جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت های Wear OS به‌زودی می‌توانند بدون نیاز به گوشی پیام‌های RCS بفرستند!

ساعت های Wear OS به‌زودی می‌توانند بدون نیاز به گوشی، پیام‌های RCS بفرستند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل سال‌هاست که اپل را تحت فشار قرار داده است تا پیام‌رسانی RCS را بپذیرد و حالا به نظر می‌رسد یکی از سیستم‌عامل‌های خود گوگل نیز به‌زودی از این قابلیت بهره‌مند خواهد شد. اگرچه در حال حاضر پیام‌رسانی RCS با ساعت‌های هوشمند مبتنی‌ بر سیستم‌عامل Wear OS در صورت اتصال گوشی به گجت پوشیدنی ممکن است، اما امکان ارسال مستقل این‌گونه پیام‌ها با استفاده از ساعت‌های هوشمند مبتنی‌ بر Wear OS وجود ندارد. با این حال این موضوع به‌زودی و در آپدیت جدید برنامه‌ی گوگل مسیج (Google Messages) دست‌خوش تغییر خواهد شد.

وب‌سایت Android Authority اخیراً در کدهای نسخه‌ی بتای گوگل مسیج (v20240926) موفق به کشف فلگ‌ها و اشاراتی به پایه‌ریزی امکان پیام‌رسانی RCS مستقل ساعت‌های هوشمند مبتنی‌ بر Wear OS شده است:

bugle.enable_wear_standalone_rcs
bugle.enable_wear_standalone_rcs_settings
bugle.enable_wear_standalone_voice_message

شایان ذکر است که «bugle» به برنامه‌ی گوگل مسیج اشاره دارد و نام داخلی آن در گوگل به حساب می‌آید.

این‌طور که به نظر می‌رسد، این نوع ساعت‌های هوشمند نه‌تنها قادر به ارسال پیام‌های متنی RCS خواهند بود، بلکه از قابلیت ارسال پیام‌های صوتی RCS نیز بهره‌مند خواهند شد. به عبارت دیگر، حتی در صورتیکه با گوشی خود فاصله داشته باشید، همچنان اگر ساعت هوشمند مبتنی‌ بر Wear Os شما بتواند به شبکه‌ی LTE دسترسی پیدا کند، امکان ارسال پیام‌های RCS را خواهید داشت.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این آپدیت به ساعت‌های هوشمند بدون دسترسی به LTE نیز کمک خواهد کرد یا خیر. این ویژگی در مواقعی که اتصال ساعت هوشمند به گوشی قطع می‌شود اما گجت پوشیدنی کاربر همچنان به وای‌فای دسترسی دارد، کاربردی خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *