برگزاری مسابقه و نظرسنجی پیامکی دو روش بسیار مهم و کاربردی در بازاریابی پیامکی محسوب میشوند. شاید با خود بگوید که این دو روش خیلی قدیمی هستند و الان کاربرد آنچنانی ندارند. مثلاً چه کسی حوصله دارد در مسابقات پیامکی شرکت کند؟ و یا کمتر کسی وقت برای پر کردم نظر سنجی میگذارد.
اما جالب است بدانید که با بررسیهای مختلفی که انجام شده است، مشخص شده که هنوز هم این دو روش طرفداران خاص خود را دارند. البته به شرطی که شما بدانید، چگونه در این حوزه؛ حرفهای عمل کنید تا مخاطب جذب شما شود. ما در این مقاله قصد بررسی و آموزش نکات مهم برای برگزاری مسابقه و نظرسنجی پیامکی از طریق پنل را داریم. با ما همراه باشید.
نظر سنجی پیامکی چیست؟
به طور کلی میتوان گفت که نظر سنجی پیامکی به دو صورت زیر انجام میگیرد:
حتما برای شما پیش آمده است که خرید اینترنتی کردهاید و از سایت مورد نظر پیامکی جهت نظرسنجی برای شما ارسال شده است. معمولاً این گونه پیامکها در متن خود لینکی دارند، که با کلیک روی آن به صفحهی نظرسنجی متصل میشوید و سوالاتی از قبیل مرغوب بودن محصول خریداری شده، رضایت از نحوه و زمان تحویل و … که از قبل در آن مشخص شده است، نمایش داده میشود و شما باید به آنها پاسخ دهید.
فرض کنید مسابقهی فوتبالی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس است، برای شما پیامکی ارسال میشود؛ که شما حدس میزنید کدام تیم برنده بازی است؟ استقلال عدد 1 و پرسپولیس عدد 2، مساوی شدن دو تیم عدد 3 را ارسال کنید. و در انتها هم یادآوری میکند که به قید قرعه به افرادی که بازی را درست حدس زده باشند، جوایزی از شرکت … تعلق خواهد گرفت.
در واقع شما با نظرسنجی پیامکی قادر خواهید بود تا با درگیر کردن ذهن مخاطب به موضوعات روز، برند خود را تبلیغ کنید. حتی اگر خواننده پیامک، در مسابقه هم شرکت نکند. هنگام باز کردن پیغام شما، برند و نام تجاری را به عنوان اسپانسر این نظرسنجی خواهد دید.
مسابقه پیامکی
مسابقات پیامکی هم مانند نظرسنجی معمولاً به دو صورت انجام میگیرد:
برخی از برندها دوست دارند که با اسپانسر شدن، مسابقات خود را معرفی کنند. برای مثال مسابقات علمی و یا اطلاعات عمومی قرار است برگزار شود که افراد برای شرکت در آن مبلغی را می پردازند و برای مسابقه ثبت نام میکنند. معمولاً این مسابقات زمانهای مشخصی از سال برگزار میشوند و کلی هم اسپانسر و تبلیغات خواهند داشت. این نوع مسابقات پیامکی بسیار حرفهای برنامه ریزی و اجرا میشوند.
مسابقه پیامکی دیگری هم داریم که در آن مخاطب نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه ندارد. فقط کافیست از طرف مقابل بخواهید، برای شرکت در این مسابقه پیامک تایید برای شما ارسال کند. و سوالهای طراحی شده به صورت خودکار تا زمانی که پاسخ درست ارسال شود، برای مخاطب فرستاده میشود. زمانی که پاسخ اشتباهی دریافت شود، سامانه به صورت خودکار پیامک اطلاع رسانی ارسال میکند با این متن که: متاسفانه پاسخ شما اشتباه بود. مجموعه … از شما بابت شرکت در این ماراتون تشکر میکند.
برای مسابقات پیامکی چه مواردی لازم است که رعایت شود؟
-از قبل باید عنوان شود که موضوع مسابقه چیست؟ مسابقه علمی، ورزشی، تاریخی، هنری و … .
باید سوالها و پاسخها به دقت انتخاب شوند تا خدایی نکرده به شعور مخاطب توهین نشود.
نتایج باید عادلانه و کاملاً صادقانه در دسترس مخاطب قرار گیرد.
جوایز مسابقه باید از قبل تعیین گردند.
معین کردن گروه سنی مسابقه بسیار حائز اهمیت است.
معیارهای انتخاب سامانه پیامکی
یکی از مهمترین نکات که شما قبل از مسابقه و یا نظرسنجی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، انتخاب مناسب سامانه پیامکی است. در این قسمت به صورت مختصر معیارهایی که باید در نظر بگیریم را برایتان شرح میدهیم.
البته کندو به صورت مفصل و کاملاً تخصصی در مورد هر کدام از موارد ذیل، در سایت خود برای شما مقالاتی نوشته است. اما خالی از لطف نیست که در این بخش از نوشته هم نگاهی کوتاه به آنها داشته باشیم.
داشتن دیتابیس هوشمند با جزئیات دقیق
باید پنلی برای ارسال پیامک انتخاب کنید که بانک اطلاعات دقیقی داشته باشد. برای مثال رده سنی، شهر و شهرستان، جنسیت، شاغل یا خانه دار، منطقه مسکونی، کد پستی و … را به صورت فیلتر داشته باشد. تا شما هر آنچه که واقعا نیاز دارید را در این بانک اطلاعاتی برای ارسال پیامک انتخاب کنید.
تعرفه مناسب
داشتن تعرفهی مناسب نیز یکی دیگر از آیتمهایی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، چرا که هر چقدر میزان آن برای شما مناسبتر باشد، در نتیجه قادر خواهید بود تا پیامک بیشتری را برای مخاطبان خود ارسال کنید. برخی از سامانهها علاوه بر تعرفهی مناسب تعدادی پیامک هم به صورت هدیه در اختیار شما قرار میدهند.
مشاوره و پشتیبانی عالی
قبل از ساخت پنل خود از مشاوران مجموعه بخواهید تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند. مثلاً چه پکیجی برای کار من مناسبتر است و یا با توجه به نوع فعالیت خود به چه افرادی باید پیامک ارسال کنم؟
قسمت پشتیبانی هم بسیار کاربری دارد، چرا که اگر مشکلی در فرآیند کاری شما رخ دهد؛ فقط عزیزان پشتیبان هستند که قادر به رفع آن خواهند بود.
قابلیت ارسال پیامک دو طرفه
یادتان باشد که اگر قرار است برای نظر سنجی و یا مسابقه اقدام به ارسال پیامک کنید، باید سامانه شما قابلیت اراسل پیامک دو طرفه را داشته باشد. چرا که نیاز دارید مخاطب برای شما پاسخ پیامک را ارسال نماید.
سرعت بالا و ارسال فوری
این آیتم برای مسابقه پیامکی بسیار مهم است، چرا که اگر پرسش بعدی دیر به مخاطب ارسال شود، حس و حال رقابت و مسابقه از وی گرفته میشود. به صورت کلی سرعت بالا و ارسال فوری پیامک حتی برای تبلیغات پیامکی نیز بسیار حائز اهمیت میباشد.
ارائه گزارش دقیق
ارائه گزارش دقیق و کاربردی امری ضروری و مهم است. درواقع شما از طریق همین گزارش میتوانید به صورت دقیق و عادلانه برنده مسابقه و یا نظرسنجی خود را مشخص کنید. همچنین از طریق فایل گزارشی که در اختیار دارید، خیلی راحت میتوانید قرعه کشی افرادی که در نظر سنجی شرکت کردهاند و حدس درستی داشتهاند را انجام دهید.
سخن آخر
ارسال پیامک نظرسنجی و یا مسابقه پیامکی دو روش بسیار ویژه برای تبلیغات شما محسوب میشوند. اگر دقت کرده باشید، حتی در رسانههای بزرگ مانند تلویزیون و رادیو هم از این دو روش برای ارتباط با بینندگان و شنوندگان خود بهرهمند میشوند. پس شما هم به عنوان یک برند میتوانید از این نوع تبلیغ استفاده کنید و مشخصاً نتیجهی عالی نیز از آن خواهید گرفت.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اروتک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. |