جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 کوالکام نسبت به اسنپدراگون 6 نسل 1 قدیمی، ضعیف‌تر است!

اسنپدراگون 6s نسل 3 از اسنپدراگون 6 نسل 1 قدیمی، ضعیف‌تر است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کوالکام پس از معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 (در سال 2021 میلادی) برای درک بهتر کیفیت و قدرت عملکرد چیپست‌های خود، نام‌گذاری «واضح» محصولات خود را به کاربران وعده داد. اکنون پس از گذشت 3 سال، نام‌گذاری محصولات این کمپانی در وضعیت بسیار چالش‌برانگیزی قرار داشته و کاربران همچنان نمی‌توانند به آسانی و در یک نگاه قدرت گوشی‌های مورد نظر خود را از روی چیپست تعبیه‌شده بر روی آن تشخیص دهند! این در حالی است که این کمپانی به‌تازگی و در سکوت خبری، از تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 جدید خود رونمایی کرد. در حالیکه به نظر می‌رسد این تراشه یک نسخه بهبودیافته از چیپست اسنپدراگون 695 (که در سال2021 میلادی رونمایی شد) باشد، اما در یک چرخش غیرمنتظره این تراشه عملکرد بسیار ضعیف‌تری را نسبت به چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 (که در سال 2022 میلادی رونمایی شد) از خود به نمایش می‌گذارد!

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 با شماره مدل «SM6375-AC» به شماره مدل اسنپدراگون 695 (SM6375) نزدیک‌تر است و به شماره مدل اسنپدراگون 6 نسل 1 (SM6450) هیچگونه شباهتی ندارد. همچنین در مقایسه عملکرد اسنپدراگون 6s نسل 3 با اسنپدراگون 695، شباهت بی‌اندازه این دو چیپست چشمگیر بوده و تنها هسته‌های CPU تراشه جدید از «فرکانس بالاتری» پشتیبانی می‌کنند!

تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 کوالکام نسبت به اسنپدراگون 6 نسل 1 قدیمی، ضعیف‌تر است!
از چپ به راست | مقایسه تراشه‌های اسنپدراگون 695، اسنپدراگون 4 نسل 1، اسنپدراگون 6s نسل 3 و اسنپدراگون 6 نسل 1

همچنین با توجه به برگه مشخصات محصول چیپست اسنپدراگون 6s نسل 3، این تراشه در دو مدل با شماره‌های «SM6375-AC» و «SM6370» به بازار عرضه می‌شود. در حالیکه به گفته کوالکام تراشه با شماره مدل «SM6370» از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند، اما این کمپانی هیچگونه وجه تمایز دیگری میان این دو شماره مدل را اعلام نکرده است و این مسئله به این معناست که هر دو مدل «4G» و «5G» این تراشه به یک مودم RF، یعنی اسنپدراگون X51 فایوجی مجهز می‌باشند. به همین دلیل به‌نظر می‌رسد اسنپدراگون 6s نسل 3 فایوجی یک نسخه ری‌برندشده از اسنپدراگون 695 و نسخه 4G این تراشه همان اسنپدراگون 695 با «5G» غیرفعال باشد!

از این رو می‌توان استنباط کرد که عرضه اسنپدراگون 6s نسل 3 تنها یک «مانور بازاریابی» برای فروش تراشه‌های اسنپدراگون 695 قدیمی به عنوان تراشه‌های جدید باشد! در این رویکرد کاربران تصور می‌کنند که این تراشه جدید، عملکرد قدرتمندتری را نسبت به چیپست قدیمی‌تر ارائه می‌دهد، در حالیکه این یک باور «کاملاً اشتباه» بوده و اسنپدراگون 6s نسل 3 در واقع همان اسنپدراگون 695 است! با این حال این نخستین تلاش کوالکام برای ری‌برندینگ «اسنپدراگون 695» نبوده و این کمپانی در سال 2022 میلادی این تراشه را با نام تجاری «اسنپدراگون 4 نسل 1» به بازار عرضه کرد!

تمامی این مسائل در شرایطی رخ می‌دهند که هیچ خبری از تراشه‌های اسنپدراگون «6s نسل 1، 6 نسل 2، 6s نسل 2 و 6 نسل 3» نیست و این کمپانی در نام‌گذاری چیپست‌های خود از «اسنپدراگون 6 نسل 1» مستقیماً به «اسنپدراگون 6s نسل 3» جهش کرده است! علاوه بر شکاف‌های مرتبط با نحوه نام‌گذاری محصولات کوالکام، لازم است بدانید که این کمپانی بر خلاف سایر رقباء خود (مانند مدیاتک) از پسوند “s” برای نشان دادن نسخه “ضعیف‌تر” و نه یک نسخه «قدرتمندتر» از یک تراشه استفاده می‌کند!

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *