جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برنامه Phone اندروید از قابلیت جدیدی برای مقابله با کلاه‌برداران بهره می‌گیرد!

برنامه Phone اندروید از قابلیتی جدید برای مقابله با کلاه‌برداران بهره می‌گیرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تماس‌های ناشناس همیشه آزاردهنده هستند و احتمال حضور کلاه‌برداران در آن طرف خط به نگرانی اصلی بسیاری از کاربران گوشی‌ها تبدیل شده‌ است. با وجود اینکه برنامه Phone اندروید در حال حاضر نیز می‌تواند برخی از مشخصات تماس‌گیرنده را ارائه کند، اما گوگل اکنون دکمه‌ی جدیدی به نام «Lookup» را به این برنامه اضافه کرده است تا شناسایی تماس‌گیرندگان ناشناس و کلاه‌برداران را آسان‌تر کند.

در حال حاضر، وقتی که کاربر با یک شماره‌‌ی ناشناس مواجه می‌شود، یا باید مستقیماً به آن تماس پاسخ بدهد، یا ریسک از دست دادن تماس واقعی و مهمی را به جان بخرد. در صورتیکه چنین ریسکی را انجام دهید، گاهی اوقات می‌توانید با جستجوی دستی آن شماره در گوگل یا استفاده از دایرکتوری‌های تلفنی مانند Truecaller ببینید که آیا اطلاعاتی درباره‌ی تماس‌گیرنده پیدا می‌شود یا خیر.

برنامه Phone اندروید از قابلیت جدیدی برای مقابله با کلاه‌برداران بهره می‌گیرد!

خوشبختانه این دردسر به‌زودی با ویژگی جدید «Lookup» در برنامه Phone اندروید برطرف خواهد شد. اکنون به‌‎لطف این قابلیت جدید، وقتی تماسی را از یک شماره‌ی ناشناس دریافت می‌کنید، قادر خواهید بود تا به‌سادگی روی دکمه‌ی Lookup در اپلیکیشن Phone ضربه بزنید تا این برنامه به‌طور خودکار اطلاعات مربوط به آن شماره را بدون نیاز به برنامه‌های دیگر یا مراجعه‌ی شما به گوگل، جستجو کند.

نتایج جستجو می‌تواند بسته به فعالیت آن شماره متفاوت باشد. در حالت ایده‌آل، این جستجو باید نوع کلاه‌برداری را به کاربر نشان دهد. به عبارت دیگر، قابلیت جدید برنامه Phone اندروید تأیید می‌کند که در آن طرف خط با یک کلاه‌بردار روبه‌رو هستید و می‌توانید بدون پاسخ دادن به تماس، شماره‌ی تماس‌گیرنده را گزارش دهید.

حتی اگر دکمه‌ی Lookup راه‌حلی قطعی برای برطرف کردن این مشکل ارائه نکند، همچنان ابزاری مفید برای مقابله با کلاه‌برداران احتمالی محسوب می‌شود. اگر هم تماس‌گیرنده کلاه‌بردار نباشد، می‌تواند برای شما پیام صوتی بگذارد تا بعداً به آن گوش دهید یا این موضوع را با یک پیام متنی پیگیری کند.

قابلیت Lookup ابتدا به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های جدیدی که در ماه ژوئن برای دستگاه‌های پیکسل گوگل در دسترس قرار می‌گیرند معرفی شد. با این حال، سایت Android Police گزارش داده است که این به‌روزرسانی به‌صورت مستقل و جداگانه منتشر می‌شود و بلافاصله برای تمامی دستگاه‌ها یا حتی آن‌هایی که آپدیت جدید پیکسل را دریافت کرده باشند، در دسترس نخواهد گرفت.

این‌طور که به نظر می‌رسد، کاربران نیازی به فعال‌سازی دکمه‌ی Lookup در برنامه Phone اندروید ندارند و قابلیت موردبحث بعد از دریافت آپدیت به این برنامه اضافه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *