جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
هواوی بار دیگر موفق به شکست اپل در بازار تبلت ها شد!

هواوی بار دیگر موفق به شکست اپل در بازار تبلت‌ها شد!

اشتراک‌گذاری:

تسلط کمپانی هواوی بر بازار تبلت‌های چین قوی‌تر از همیشه شده است؛ بر اساس گزارش جدید وب‌سایت Canalys، این غول فناوری چینی موفق شد در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز همانند سه‌ماهه‌ی اول، از نظر فروش تبلت از کمپانی اپل پیشی بگیرد!

طبق این گزارش، هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۲۰٫۵ میلیون تبلت را راهی بازار چین کرده و ۲۶ درصد سهم از بازار تبلت‌ها را به‌دست آورده است. این دستاورد نه‌تنها حاکی از تسلط هواوی بر بازار تبلت‌ها در چین است، بلکه رشد چشمگیر ۶۶ درصدی سال‌به‌سال این کمپانی چینی را نیز نشان می‌دهد.

چنین موفقیت قابل توجهی احتمالاً به استراتژی عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌های جدید هواوی مربوط می‌شود. این‌طور که به‌ نظر می‌آید، دستگاه‌های متنوع سری میت پد (MatePad) هواوی، از جمله تبلت میت پد پرو 12.2 که از نمایشگر اولد دو لایه بهره می‌برد، به‌خوبی توجه‌ی مصرف‌کنندگان چینی را به سمت خود جلب کرده‌اند.

اپل، علی‌رغم برخورداری از سهم بازار شبیه به این غول فناوری چینی (با فروش حدود ۲۰٫۱ میلیون تبلت)، خود را در وضعیت چندان جالبی نمی‌بیند. کوپرتینویی‌ها با کاهش ۱۴ درصدی رشد سالانه مواجه هستند و این موضوع احتمالاً از تلاش و مشکل اپل برای همگام‌ شدن با بازار در حال رشد و تحول تبلت‌ها در کشور چین خبر می‌دهد.

این رقابت با در نظر گرفتن کمپانی‌های چینی دیگری مانند شیائومی و آنر که به‌طور مستقیم رقبای قدرتمند اپل در بازار چین به حساب می‌آیند، شدیدتر می‌شود. شیائومی با فروش ۹٫۲۵ میلیون تبلت توانست جایگاه سوم را کسب کند، در حالیکه آنر با رشد ۶۳ درصدی نسبت به سال گذشته، ۶٫۵ میلیون دستگاه در مقطع زمانی مشابه فروخت و رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داد.

این روند، از رقابت روبه‌رشد در بازار تبلت چین حکایت می‌کند و خبر از این مسئله می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های چینی موفق به ارائه‌ی دستگاه‌های جذاب و مشابه غول‌های فناوری بین‌المللی مانند اپل شده‌اند.

هواوی بار دیگر موفق به شکست اپل در بازار تبلت ها شد!

شدت گرفتن رقابت، افزایش فروش کلی تبلت‌ها در چین را نیز رقم زده است. گزارش موردبحث اشاره می‌کند که بازار چین با افزایش ۲۰ درصدی فروش تبلت‌ها در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبلی مواجه بود که احتمالاً دلیل اصلی آن به تبلیغات آنلاین گسترده‌ی کمپانی‌ها برمی‌گردد. این گزارش همچنین برای ادامه‌ی سال پیش‌بینی می‌کند که میزان تبلت‌هایی که راهی بازار چین می‌‎شوند، ۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به‌ نظر می‌رسد تمرکز کمپانی‌های فعال در این بازار به‌سمت قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی در حال تغییر است. Canalys انتظار دارد که شرکت‌ها از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای متمایز نشان دادن محصولات خود و جلب نظر مشتریان در بازار کمک بگیرند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *