جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی رایگان جمینای گوگل با این آپدیت جدید سریع‌تر و بهتر می‌شود!

هوش مصنوعی رایگان جمینای گوگل با این آپدیت جدید، سریع‌تر و بهتر می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به‌تازگی یک به‌روزرسانی بزرگ را برای هوش مصنوعی جمینای (Gemini) خود معرفی و منتشر کرده است که تمامی کاربران این سرویس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به پست جدید بلاگ رسمی گوگل، موتور هوش مصنوعی جمینای اکنون از مدل زبان 1.5 Flash استفاده می‌کند که برای سرعت و کارایی بهتر بهینه‌سازی شده است. این مدل زبانی بزرگ جدید از پنجره‌ی محتوا (Context Window) بزرگ‌تری بهره می‌گیرد و تعداد کلماتی که می‌تواند به‌طور همزمان پردازش کند، از ۸ هزار به ۳۲ هزار توکن افزایش داشته است که بهبود ۴ برابری را نشان می‌دهد. از این رو، دقت و کیفیت کلی پاسخ‌گویی هوش مصنوعی جمینای گوگل نسبت به قبل از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بهره‌مند خواهد بود.

این آپدیت همچنین هوش مصنوعی جمینای را به برنامه‌ی گوگل مسیج (Google Messages) در سراسر اروپا می‌آورد و جمینای حالا می‌تواند به زبان‌های جدیدی مانند فرانسوی، لهستانی یا اسپانیایی گفتگو کند. برنامه‌ی Gemini همچنین در مناطق بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد و گوگل تعداد مناطق پشتیبانی‌شده‌ را به ۲۳۰ می‌رساند.

هوش مصنوعی رایگان جمینای گوگل با این آپدیت جدید سریع‌تر و بهتر می‌شود!

در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری و در جریان رویداد I/O 2024 بود که گوگل به‌صورت رسمی از تجهیز نسخه‌ی پولی و پیشرفته (Advanced) هوش مصنوعی جمینای به مدل 1.5 Flash خبر داد. اکنون، کاربران نسخه‌ی رایگان جمینای نیز از این ویژگی برخوردار می‌شوند. طولانی‌تر و پیچیده‌تر شدن پرامپت‌ها در پی افزایش تعداد کاربران، در نهایت به دریافت پاسخ‌های بهتری از طرف جمینای منجر خواهد شد.

عمار سوبرامانیا، معاون مهندسی جمینای، همچنین اعلام کرد که قابلیت آپلود مستقیم فایل‌ها از دستگاه یا درایو (Drive) که در حال حاضر تنها برای کاربران نسخه‌ی Advanced در دسترس است، «به‌زودی» به نسخه‌ی رایگان نیز اضافه می‌شود.

هوش مصنوعی رایگان جمینای گوگل با این آپدیت جدید سریع‌تر و بهتر می‌شود!

یکی دیگر از بهبودهای جمینای با این آپدیت جدید، اضافه کردن محتوای مرتبط پس از پاسخ اولیه است. تمامی پرامپت‌ها هم‌اکنون دارای کارت‌هایی با اطلاعات اضافی هستند که اساساً حکم استفاده از جستجوگر مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل را دارند، اما در صورت نیاز از پاسخ‌های مربوط به جیمیل (Gmail) نیز استفاده می‌کنند.

گوگل همچنین برنامه دارد تا «در هفته‌های آینده» دسترسی نوجوانان به جمینای را در سراسر جهان گسترش دهد. در حال حاضر و در اکثر مناطق، کاربران ۱۳ سال به بالا می‌توانند به هوش مصنوعی جمینای دسترسی داشته باشند. با این حال، در مناطق اقتصادی اروپا (EEA) تنها کاربران ۱۸ سال به بالا به جمینای دسترسی دارند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *