جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دوربین آیفون 16 پرو مکس در تست‌های DxOMark رتبه چهارم را به‌دست آورد!

دوربین آیفون 16 پرو مکس در تست‌های DxOMark رتبه چهارم را به‌دست آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وب‌سایت DxOMark نتایج بررسی جامع خود از دوربین آیفون 16 پرو مکس را به اشتراک گذاشت. این دستگاه که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد، تست‌های دشواری را برای ارزیابی عملکرد خود در شرایط نوری مختلف و سناریوهای عکس‌برداری گوناگون پشت سر گذاشته است.

در مجموع، آیفون ۱۶ پرو مکس موفق به کسب امتیاز ۱۵۷ از طرف DxOMark شد که این گوشی پرچم‌دار را پس از هواوی پورا 70 اولترا، گوگل پیکسل 9 پرو XL و آنر مجیک 7 پرو در رتبه‌ی چهارم بخش دوربین‌های اولترا پریمیوم (Ultra Premium) قرار می‌دهد.

نکات مهم بررسی DxOMark:

  • برتری در فیلم‌برداری: آیفون ۱۶ پرو مکس، خود را به‌عنوان بهترین دستگاه فیلم‌برداری در بین گوشی‌های هوشمند فعلی بازار معرفی کرده است. این دستگاه پرچم‌دار به‌کمک تثبیت‌کننده‌ی تصویر فوق‌العاده‌ای که دارد و دقت رنگ بالا و عملکردی که در نور کم ارائه می‌دهد، حتی از نزدیک‌ترین رقبای خود نیز پیشی گرفته است.
  • عملکرد در عکاسی: علی‌رغم اینکه آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش عکاسی قادر به کسب رتبه‌ی اول نبود، اما پرچم‌دار جدید اپل همچنان نتایح چشمگیری را به‎ویژه در شرایط نوری مناسب ارائه کرد. سیستم فوکوس خودکار آیفون 16 پرو مکس سریع و دقیق است و این گوشی پردازش رنگ‌ها نیز به‌صورت طبیعی و واقعی انجام می‌دهد.
  • محدودیت‌های بزرگ‌نمایی: اگرچه توان بزرگ‌نمایی این دستگاه به‌طور کلی در سطح خوبی قرار دارد، اما آیفون ۱۶ پرو مکس در این زمینه با محدودیت‌هایی نیز مواجه است. افت کیفیت تصویر قابل توجهی در زوم‌های بیش از ۲ برابر با این گوشی به چشم می‌خورد و سنسور فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی آن نمی‌تواند از نظر جزئیات تصویر با سنسور دوربین اصلی رقابت کند.

آیفون 16 پرو مکس به‌طور کلی در زمینه‌ی فیلم‌برداری می‌درخشد و عملکرد قابل قبولی در زمینه‌ی عکاسی دارد. با این وجود، کاربرانی که همواره به‌دنبال بالاترین کیفیت تصویر در تمامی سطوح بزر‌گ‌نمایی می‌گردند، ممکن است گوشی‌های دیگری را برای برآورده کردن نیازهای عکاسی خود مناسب‌تر بدانند.

نکات تکمیلی

  • حالت شب آیفون ۱۶ پرو مکس در نور کم عملکرد مطلوبی دارد و مؤثر عمل می‌کند، اما نسبت به برخی از رقبا شاهد نویز بیشتر و جزئیات کمتری هستیم.
  • سبک‌های عکاسی و قابلیت‌های ویرایش تصویر جدید آیفون ۱۶ پرو مکس، اگرچه توسط DxOMark پوشش داده نشده‌اند، اما می‌توانند تجربه‌ی کاربری را به‌طور کلی بهبود بخشند.
  • برای آن دسته از کاربرانی که ثبت تصاویر پرتره و عکس‌های هیجان‌انگیز و لحظه‌ای را در اولویت قرار می‌دهند، فوکوس خودکار سریع و نوردهی دقیق آیفون 16 پرو مکس این گوشی را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *