جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 تا 56 درصد نسبت به نسل پیش ارتقاء می‌یابد!

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 تا 56 درصد نسبت به نسل پیش ارتقاء می‌یابد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه طی هفته‌های اخیر درصد قابل‌توجهی از اخبار به نتایج چشمگیر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در بنچمارک‌های معتبر اختصاص داشته است، با این حال در اغلب بنچمارک‌ها تمرکز اصلی بر روی بخش پردازش مرکزی (CPU) این تراشه تمرکز داشته و آن‌طور که باید و شاید به عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) این چیپست پرداخته نشده است! این در حالی است که به ادعای حساب کاربری The Undead در شبکه اجتماعی ویبو، عملکرد پردازنده گرافیکی جدید این تراشه، یعنی آدرنو (Adreno) 830، حدود 43 تا 56 درصد نسبت به نسل پیشین (اسنپدراگون 8 نسل 3) بهبود و ارتقاء یافته است!

به نظر می‌رسد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 با فرکانس 1.15 گیگاهرتزی عملکرد خود را به نمایش بگذارد. این در حالی است که پیش از این حساب کاربری Ice Universe (افشاگر تکنولوژی) از تلاش کوالکام برای دستیابی به نرخ کلاک 1.25 گیگاهرتزی در GPU این تراشه خبر داده بود! با این حال نباید فراموش کرد که نرخ کلاک «1.15 گیگاهرتزی» اعلام‌شده و نتایج به‌دست‌آمده در بنچمارک‌ها به یک QRD (دستگاه مرجع کوالکام که از آن تنها در هنگام اجراء تست‌های بنچمارک استفاده می‌شود و اغلب نمی‌تواند به نرخ کلاک نهایی تراشه در دنیای واقعی دست یابد) تعلق دارد و به همین دلیل همچنان احتمال دستیابی این تراشه به نرخ کلاک «1.25 گیگاهرتزی» وجود دارد!

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 تا 56 درصد نسبت به نسل پیش ارتقاء می‌یابد!

از سوی دیگر نتایج GPU اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک‌های گرافیک‌محور معتبر مانند «جی‌اف‌اکس بنچ و سری‌دی مارک» خیره‌کننده است! این تراشه در تست «Aztec Ruins High» بنچمارک GFX Bench توانست نرخ «125 فریم بر ثانیه» را از آن خود کند. این در حالی است که در بنچمارک مشابه اسنپدراگون 8 نسل 3 با GPU آدرنو 750 تنها توانست به نرخ «96 فریم بر ثانیه» دست یابد! علاوه بر این، تراشه پرچم‌دار آتی کوالکام در تست‌های «Wild Life Offscreen» و «Wild Life Extreme Unlimited» بنچمارک 3DMark توانست به ترتیب امتیازهای «166 فریم در ثانیه» و «44 فریم در ثانیه» را ثبت کند.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری شیائومی 15 (نسخه وانیلی و پرو) به عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام روانه بازار شوند. همچنین احتمال می‌رود گوشی‌های وان پلاس 13 و iQOO 13 نیز، کمی پس از رونمایی شیائومی از سری 15، همراه با این چیپست به بازار راه یابند. علاوه بر این در حالیکه برخی از نتایج بنچمارک گلکسی S25 اولترا سامسونگ نیز از بهره‌مندی این دستگاه از پرچم‌دار آتی کوالکام حکایت دارند، با این حال تاکنون گزارشات بیشتری در رابطه با قصد کوالکام برای ادامه رویکرد پیشین خود و معرفی یک نسخه قدرتمندتر و “انحصاری” از این تراشه برای دستگاه‌های گلکسی وجود ندارد.

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 تا 56 درصد نسبت به نسل پیش ارتقاء می‌یابد!

با این حال بر اساس نتایج بنچمارک منتشرشده، به نظر می‌رسد گلکسی S25 اولترا در CPU خود به 2 هسته اصلی با فرکانس «4.2 گیگاهرتزی» مجهز خواهد بود. این در حالی است که این دستگاه در سایر بنچمارک‌ها با فرکانس کمتر (4.1 گیگاهرتزی) و بیشتر (4.32 گیگاهرتزی) نیز حضور داشته است و به همین دلیل تاکنون نرخ کلاک نهایی CPU تراشه تعبیه‌شده بر روی پرچم‌دار آتی سامسونگ اعلام نشده است!

همچنین سال گذشته شایعاتی مبنی بر قصد کوالکام برای تأمین تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 توسط دو منبع (کارخانه) به گوش می‌رسید. با این حال به نظر می‌رسد کوالکام مشابه با روند همیشگی خود، در توسعه این تراشه نیز به صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) و فناوری 3 نانومتری آن متوسل شده است.

در نهایت انتظار می‌رود کوالکام از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 خود در ماه آتی میلادی (اکتبر) رونمایی کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *