جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت جذاب HyperOS 2.0؛ شناسایی دوربین‌های مخفی!

قابلیت جذاب HyperOS 2.0؛ شناسایی دوربین‌های مخفی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه شیائومی در حال توسعه آخرین نسخه رابط کاربری مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خود، یعنی آپدیت HyperOS 2.0، است؛ این کمپانی تاکنون هیچگونه جزئیاتی در رابطه با قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را اعلام نکرده است! اما اکنون با توجه به گزارش وب‌سایت شیائومی‌تایم به نظر می‌رسد شیائومی در این به‌روزرسانی قصد دارد یک قابلیت امنیتی فوق‌العاده کاربردی را در اختیار کاربران دستگاه‌های خود قرار دهد.

با توجه به این گزارش، قابلیت «Camera Scan» آپدیت HyperOS 2.0 قادر است با استفاده از سیگنال‌های شبکه محلی بی‌سیم (WLAN) دوربین‌های مخفی تعبیه‌شده در یک محیط را شناسایی کرده و از این طریق به حفاظت از «حریم خصوصی» و «ایمنی» کاربران کمک کند! این قابلیت از طریق بررسی رابط کاربری این به‌روزرسانی کشف شده و اسکرین‌شات فاش شده از آن یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده را به نمایش می‌گذارد. در این اپلیکیشن کاربران قادرند با ضربه زدن بر روی گزینه اسکن «Start Scanning» محیط اطراف خود را اسکن کرده و از وجود یا عدم وجود دوربین مخفی‌شده در آن محیط اطمینان حاصل نمایند.

آپدیت HyperOS 2.0 یک قابلیت امنیتی بسیار جالب و کاربردی را با خود به همراه داشت!

در حالیکه تاکنون جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این اپلیکیشن در دست نیست، اما تصور می‌شود که این قابلیت، مشابه با برنامه متن‌باز اینگرم (Ingram) در پلت‌فرم گیت‌هاب (GitHub)، با استفاده از فناوری جستجو WLAN عملکرد خود را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است، در صورت تحقق این گزارش، انتظار می‌رود شیائومی یک استاندارد جدید برای عملکردهای متمرکز بر حریم خصوصی در سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند را بنیان بگذارد. با این حال نباید فراموش کرد که اطلاعات فعلی در سطح حدس و گمان بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا این رویکرد مبتنی بر WLAN در دنیای واقعی چگونه عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد!

در نهایت پیش‌بینی می‌شود آپدیت HyperOS 2.0 در اکتبر سال جاری میلادی و همزمان با اولین سالگرد انتشار HyperOS 1.0 به‌صورت رسمی معرفی شود. همچنین انتظار می‌رود شیائومی در این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، علاوه بر قابلیت «تشخیص دوربین مخفی‌شده»، به عملکرد گوشی‌ها و قابلیت اتصال دستگاه‌های شیائومی با یک‌دیگر بهبود بخشیده و گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوع‌تری را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *