جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل از قابلیت‌های جدید چت‌بات هوش مصنوعی جمینای رونمایی کرد

با قابلیت‌های جدید و جذاب چت‌بات هوش مصنوعی جمینای آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل در مراسم رونمایی از «گوشی‌های سری پیکسل 9، ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ 3 و هدفون بی‌سیم پیکسل بادز پرو 2» برخی از جدیدترین قابلیت‌های مبتنی بر چت‌بات هوش مصنوعی جمینای را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت‌ها با اِروتِک همراه باشید.

جمینای لایو (Gemini Live)

با توجه به توضیحات گوگل به نظر می‌رسد جمینای لایو اساساً یک دستیار مجازی، مشابه با دستیار شخصی گوگل (Google Assistant)، اما مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت زنده و در رابطه با تمامی موضوعات با آن مکالمه برقرار کنند! در جمینای لایو کاربران می‌توانند در هنگام ارائه پاسخ از سوی این دستیار مجازی، صحبت آن را قطع کرده و سؤالات بیشتری را در رابطه با بخش موردنظر خود بپرسند یا محور مکالمه را بر روی موضوع دیگری متمرکز سازند. علاوه بر این، امکان متوقف‌سازی مکالمه و بازگشت به آن نیز وجود دارد.

 

سایر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

گوگل در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات این کمپانی، از قصد خود برای انتشار طیف گسترده‌ای از افزونه‌های جدید برای چت‌بات هوش مصنوعی جمینای نیز خبر داد. به گفته گوگل این افزونه‌ها از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر «Keep ،Tasks و Utilities» عملکرد خود را به نمایش گذاشته و ویژگی‌های جدیدی را در افزونه جمینای برای اپلیکیشن یوتیوب موزیک (YouTube Music) نیز ارائه خواهند داد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد گوگل در حال توسعه یک افزونه برای اپلیکیشن تقویم (Calendar) است. به گفته گوگل این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد با ثبت یک عکس از بروشور یک کنسرت، از جمینای در رابطه با برنامه‌های خود در تاریخ و ساعت برگزاری کنسرت سؤال بپرسند و حتی از آن بخواهند برای خرید بلیط آن کنسرت یک یادآوری (Reminder) را بر روی گوشی تنظیم کند! با این حال انتظار می‌رود گوگل از این افزونه در سال 2025 میلادی به‌صورت رسمی رونمایی کند.

از سوی دیگر، در صورتیکه دستیار گوگل را با جمینای جایگزین کرده‌اید، اکنون می‌توانید با به زبان آوردن عبارت «Hey Google» درخواست‌های خود را با جمینای در میان بگذارید! همچنین در اپلیکیشن یوتیوب می‌توانید با ضربه زدن بر روی گزینه «Ask about this video» از جمینای در رابطه با آن ویدیو سؤالات موردنظر خود را بپرسید. لازم به ذکر است، امکان مطرح کردن سؤالات با جمینای از طریق ضربه زدن بر روی گزینه «Ask about this screen» در سایر اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارد. همچنین اکنون جمینای قادر است تصاویر تولیدشده با استفاده از هوش مصنوعی مولد را به‌صورت مستقیم به اپلیکیشن‌های جیمیل و پیام‌رسان گوگل مسیج (Google Messages) ارسال کند.

در نهایت گوگل وعده داده است که در ماه‌های آینده تمرکز اصلی خود را بر روی ارتقاء سرعت و بهبود عملکرد چت‌بات هوش مصنوعی جمینای قرار دهد و ادغام‌های کاربردی و عمیق‌تری از این چت‌بات را در اپلیکیشن‌های «Google Home ،Phone و Messages» ارائه کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *