با رشد و افزایش کاربران در اینترنت، فروشگاههای اینترنتی زیادی نیز به وجود آمدهاند؛ اما به دلیل رقابت بالا میان آنها، باید از روشهای هوشمندانهای برای افزایش درآمد استفاده کرد.
اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و فروش شما افزایش خاصی نداشته، باید به شما بگوییم که راههای مختلفی برای افزایش فروش پیش پای شما قرار دارد. افزایش درآمد و سود سایت فروشگاهی آرزوی هر مدیر سایتی است، اما برای تحقق این مسئله، باید درباره سادهترین و کاربردیترین روشهای افزایش درآمد نیز اطلاعاتی را داشته باشید. در این مقاله بهترین روشهای ساده برای افزایش درآمد را به شما معرفی کردهایم که در صورت استفاده هوشمندانه از آنها، تحول قابل توجهی را در فروش خود حس خواهید کرد. برای آشنایی با این روشها، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
برای افزایش درآمد در سایت چه کارهایی میتوان کرد؟
زمانی که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنید، اولین هدف شما از راه اندازی آن فروش اینترنتی و کسب درآمد است. اما از آنجایی که فروشگاههای اینترنتی زیادی در سطح اینترنت به وجود آمدهاند و سطح رقابت در این زمینه بالا رفته است، سایتهای فروشگاهی برای افزایش فروش باید راهکارهای مشخصی را در پیش بگیرند. در ادامه هشت مورد از بهترین راهکارهای افزایش درآمد در سایت فروشگاهی را به شما توضیح دادهایم.
سئو و بهینهسازی سایت
شاید مهمترین کانال ورودی سایت شما موتورهای جستجو مانند گوگل باشند. برای این که بتوانید سایت خود را در نتایج اول سرچهای گوگل نمایش دهید، باید سایت خود را سئو کنید. در واقع سئو به مجموعهای از فعالیتها و اقدامات فنی و محتوایی گفته میشود که به سایت شما کمک میکند تا در نتایج گوگل رتبههای بهتری را داشته باشد. SEO یا سئو (Search Engine Optimization) سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه میکند و اعتبار سایت شما را نیز افزایش میدهد.
انجام این کار در نهایت باعث افزایش بازدید محصول یا خدمات سایت شما میشود و به افزایش فروش اینترنتی شما کمک زیادی میکند. پس برای این که محصولات شما بازدید بیشتری داشته باشند، به شما پیشنهاد میکنیم درباره سئو مطالعه کنید و استفاده از آن را جدی بگیرید.
مطالب خواندنی: درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
تبلیغات گوگل
زمانی که سایت خود را سئو میکنید، در واقع به سایت کمک میکنید تا به صورت طبیعی در یک کلمه یا عبارت در نتایج اول گوگل قرار بگیرد. در این فرایند شما با انجام کارهای مختلفی سایت خود را به گوگل ثابت میکنید تا در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، به همین دلیل هم سئو کردن میتواند فرایندی زمانبر باشد. اگر میخواهید در لحظه و سریعترین زمان ممکن در یک عبارت در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، میتوانید از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Ads) استفاده کنید.
زمانی که یک صفحه را به عنوان تبلیغ در گوگل قرار میدهید، در کنار نتیجه جستجوی آن عبارتی تحت عنوان Ad ظاهر میشود. هزینه تبلیغات گوگل هم به ازای هر کلیک روی تبلیغ یا cpc محاسبه میشود. اگر تبلیغات سایت خود در گوگل را با استراتژی درست و هدفمند انجام دهید، میتواند برای شما بسیار مفید باشد.
نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که علاوه بر تاثیر در افزایش فروش، یک تکنیک برای کوتاه کردن مسیر رسیدن به هدف فروشگاه نیز هست. در این نوع بازاریابی، فروشنده تعداد کمی از انواع یک محصول خاص را برای فروش مورد هدف قرار میدهد و به جای وارد شدن به یک بازار بزرگ با رقبای خیلی قدرتمند، تمرکز خود را روی گوشه کوچکی از بازار میگذارد. زمانی که در یک گوشه کوچک از بازار فعالیت میکنید، سریعا به یک برند قدرتمند تبدیل میشوید و اعتبار خوبی کسب میکنید. بعد از آن هم میتوانید به گوشههای دیگر بازار وارد شوید و کمکم خودتان و بازار هدفتان را بزرگتر کنید.
تولید محتوای با کیفیت
یکی از مهمترین مواردی که در یک سایت فروشگاهی میتواند کاربر را تبدیل به خریدار کند، محتوای با کیفیت است. تولید محتوا در دو مورد میتواند به رشد و افزایش فروش سایت شما کمک کند:
بهبود وضعیت سئو
متقاعدکردن مشتری برای خرید
زمانی که یک فروشگاه اینترنتی تولید محتوای اصولی انجام میدهد و مقالههای منظم و رپورتاژ را در راستای بهینهسازی سایت خود انجام میدهد، خیلی سریعتر در گوگل رشد میکند. محتوای اصولی و درست میتواند ستون اصلی سئوی هر سایتی باشد.
از طرفی زمانی که محتوای جذابی برای محصولات خود مینویسید و همه چیز را درباره آن به مشتریان خود میگویید، میتوانید به راحتی مشتری را برای خرید از شما متقاعد کنید. زمانی که مشتری محتوای متنی یا تصویری با کیفیتی را از یک محصول میبیند، با راحتی بیشتری به آن اعتماد میکند.
تاثیر شبکههای اجتماعی
یکی دیگر از راههای تاثیرگذار برای افزایش فروش، فعالیت و تبلیغات در شبکههای اجتماعی هستند. امروزه اکثر مشتریان اینترنتی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و با فعالیت در این شبکهها میتوانید فروش خود را نیز افزایش دهید. شما میتوانید با پیدا کردن پیجهای پر طرفدار در شبکههای اجتماعی، سایت و محصولات خود را در آنها تبلیغ کنید. از طرفی با راهاندازی یک پیج مربوط به سایت خودتان نیز میتوانید با کاربران به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید و تعامل خود را با آنها افزایش دهید. این افزایش تعامل در نهایت به فروش بیشتر محصولات شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.
راه اندازی کمپینهای تبلیغاتی
به مجموعهای از فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی بیشتر کسب و کار، کمپینهای تبلیغاتی گفته میشود. برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی باید بهترین کانالهای بازاریابی برای حوزه فعالیتی فروشگاه خود را انتخاب کنید و با تعیین استراتژی و بودجه مدنظر، تبلیغات خود را در آنها شروع کنید. سپس مشتریانی که از طریق کمپین تبلیغاتی به فروشگاه شما جذب شدهاند را با ارائه کالا و خدمات مطلوب به مشتریان ثابت فروشگاه خود تبدیل کنید.
استفاده از کد تخفیف
از آنجایی که رقابت بین فروشگاههای مختلف برای فروش محصول بالا رفته، باید کاری کنید تا فروشگاه شما برای مشتری جذابتر شود. یکی از این کارها این است که کد تخفیف به مشتری خود ارائه دهید. بسیاری از افراد بعد از دیدن کد تخفیف میلشان به خرید افزایش پیدا میکند و اگر تخفیف قابل توجهی قرار داده باشید، از شما خرید خواهند کرد.
برای ایجاد کد تخفیف روی محصولات بهتر است این کار را در مناسبتهای مختلف انجام دهید. با ارائه این نوع کد تخفیفها، مشتری همیشه به خاطر خواهد داشت که در روز خاصی با داشتن کد تخفیف از شما خرید کرده است. از طرفی میتوانید کد تخفیفهای مشخصی را برای مشتریان قبلی خود ارسال کنید. بدین ترتیب مشتریان خود را حفظ میکنید و فروش شما به مرور زمان افزایش پیدا میکند.
پیشنهاد محصول به مشتری
در صفحات محصول خود، سعی کنید محصولات پیشنهادی دیگری برای خرید قرار دهید. دو مورد از محصولات پیشنهادی که میتواند باعث افزایش فروش شما شوند، محصولات مرتبط و پرفروشترین محصولات سایت شما هستند. فرض کنید فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. روی صفحه فروش هر موبایلی که دارید، محصولات جانبی مرتبط با آن را نیز قرار دهید، بدین ترتیب مشتری بعد از خرید آن گوشی، محصولات جانبی آن را نیز میتواند از شما تهیه کند. از طرفی میتوانید پرفروشترین محصولات سایت خود را نیز به مشتری معرفی کنید. با این کار هم نشان میدهید که محصولات خوبی دارید، هم ممکن است مشتری یکی از محصولات پرفروش شما را نیز سفارش دهد.
خلاصه مطلب
برای افزایش درآمد و سود از فروشگاه آنلاین، از روشهای هوشمندانهای میتوان استفاده کرد. برای رسیدن به این هدف، مهم است که از راهکارهای متنوعی استفاده شود. اولین گام در این راه، بهینهسازی سایت به منظور جلب توجه موتورهای جستجو است. با اعمال مفاهیم سئو، سایت شما بهبود مییابد و رتبه آن در نتایج جستجو افزایش مییابد.
همچنین، استفاده از تبلیغات گوگل میتواند باعث جذب ترافیک بیشتر به وبسایت شما شود. نیچ مارکتینگ نیز از راهکارهایی است که با تمرکز بر روی گوشههای خاص بازار، به افزایش فروش کمک میکند. همچنین، تولید محتوای با کیفیت و فعالیت در شبکههای اجتماعی نیز میتواند تأثیر بسزایی در افزایش فروش داشته باشد. از سوی دیگر، راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی و ارائه کدهای تخفیف نیز از راهکارهای مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. به طور کلی، ترکیبی از این راهکارها میتواند به بهبود عملکرد و درآمد فروشگاه آنلاین شما کمک کند.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اِروتِک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. |