Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا خودروسازان به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

چرا خودروسازان به ساخت گوشی های هوشمند روی آورده اند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وقتی به صنعت خودروسازی فکر می‌کنیم، در اغلب مواقع خودرو‌های جدید براق و خطوط مونتاژ وسیع را تصور می‌کنیم. با این حال، با ورود خودروسازان به بازار گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد که روند جدیدی در صنعت خودرو (خصوصاً در کشور چین) در حال ظهور است. اما چرا خودروسازان با تغییر رویه معمول و سنتی خود، به دنیای گوشی‌های هوشمند پا گذاشته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال با اِروتِک همراه باشید.

چرا خودروسازان به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

به تازگی، شرکت خودروسازی نیو (Nio) با معرفی اولین گوشی هوشمند خود با نام “Nio Phone” خبرساز شد. گوشی Nio Phone با قیمت 829 یورویی، به عنوان یک گوشی اندرویدی رده بالا قلمداد می‌شود. با این حال، این گوشی، تنها یک گوشی هوشمند معمولی نیست. از آنجایی که شرکت نیو بر ارتباط همه جانبه میان گوشی‌های هوشمند و وسایل نقلیه الکتریکی تاکید دارد، گوشی Nio Phone مجموعه‌ای چشمگیر (با بیش از 30 قابلیت) برای کنترل هوشمند خودرو از جمله “کنترل از راه دور از طریق کلید هوشمند خودرو” را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

علاوه بر این، در ماه گذشته، تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی، پولستار (Polestar) نیز از برنامه‌های خود برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین پرده‌برداری کرد. به نظر می‌رسد که برخلاف نیو، پولستار تنها روی تولید گوشی‌های هوشمند تمرکز نخواهد کرد و این برند سوئدی قصد دارد تا آرم تجاری خود را روی طیف گسترده‌تری از لوازم الکترونیکی مصرفی، مانند “ساعت‌های هوشمند” نیز بگذارد. به نظر می‌رسد که این استراتژی بلندپروازانه با چشم اندازی مبنی بر “تبدیل شدن به یک برند شیک و پیشرو” در زمینه فناوری هم‌سو است.

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

شرکت تحقیقات بازار Canalys در تحقیقات اخیر خود بینش‌هایی در رابطه با علاقه‌مندی ناگهانی سازندگان خودرو به تولید گوشی‌های هوشمند را بیان کرد. این تغییر رویکرد شگفت‌انگیز تنها به یک دلیل کلیدی صورت گرفته است؛ “گسترش نام تجاری”. این گروه از خودروسازان با ساخت گوشی‌های هوشمندی که به صورت یکپارچه با سیستم‌های خودران خودرو‌های هوشمند ادغام می‌شوند، قادرند با ایجاد اکوسیستم‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات کاربری بی‌نظیری را به خریداران خودروها ارائه دهند. این رویکرد به خودروسازان اجازه می‌دهد تا حضور برند خود را از وسایل نقلیه فراتر ببرند و به دنیای فناوری‌های متصل به اینترنت پای بگذارند.

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

علاوه بر این، به دلیل پیشرفت در رانندگی با دستیار و عادات رانندگی در حال تکامل رانندگان، بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند در رانندگی، امری اجتناب ناپذیر است. امروزه، گوشی‌های هوشمند به ابزارهای ضروری تبدیل شده‌اند و تولید آنها به خودروسازان اجازه می‌دهد تا در سراسر جهان با نیازهای در حال تغییر رانندگان ارتباط برقرار کنند. با استناد به ضرب‌المثل معروف “دانش، قدرت است”، درک نیازها، کلید اصلی نوآوری و سکوی پرتابی برای برند‌های خودروسازی است. اکنون، خودروسازان در تلاشند تا با درک نیازهای کاربران، محصولات خود را با این دسته از نیازها انطباق داده و به آن‌ها بهبود ببخشند.

همچنین مطالعه کنید
گوشی تکنو اسپارک 9 تی (Tecno Spark 9T) به تراشه هلیو G37 و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

آمارها نیز از صحت این برداشت‌ها پشتیبانی می‌کنند. به گفته Canalys، انتظار می‌رود که تا سال 2024 میلادی، در بازار چین، سیستم‌های رانندگی با دستیار +L2 (سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته که قادرند فرمان، شتاب و ترمز را در سناریوهای خاص کنترل کنند) به ضریب نفوذ 4.7% برسند. با نگاهی به آینده تا سال 2025 میلادی، نرخ نفوذ سیستم‌های رانندگی با دستیار L3 (وسایل نقلیه‌ای که توانایی اتخاذ تصمیمات آگاهانه مانند شتاب گرفتن از کنار یک وسیله نقلیه با سرعت کم را دارند) تا 4.6% پیش‌بینی شده است. با ادغام تلفن‌های هوشمند (به عنوان ابزاری که رانندگان دائماً با آن‌ها در تعامل هستند) در اکوسیستم خودروهای الکتریکی، خودروسازان قادرند نیازهای پیچیده رانندگان را بهتر درک کنند و به شیوه مؤثرتری به این دسته از نیازها پاسخ دهند.

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

علاوه بر این، با یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها با استفاده از گوشی‌های هوشمند، خودروسازان می‌توانند در هزینه‌های تولید خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنند. حالا، خودروسازان قادرند بدون صرف مبالغ هنگفتی برای “تحقیق، توسعه و راه‌اندازی قابلیت‌های جدید در سطح خودرو” تنها با کسری از هزینه، تجربه کاربری مشابه و بدون دردسری را از طریق گوشی‌های هوشمند برای کاربران خود فراهم سازند.

با این حال، به نظر می‌رسد که تمامی این برداشت‌ها تا زمان “استفاده واقعی” و عملی شدن ایده‌ها، در حد حدس و گمان باقی خواهند ماند. به گفته Canalys عامل کلیدی موفقیت این رویکرد، در نحوه ارائه عملکرد این دسته از گوشی‌های هوشمند نهفته است. اگر این گوشی‌ها عملکردی در سطح سایر گوشی‌های محبوب را ارائه دهند و با هویت برند هم‌سو باشند، این رویکرد می‌تواند موفقیت چشمگیری را با خود به همراه داشته باشد. علاوه بر این، “بهبود تجربه کاربری، ارائه کنترل‌های بصری و ادغام یکپارچه گوشی هوشمند در داخل خودرو” نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا شرکت‌های خودروسازی به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند؟

در صورتی که خودروسازان بتوانند به این هدف جامه عمل بپوشانند، قادرند با شگفت‌زده کردن کاربران و جلب توجه آنان برای خرید خودروها و گوشی‌های هوشمند هم‌برند، نفوذ نام تجاری و برند خود را نیز گسترش دهند. به گفته Canalys، در صورت موفقیت این رویکرد در کشور چین، می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور، همه‌گیرتر شدن این رویکرد در سایر برندهای صنعت خودروسازی در سراسر جهان را شاهد باشیم.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>