جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کالبدشکافی پیکسل 9 پرو فولد، برتری غیرمنتظره‌ی آن نسبت به رقبا را نشان می‌دهد!

کالبدشکافی پیکسل 9 پرو فولد، برتری غیرمنتظره‌ی آن نسبت به رقبا را نشان می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پیکسل 9 پرو فولد دومین تلاش گوگل در بازار گوشی‌های تاشو به حساب می‌آید. اگرچه هر دستگاه تاشدنی از مزایا و ویژگی‌های مخصوص خود بهره‌مند است، پیکسل ۹ پرو فولد طبق گزارش‌های جدید نسبت به رقبای تاشو خود مزیت غیرمنتظره و جالب‌توجهی در قالب «قابلیت تعمیرپذیری» دارد.

تیم iFixit به‌تازگی برای بررسی قابلیت تعمیرپذیری نسل جدید گوشی‌های تاشو گوگل به کالبدشکافی پیکسل ۹ پرو فولد پرداخته است. بر اساس ویدیو و پستی که این تیم اخیراً به اشتراک گذاشته‌اند، به نظر می‌رسد گوشی تاشو گوگل موفق به شگفت‌زده کردن اعضای iFixit شده است و پیکسل 9 پرو فولد حتی به‌عنوان «هیجان‌انگیزترین محصول تاشویی که روی میز کالبدشکافی iFixit دیده‌ایم» توصیف می‌شود.

شهرام مختاری، کارشناس ایرانی iFixit، در این ویدیو به تحسین ماژولار بودن پیکسل 9 پرو فولد می‌پردازد. طبق گفته‌های مختاری، چیدمان داخلی گوشی تاشو جدید گوگل طراحی جذابی دارد و استفاده از پیچ‌های 3IP، جداسازی قطعات را تا حد زیادی برای اغلب افراد آسان خواهد کرد. از سوی دیگر، قطعات پیکسل ۹ پرو فولد با فرسایش مکانیکی به‌سادگی جدا می‌شوند. به‌طور مثال، پورت USB-C جدا از برد دستگاه قرار گرفته است و تعویض و جایگزین کردن آن ارزان‌تر و آسان‌تر خواهد بود. به نظر می‌رسد اسلات سیم‌کارت گوشی تاشدنی موردبحث نیز با چنین رویکردی تعبیه شده باشد.

علاوه‌ بر این، جدا کردن پنل پشتی و نمایشگر خارجی نیز به‌آسانی انجام می‌پذیرد؛ تیم iFixit تنها با استفاده از یک ابزار ساده قادر بودند این قطعات را از یکدیگر جدا کنند.

با این حال، پیکسل 9 پرو فولد گوگل به‌طور کامل با تحسین‌های تیم iFixit بمباران نشد؛ به گفته‌ی مختاری، زبانه‌های کشیدنی باتری این گوشی عملاً بی‌فایده‌اند، کار نمی‌کنند و سست و مستعد پاره‌ شدن به نظر می‌رسند. افزون‌ بر این، تیم iFixit برای جدا کردن نمایشگر داخلی گوشی بدون آسیب رساندن به آن با مشکل مواجه شده بود.

یکی از نکات جالبی که با کالبدشکافی پیکسل 9 پرو فولد مشخص شد، به محل قرارگیری باتری‌ها اختصاص داشت. بنا بر این گزارش، باتری‌های گوشی تاشو مذکور بیش از نیمی از فضای داخلی آن را اشغال کرده‌اند. در ویدیوی بالا می‌توانید مشاهده کنید که این ۲ سلول باتری لیتیوم پلیمری چه میزان از فضای داخلی پیکسل ۹ پرو فولد را اِشغال می‌کنند.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *