جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نکات امنیتی ساده اما مهم آژانس امنیت ملی آمریکا برای کاربران اندروید و آیفون

نکات امنیتی ساده اما مهم NSA برای کاربران اندروید و آیفون

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با وحود اینکه ویژگی‌های امنیتی گوشی‌ها در طول سال‌ها بهبود یافته است، اما تهدیدهایی مانند حمله‌ی سایبری «صفر-کلیک» (Zero-Click) نیز پابه‌پای این پیشرفت‌ها با رشدی قابل‌توجه روبه‌رو بوده‌اند. اکنون آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) جدیدترین نکات و اقداماتی که می‌توانند از گوشی‌ها در برابر چنین حملات پیچیده‌ای محافظت کنند را به اشتراک گذاشته است.

در دستورالعمل جدیدی که توسط بخش امنیت سایبری آژانس امنیت ملی به انتشار رسیده، لیستی طولانی و مفصل از نقاط امنیتی آسیب‌پذیر موردتوجه قرار گرفته است. بسیاری از این اقدامات پیشگیرانه تنها نیازمند انجام کارهایی ابتدایی و ساده هستند، اما می‌توانند نقشی حیاتی در حفظ امنیت گوشی شما ایفا کنند.

نکات امنیتی ساده اما مهم آژانس امنیت ملی آمریکا برای کاربران اندروید و آیفون

صفر-کلیک در لیست مذکور به‌عنوان یک حمله‌ی سایبری پیشرفته توصیف شده است که نیازی به تعامل با کاربر ندارد. سودجویان می‌توانند بدون اطلاع شما به دستگاهتان دسترسی داشته باشند یا اطلاعات و داده‌های شما را به سرقت برده و به نصب نرم‌افزارهای جاسوسی بپردازند.

به گفته‌ی آژانس امنیت ملی، مهم‌ترین اقدامی که کاربران برای تقابل با این حملات می‌توانند انجام بدهند، این است که هفته‌ای یک‌بار دستگاه خود را خاموش کنند. علاوه‌ بر این، توصیه می‌شود از اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی خودداری کنید و همچنین دستگاه اندرویدی یا آیفون خود را با جدیدترین پچ‌ها و آپدیت‌های امنیتی به‌روز نگه‌دارید.

این آژانس همچنین حمله‌ی فیشینگ هدفدار (Spear-Phishing)، یا روشی برای نصب بدافزار در گوشی‌ها از طریق ایمیل با هدف سرقت اطلاعات حساس مانند جزئیات حساب بانکی، را فهرست کرده است. همانند حمله‌ی سایبری قبلی، برای جلوگیری از فیشینگ هدفدار نیز باید حداقل هفته‌ای یک‌بار گوشی خود را خاموش کنید و برنامه‌هایتان را به‌روز نگه‌دارید.

نکات دیگری برای کاهش احتمال مواجهه با تهدیدات و حملات سایبری مختلف هم توسط آژانس امنیت ملی ذکر شده‌اند که اکثر آن‌ها بر حملات شبکه‌ای و جمع‌آوری داده‌های مهم مانند تصاویر، فیلم‌ها و صداهای ضبط‌شده متمرکز هستند. با این حال، بیشتر روش‌های ذکرشده به انجام اقدامات اضافی مانند استفاده از کیس مخصوص میکروفون احتیاج دارند که فراتر از نیازهای کاربران معمولی می‌روند.

جدا از نکات آژانس امنیت ملی، همیشه می‌توانید با انجام اقداماتی ساده مانند کلیک نکردن روی لینک‌ها یا پیوست‌های مشکوک در پیام‌ها و ایمیل‌ها و همچنین استفاده از رمزهای عبور طولانی و قوی، از دستگاه خود در برابر حملات و تهدیدها محافظت کنید. افزون‌بر این‌ها، به‌کارگیری و فعال کردن ویژگی‌های امنیتی پیش‌فرض گوشی‌ها مانند «Stolen Device Protection» در آیفون یا تأیید هویت دو عاملی (2FA) و کلیدهای امنیتی در اندروید، امنیت گوشی شما را بهبود می‌بخشد.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *