اوپو در حال ارتقای سیستم خدمات پس از فروش خود با قدرت هوش مصنوعی است. به طور خاص، این شرکت AndesGPT (مدل زبان بزرگ داخلی یا LLM) را در سیستم پشتیبانی مشتری خود ادغام کرده است.
در حال حاضر، این سیستم ارتقایافته در 20 کشور و منطقه فعالیت کرده و میتواند درخواستها را به 13 زبان مختلف مدیریت کند. یکی از نقاط قوت این سیستم این است که به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کار میکند و کاربران میتوانند به سرعت در خارج از ساعات کاری یا در طول تعطیلات پاسخ دریافت کنند. اوپو همچنین یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی را در واتساپ در 13 بازار اجرا میکند که اولین بار در این صنعت است.
امروزه 60 درصد از کاربران اوپو در سراسر جهان به این سیستم دسترسی دارند. اوپو میخواهد تا پایان سال آن را به 21 بازار و سایر پلتفرمهای آنلاین مانند فیسبوک، لاین و زالو گسترش دهد.
این سیستم در سه مرحله کار میکند. ابتدا، از تشخیص معنایی هوش مصنوعی برای تشخیص قصد کاربر استفاده میکند. سپس، مسیریابی هوشمند تصمیم میگیرد که آیا این درخواستی است که هوش مصنوعی میتواند خودش آن را مدیریت کند یا به کمک یک اپراتور انسانی نیاز دارد. در نهایت، با کاربر ارتباط برقرار میکند تا به او پاسخ دهد یا از او بخواهد منتظر کمک انسانی بماند.
استفاده از هوش مصنوعی، حجم کار اپراتورهای انسانی را ۴۰ درصد کاهش داده است ، این به آنها زمان بیشتری میدهد تا به مسائل پیچیدهای که هوش مصنوعی نمیتواند به آنها پاسخ دهد، رسیدگی کنند.
اوپو تیمهایی را در بازارهای کلیدی ایجاد کرده است که وظیفه آنها ایجاد پایگاههای دانش منطقهای، تنظیم دقیق مدل AndesGPT و جمعآوری بازخورد کاربران برای بهبودهای آینده است.
این شرکت میخواهد خدمات هوش مصنوعی نسل بعدی خود را به موارد استفاده آفلاین نیز گسترش دهد. برنامههای آینده شامل بازیابی تولید افزوده (RAG) است، روشی برای بهبود دقت پاسخهای هوش مصنوعی با بررسی منابع داده مرتبط به جای تکیه صرف بر دادههای آموزشی مدل. دستیاران پاسخ ایمیل و سیستمهای صفبندی هوشمند نیز برنامهریزی شدهاند.
ساموئل فانگ، رئیس خدمات پس از فروش جهانی اوپو گفت:
ما قبلاً از هوش مصنوعی برای توانمندسازی قابلیتهای خدمات مشتری در سراسر سازمان، از جمله تحقیق و توسعه، تجربیات مشتری و عملیات تجاری استفاده کردهایم. اکنون، از طریق تکامل فناوریهای عامل هوش مصنوعی، خدمات مشتری خود را از رویکردی واکنشی به رویکردی پیشگیرانه تبدیل میکنیم که یک تجربه خدماتی کارآمدتر، متفکرانهتر و هوشمندانهتر را برای کاربران اوپو ایجاد میکند.
منبع: Gsmarena