با پیشرفت تکنولوژی، گوگل بهعنوان بزرگترین پلتفرم جستوجوی اینترنت، نقش کلیدی در برنامهریزی کاربران برای تعیین مقاصد گردشگری و خرید بلیط ایفا میکند. امکان مقایسه تورهای مختلف از سوی کاربران و یا بررسی قیمتهای متنوع بلیطها، مزایایی هستند که استفاده از گوگل در این مورد را به یک امر رایج تبدیل کرده است. در این میان، آژانسهایی مسافرتی نیز از این مزایا و علاقه کاربران به استفاده از گوگل برای تکمیل فرایند سفر خودآگاه هستند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای این حوزه برای افزایش فروش و توسعه کسبوکار خود، رو به استفاده از تبلیغات آژانس مسافرتی در گوگل آوردهاند. تبلیغات در گوگل آوردههای زیادی برای آژانسهای مسافرتی به همراه دارد که امروز به بررسی مهمترین این موارد میپردازیم.
یک آژانس مسافرتی میتواند با بودجههای مختلف و با روش های مختلفی از قبیل تبلیغات ویدئویی گوگل، بنری، ریمارکتینگ در گوگل ادز و افزایش نصب اپلیکیشن تبلیغات در صفحه اول گوگل را متناسب با استراتژی تبلیغاتی خود انجام دهد. شبکه تبلیغات گوگل امکانی را فراهم کردهاست که در آن صاحبان مشاغل میتوانند با صرف هزینهای معقول، کسبوکار خود را به میلیونها کاربر معرفی کنند.
آژانسهای مسافرتی خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه میکنند اما میتوان گسترده این خدمات را به سه بخش کلیفروش تورهای مسافرتی، فروش بلیط و رزرو هتل محدود کرد. باتوجهبه این نکته که طیف وسیعی از کاربران برای برنامهریزی سفر خود از گوگل استفاده میکنند؛ میتوان این پلتفرم را یک بازار عالی برای آژانسهای مسافرتی در نظر گرفت. نشاندادن تبلیغ به طیف وسیعی از کاربران، امکان تحلیل روند کمپینهای تبلیغاتی و هدفمند بودن این نوع از تبلیغات، بسیاری از آژانسهای مسافرتی را به سرمایهگذاری در این بخش ترغیب کرده است. جدا از همه این موارد، یکی از مزیتهای تبلیغ در گوگل بهصرفهبودن آن هست. هزینه تبلیغات در گوگل بهصورت مدیریتشده محاسبه میشود؛ بدین صورت که کاربران بهازای هر کلیکی که بر روی تبلیغشان میشود مبلغ مشخصی را پرداخت میکنند.
مزایای تبلیغات گوگل برای آژانسهای مسافرتی
همانطور که عنوان شد مزایای زیادی برای ارائه تبلیغات به گوگل برای آژانسهای مسافرتی در نظر گرفته شدهاند. مزایایی که همگی دلایلی قوی برای استفاده از شبکه تبلیغات گوگل در جهت افزایش فروش آژانسهای مسافرتی هستند. در ادامه به بررسی مهمترین دلایلی که باید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنید میپردازیم.
هدفمند بودن تبلیغات
شاید بتوان مهمترین مزیت تبلیغ در گوگل را هدفمند بودن آن دانست. شبکه تبلیغاتی گوگل بهگونهای طراحی شده است که در آن تبلیغات شما به کسانی نشان داده میشود که به دنبال این تبلیغات هستند. تصور کنید شخصی قصد سفر به جزیره کیش را داشته و برای تهیه بلیط و تور مناسب خود به سرچ گوگل مراجعه میکند. در چنین شرایطی، تبلیغات شما در نتایج سرچ کاربر بهنمایشدرآمده و بدین ترتیب کاربر موردنظر به مشتری تبدیل میشود. البته باید توجه داشته باشید که رقبای شما نیز در این بازار فعالیت داشته و برای اینکه کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند؛ باید با مشاوران حوزه دیجیتال مارکتینگ مشورت کرده تا کمپین تبلیغاتی مناسبی را طراحی کنید.
تبلیغ با بودجههای مختلف
یکی دیگر از امکاناتی که گوگل برای تبلیغ در اختیار کاربران خود قرار میدهد؛ امکان ارائه تبلیغات با بودجههای مختلف هست. در شبکه گوگل ادز، این شما هستید که هزینه موردنیاز برای تبلیغ را تعیین میکنید. بدیهی است که حداقلی برای تعیین بودجه تبلیغ در گوگل در نظر گرفته شده است؛ اما این مقدار بسیار پایین بوده و دست کاربران در بحث تعیین هزینه تبلیغات باز میباشد. پیشتر عنوان کردیم که هزینه تبلیغ در گوگل بهازای هر کلیک بر روی تبلیغات محاسبه میشود. بهعنوانمثال اگر ۱۰۰۰ نفر تبلیغات شما را مشاهده کرده باشند؛ اما تنها ۱۰۰ نفر بر روی آن کلیک کرده باشند؛ هزینهای که شما میپردازید شامل آن ۱۰۰ کلیک میشود و برای باقی آن پولی پرداخت نمیکنید.
امکان تعیین بودجه تبلیغات از سوی کاربران، مزیتهای زیادی برای آنان به همراه دارد. با استفاده از این قابلیت، شما میتوانید استراتژی تبلیغاتی خود را دقیقتر و باتوجهبه بودجه خود برنامهریزی کنید تا بهترین نتیجه را از تبلیغ در گوگل به دست آورید.
پیداکردن آسان مشتریان
همانطور که توضیح داده شد؛ شبکه گوگل تبلیغات شمارا تنها به افرادی نشان میدهد که احتمالاً به دنبال برنامهریزی برای سفر خود هستند. باتوجهبه این موضوع، پیداکردن مشتریان بالقوه به امری بسیار راحت برای شما تبدیل میشود. البته باید توجه داشته باشید که نکاتی در روند تبلیغ در گوگل وجود دارند که با درنظرگرفتن آنها میتوانید نتیجه بهتری از تبلیغات خود بگیرید. یکی از مهمترین این نکات انتخاب کلمات کلیدی مناسب میباشد. انتخاب کلمات کلیدی کاربردی، یکی از مهمترین فاکتورهای تعیینکننده در روند تبلیغات در گوگل میباشد؛ چراکه کاربران با استفاده از کلمات موضوعات مدنظر خود را در گوگل جستوجو میکنند و در واقع کلمات کلیدی، مسیر اتصال تبلیغ شما به عبارتهای جستجو شده توسط کاربران میباشد.
تحلیل و بررسی کمپین تبلیغاتی
بیدلیل نیست که بسیاری از افراد به اصل افزایش مشتری با گوگل ادز اعتقاد قوی دارند. مزایای استفاده از این پلتفرم بهقدری برای صاحبان مشاغل جذاب میباشد که کسبوکارهای زیادی به استفاده از آن روی آوردهاند. یکی دیگر از این مزایا، امکان تحلیل روند تبلیغات میباشد. موردی که یا در اکثر پلتفرمهای تبلیغاتی مشابه وجود ندارد و یا اگر هم داشته باشد؛ کاربرد گسترده و دقیقی مثل شبکه گوگل ادز را ندارد.
کاربران با استفاده از این قابلیت میتوانند دادههای حاصل از تبلیغات، اعم از تعداد کلیکها بر روی تبلیغ و یا تعداد افرادی که آن را مشاهده کردهاند را بررسی کرده و با استفاده از آن به موفقيتآميز بودن و یا نبودن تبلیغات خود پی ببرند. استفاده از این دادهها باعث میشود تا مدیران مشاغل به ضعفهای کمپینهای تبلیغاتی خود پی برده و در کمپینهای بعدی آنها را برطرف کنند تا نتیجه مناسبی از تبلیغات خود بگیرند.
چه نوع تبلیغی از نظر گوگل موفقیتآمیز است؟
باید توجه داشته باشید که در کنار درنظرگرفتن بودجه برای تبلیغات، نیاز است تا یک کمپین اصولی و با رعایت فاکتورهای مدنظر گوگل طراحی کنید. موارد زیادی وجود دارند که رعایت آنها از نظر گوگل از اهمیت بالایی برخوردار میباشد که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر هستند.
نرخ کلیک (CTR)
یک از فاکتورهای تعیینکننده که میزان پیشرفت و در اصل مؤثر بودن تبلیغات شما را نشان میدهد؛ نرخ کلیک میباشد. نرخ کلیک عددی است که از سمت گوگل به شما ارائه شده و نشان میدهد چند درصد از افرادی که تبلیغات شما را مشاهده کردهاند؛ اقدام به کلیک بر روی آن کرده و وارد صفحه فرود و یا لندینگپیج شما شدهاند. هرچه این عدد بزرگتر باشد؛ تبلیغات شما نیز موفقیتآمیزتر بوده و احتمالاً افراد بیشتری به صف مشتریان شما اضافه شدهاند.
لندینگپیج(Landing Page)
صفحه فرود و یا لندینگپیج، اولین صفحهای است که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ وارد آن میشود؛ پس عقلانی است که در طراحی آن مقداری وسواس را چاشنی کارکرده تا فضای کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهید. بسیار مهم است که کاربر بهمحض ورود به لندینگپیج، به هدفی که از کلیک بر روی تبلیغ داشته است برسد. برای مثال اگر هدف کمپین تبلیغاتی شما فروش بلیط پرواز مشهد میباشد، باید صفحه فرودی را طراحی کنید که در آن کاربر بهمحض ورود بتواند بهراحتی و با سرعت بلیط خود را تهیه کند.
ماهیت کاری آژانسهای مسافرتی بهگونهای است که مشتریان آنها اغلب از اینترنت و بهخصوص گوگل برای پیشبرد کارهای خود استفاده میکنند. در چنین فضایی، تبلیغ در گوگل میتواند باعث توسعه و افرایش فروش این شرکتها شود.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اروتک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. |