Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پخش زنده فوتبال الاتحاد و الاهلی - امروز جمعه 14 مهر 1402

پخش زنده فوتبال الاتحاد و الاهلی – امروز جمعه 14 مهر 1402

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دیدار بین تیم‌های الاتحاد و الاهلی در سری مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان امروز جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار می‌شود. برای مشاهده این رقابت به‌صورت زنده می‌توانید از لینک ارائه‌شده استفاده نمائید.

لینک پخش زنده فوتبال الاتحاد و الاهلی – امروز جمعه 14 مهر 1402

برای دسترسی به برنامه پخش زنده رقابت‌های دیگر امروز از این لینک استفاده نمائید.

لیگ حرفه ای فوتبال عربستان سعودی، که به عنوان لیگ حرفه ای عربستان نیز شناخته می شود، بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در عربستان سعودی است. این لیگ در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و در حال حاضر ۱۴ تیم دارد.

تاریخچه

فوتبال اولین بار توسط کارگران نفت بریتانیا در دهه ۱۹۳۰ به عربستان سعودی معرفی شد. اولین بازی رسمی فوتبال در عربستان سعودی در سال ۱۹۵۰ بین دو تیم محلی النصر و الهلال در پایتخت ریاض برگزار شد. این دیدار در حضور جمعیت زیادی برگزار شد و آغاز دوران جدیدی از فوتبال در کشور بود.

در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، فوتبال همچنان رو به رشد بود و اولین لیگ ملی فوتبال، لیگ حرفه‌ای عربستان، در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد. این لیگ از ابتدا به عنوان یک تورنمنت رفت و برگشت فعالیت می کرد، پس از آن فدراسیون عربستان تصمیم گرفت لیگ فوتبال را با جام پادشاهی در یک تورنمنت و اضافه کردن جعبه طلایی ادغام کند. جعبه طلایی یک رقابت حذفی پایان فصل است که بین چهار تیم برتر فصل برگزار می شود.

قهرمانان

باشگاه فوتبال الهلال با ۱۸ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات به حساب می‌آید. باشگاه فوتبال النصر با ۹ عنوان قهرمانی در رده دوم قرار دارد. باشگاه فوتبال الاتحاد با ۷ عنوان قهرمانی در رده سوم قرار دارد.

فصل جاری

فصل جاری لیگ حرفه ای فوتبال عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ آغاز شد. الهلال با ۶ بازی بدون شکست در صدر جدول قرار دارد.

آینده

لیگ حرفه ای فوتبال عربستان سعودی یکی از رقابتی ترین و معتبرترین لیگ های خاورمیانه است. این لیگ با سرمایه گذاری های اخیر از سوی صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، به دنبال تبدیل شدن به یکی از بهترین لیگ های فوتبال جهان است.

همچنین مطالعه کنید
پخش زنده امپولی و اینتر - امروز یکشنبه 2 مهر 1402

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>