جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ناکامی ارتش چین در دفاع از خود در برابر مانور حمله گروهی پهپادها!

ناکامی ارتش چین در دفاع از خود در برابر مانور حمله گروهی پهپادها!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رسانه‌های دولتی چین گزارش داده‌اند که ارتش چین هنگام رزمایش آموزشی برای سرنگونی انبوه پهپادها، به نرخ ناچیز 40 درصدی دست یافته است. همانطور که CCTV در هفته گذشته گزارش داد، این نتیجه شگفت‌انگیز، در آخرین آزمایش ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) بر روی قابلیت‌های ضد ازدحام هواپیماهای بدون سرنشین آن به‌دست آمد.

در طول آزمایشات، PLA جدیدترین سیستم های توپخانه ضد پهپاد خود را به کار گرفت تا ببیند چگونه در نبرد عمل خواهد کرد. همانطور که نرخ 40 درصدی در نابودی پهبادها نشان می‌دهد، نتیجه آنطور که PLA ممکن است امیدوار بوده باشد موفقیت‌آمیز نبوده است.

دوآن شیا-اولانگ، از یک هنگ ناشناس در نیروی زمینی PLA از ارتش گروه 77، به  CCTV گفت:

تیراندازی به گروه‌های پهپادی به دلیل سرعت و اندازه کوچک و همچنین توانایی آن‌ها در تغییر مسیر پرواز همچنان کاملاً چالش برانگیز بود؛ زیرا این مسائل باعث می‌شود توپچی‌ها اهداف خود را آسان‌تر از دست بدهند.

به گفته سرگرد کوی یانگ از هنگ PLA در پشت‌صحنه‌ی این آزمایش، آخرین تمرین آموزشی دفاع هوایی PLA برای ارزیابی قابلیت‌های دفاعی پهپادها در فواصل مختلف و مشخص کردن مشکلات موجود برای رزمایش‌های آینده، همانطور که توسط CCTV گزارش شده است، اتفاق افتاد.

حمله گروهی پهپادها، هدفی سخت برای نابودی است!

ساوث چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش می‌دهد که یک مفسر نظامی ناشناس که در وی چت، یک شبکه اجتماعی شبیه به توییتر در چین، بیان کرده است که ممکن است توپخانه مورد استفاده در این رزمایش از مدل‌های قدیمی از دهه 1990 یا 2000 بوده باشد که می‌تواند بر روی میزان آسیب و موفقیت این مانور تأثیر بگذارد.

در این تفسیر اشاره شده که استفاده از سیستم‌های پارازیت الکترونیکی، موشک‌های زمین به هوا و تفنگ‌های خودکار، نرخ برخورد را بهبود می‌بخشد. گله پهپادها، که از تعداد زیادی پهپاد هماهنگ تشکیل شده است، چالشی منحصر‌به‌فرد برای سیستم های دفاعی ایجاد می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که ایالات متحده نیز در حال حاضر فاقد سیستم‌های شناسایی و دفاعی کافی برای ردیابی و خنثی کردن چندین پهپاد به‌طور همزمان است. برای این منظور، محققان چینی پهپادهایی ساخته‌اند که می‌توانند در هوا به چندین قسمت تبدیل شوند و سیستم‌های دفاع هوایی را گیج کنند.

چین همچنین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه پرنده‌های هدایت پذیر از دورِ (پهپادها) پیشرفته‌ و سریع‌تر و همچنین سایر فناوری‌های مربوط به آن‌ها انجام داده است. ایالات متحده همچنین تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به ارتش خود را تسریع کرده است و در حال توسعه استراتژی‌های مربوط به پهپادهایش برای مقابله با گسترش قابلیت‌های دفاعی چین است (مانند برنامه بسیار تحسین‌شده «Replicator»).

یک راه‌حل سریع مورد نیاز است!

درگیری ها در اوکراین و غزه نشان داده است که پهپادها به‌طور فزاینده‌ای در جنگ‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند و هواپیماهای بدون سرنشین به جنبه مهمی از جنگ‌های نامتقارن تبدیل شده‌اند.

با این حال، اگرچه پکن قابلیت‌های پهپادی خود را به میزان قابل‌توجهی ارتقا داده است، تمرین‌های آموزشی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تقویت قابلیت‌های ضد پهپاد خود با تمرکز بر فناوری و تاکتیک‌های جدید داشته باشد. برای این منظور، SCMP گزارش می‌دهد که از تولیدکنندگان چینی خواسته شده است تا تلاش‌ها را برای تولید سلاح‌های ضد پهپاد هوشمندتر و کارآمدتر افزایش دهند.

این تلاش‌ها شامل کاوش فناوری مورد استفاده غرب، مانند پارازیت الکترونیکی و لیزر است که احتمالاً شامل تمرکز بیشتر بر آموزش و توسعه تاکتیک‌های ضد ازدحام هواپیماهای بدون سرنشین نیز خواهد بود.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *