مدیر اجرایی تسلا نیز در ماه ژوئن، فقط چند ماه پس از شروع به کار در بخش کامیونهای باری، این شرکت را ترک کرد. در حالی که این خودروساز شفافسازی نکرد که آیا جدایی وی به نوعی به تأخیر در عرضه Semi مرتبط است یا خیر. گیلن قبل از اینکه در ماه مارس به عنوان رئیس واحد حمل و نقل سنگین منصوب شود تمام بازار اتومبیلهای تسلا را مدیریت میکرد.
تسلا برای اولین بار Semi را در سال 2017 معرفی کرد و نوید یک دکل بزرگ برقی با برد 500 مایل و فناوریهایی را داد که شامل Enhanced Autopilot است.
نکته جالب در مورد این کامیون این است که ظاهراً Semi از سال 2018 و با اتکا به شبکه Supercharger تسلا قادر به انجام سفر به سراسر آمریکا بدون نیاز به پشتیبانی بوده است.
منبع: Engadget