جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی میت XT آلتیمیت معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر!

هواوی میت XT آلتیمیت معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هواوی سرانجام به‌طور رسمی از «میت XT آلتیمیت»، اولین گوشی تاشو دنیا با دو لولا و سه نمایشگر، رونمایی کرد. اندازه‌ی این دستگاه در حالت کاملاً بازشده به ۱۰٫۲ اینچ می‌رسد، در حالیکه تا کردن قسمت سمت چپ آن اندازه‌ی هواوی میت XT آلتیمیت را به ۷٫۹ اینچ کاهش می‌دهد و تا کردن سمت راست آن، گوشی تاشو جدید هواوی را به یک دستگاه ۶٫۴ اینچی جمع‌وجور تبدیل می‌کند.

علی‌رغم طراحی پیچیده‌ی این گوشی، هواوی میت XT به‌طرز چشمگیری باریک است و ضخامت آن در حالت بازشده به ۳٫۶ میلی‌متر می‌رسد. گوشی تاشو موردبحث تنها ۲۹۸ گرم نیز وزن دارد.

هواوی میت XT آلتیمیت معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر!

این دستگاه به‌طور کلی دارای یک نمایشگر اولد LTPO منعطف با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از ۱۰ میلیارد رنگ است. رزولوشن کامل این نمایشگر برابر با ۳٬۱۸۴ در ۲٬۲۳۲ پیکسل می‌باشد که بسته به نوع تاکردن گوشی، به ۲٬۲۳۲ در ۲٬۰۴۸ و ۲٬۲۳۲ در ۱٬۰۰۸ پیکسل تغییر پیدا می‌کند.

هوآوی نمایشگر گوشی تاشو نوآورانه‌ی خود را «3K» می‌نامد و آن را به‌عنوان حد وسطی بین رزولوشن‌های 2K (QHD) و 4K معرفی می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی پنل این گوشی ۹۲ درصد است و صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچی آن در حالت کاملاً بازشده از نسبت تصویر ۱۶ به ۱۱ بهره می‌برد. این برند همچنین ادعا می‌کند که کیفیت نمایشگر را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود بخشیده است.

هواوی میت XT آلتیمیت معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر!

دوربین‌های پنل پشتی این گوشی به میت X5 شباهت دارند اما از ویژگی‌های سری P هواوی برخوردارند. هواوی میت XT آلتیمیت از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر (f/1.4 تا f/4.0)، همراه با دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.2 و ماژول فوکوس خودکار لیزری) و دوربین پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵٫۵ برابری استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین در حفره‌ پانچ نمایشگر بزرگ خود به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است.

هواوی‌ میت‌ ایکس تی معرفی شد

سیستم لولای گوشی تاشو هواوی میت ایکس تی آلتیمیت که با نام ایستگاه فضایی «Tiangong» نام‌گذاری شده است، امکان «خم شدن داخلی و خارجی» را با استفاده از ترک‌های دوگانه و قطعات متحرک فراهم می‌کند.

طبق گفته‌های هواوی، حالت تک‌صفحه‌ای این گوشی تاشو برای کارهای روزانه ایده‌آل است، حالت دوصفحه‌ای برای مرور وب و مطالعه‌ی معمولی بهینه شده است و حالت سه‌صفحه‌ای و کاملاً بازشده بهترین گزینه برای کار یا مطالعه‌ی دقیق محسوب می‌شود. نمایشگر بزرگ هواوی میت XT آلتیمیت همچنین تجربه‌ی کار با ابزارهای مدیریت ایمیل، مدیریت مالی، چندوظیفگی، پخش ویدیو و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد.

با این حال، هواوی مشخص نکرده است که آیا ابزارهای هوش مصنوعی هواوی میت XT آلتیمیت به‌صورت آفلاین و روی دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرند یا به فضای ابری و اتصال اینترنت نیاز دارند. تراشه‌ی این گوشی تاشو نیز هنوز اعلام نشده، اما میت ایکس تی آلتیمیت به ۱۶ گیگابایت رم مجهز است.

هواوی میت XT آلتیمیت معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر!

گوشی تاشو جدید هواوی از نسخه‌ی ارتقایافته‌ی دستیار صوتی Xiaoyi (با نام بین‌المللی Celia) بهره می‌برد و از قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلفی مانند تبدیل صدا به متن، اسپلیت‌اسکرین و تقسیم خودکار صفحه‌نمایش، ترجمه‌ی لحظه‌ای و بلادرنگ متون و روتوش عکس پشتیبانی می‌کند. تمامی این ویژگی‌ها بر روی رابط کاربری HarmonyOS 4.2 مبتنی‌ بر پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) و بدون سرویس‌های گوگل اجرا می‌شود.

باتری هواوی میت XT آلتیمیت از سه سلول کامپوزیت سیلیکون کاربید تشکیل شده است و ظرفیت کل ۵٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی را ارائه می‌دهد. این باتری از شارژ سیمی ۶۶ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی، شارژ معکوس بی‌سیم ۷٫۵ واتی و شارژ معکوس سیمی ۵ واتی پشتیبانی می‎‌کند.

هواوی میت XT آلتیمیت در رنگ‌های مشکی و قرمز با بخش‌های طلایی در اطراف لولاها، لبه‌ها و ماژول دوربین راهی بازار می‌شود. این گوشی تاشو با قیمت ۱۹٬۹۹۹ یوان (حدود ۲٬۸۰۰ دلار یا ۲٬۵۵۰ یورو) برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی، ۲۱٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۳٬۱۰۰ دلار یا ۲٬۸۰۰ یورو) برای نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی و ۲۳٬۹۹۹ یوان (حدود ۳٬۴۰۰ دلار یا ۳٬۱۰۰ یورو) برای مدل ۱ ترابایتی به فروش می‌رسد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *