جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ربات انسان‌نمای F.02 فیگور یک قدم به رونمایی نزدیک‌تر شد!

ربات انسان‌نمای F.02 فیگور یک قدم به رونمایی نزدیک‌تر شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت رباتیک فیگور (Figure) مستقر در کالیفرنیا، امروز نسل دوم ربات‌های انسان‌نمای خود را معرفی کرد. این ربات‌های جدید در ابتدا برای خطوط تولید در محیط‌های تجاری طراحی شده بودند، اما به‌زودی به‌عنوان یک پیشخدمت ایستاده بر روی دو پا در خانه‌ها نیز قابل استفاده خواهند بود!

فیگور در سال ۲۰۲۲ توسط یک کارآفرین به نام برت ادکاک، بنیان‌گذار Vettery و Archer Aviation، با هدف ارائه یک “ربات انسان‌نمای عمومی برای کاربرد‌های تجاری” تأسیس شد. بر اساس مصاحبه با ادکاک در سال گذشته می‌توان پیشرفت اولین ربات این شرکت را از اولین گام‌ها تا یادگیری و انجام وظایف، پیوستن به نیروی کار BMW و سپس تعامل با OpenAI دنبال کرد.

شرکت Figure ربات انسان‌نمای جدید خود F.02 را از ابتدا بازسازی می‌کند!

فیگور اعلام کرده است که مهندسان آن از همان زمان تاکنون مشغول “بازطراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری” بوده‌اند. این بازطراحی شامل ارتقاء سیستم‌های هوش مصنوعی، ویژن کامپیوتر، بسته باتری، لوازم الکترونیکی، حسگر‌ها و محرک‌ها می‌شود.

از جمله نکات برجسته‌ای که به اشتراک گذاشته شده است، می‌توان به میکروفون‌ها و بلندگو‌های داخلی اشاره کرد که برای مکالمه یک‌به‌یک با انسان‌ها  (آموزش داده‌شده با مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی با همکاری OpenAI)، طراحی شده‌اند. آیا این بدان معناست که ربات‌های F.۰۲ به بهترین دوستی تبدیل می‌شوند که می‌توانید مشکلات یا داستان‌های زندگی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و همچنین به عنوان یک همکار به شما کمک کنند؟ احتمالاً، اما بعید است که این موضوع در حال حاضر هدف اصلی باشد، هرچند می‌توانید انتظار  تبادل با چیزی شبیه به chatGPT داشته باشید.

شرکت Figure ربات انسان‌نمای جدید خود F.02 را از ابتدا بازسازی می‌کند!

این سیستم مجهز به قابلیت زبان ویژن شده است که به ربات اجازه می‌دهد تا چیزی را که از طریق لنز دوربین ثبت شده است، درک کرده و در مورد آنچه باید انجام شود، تصمیم‌گیری کند.

شرکت Figure ربات انسان‌نمای جدید خود F.02 را از ابتدا بازسازی می‌کند!

F.۰۲ دارای شش دوربین RGB است که تصاویر دنیای واقعی را به سیستم بینایی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌رساند تا هوش مصنوعی تلاش کند از آنچه در حال رخ داددن است سر در بیاورد. این ربات شامل دو دوربین در صورت و یک آرایه در اطراف پشت بوده و همچنین از افزایش ۳ برابری قدرت محاسباتی و استنتاج هوش مصنوعی در مقایسه با نسل اول بهره‌مند است که “امکان انجام وظایف هوش مصنوعی در دنیای واقعی را به‌طور کاملاً مستقل فراهم می‌کند.”

روکش پارچه‌ای در بخش‌های مختلف همراه با سیم‌کشی داخلی، یک فرم بیرونی هموار و صاف را ایجاد می‌کند که به رنگ خاکستری فلزی سرد است. ویدیوی تبلیغاتی نشان می‌دهد که مفاصل‌شانه با گشتاور ۵۰ نیوتن متر (۳۶ ۸ پوند فوت) و دامنه حرکتی ۱۴۸ درجه، زانو با ۱۵۰ نیوتن متر (۱۱۰. ۶ پوند فوت) و لگن با ۱۵۰ نیوتن متر (۱۱۰. ۶ پوند فوت) و دامنه حرکتی ۱۹۵ درجه کار می‌کنند. این ربات انسان‌نما با دست‌های رباتی جدیدی که دارای ۱۶ درجه آزادی و قدرتی معادل با دست انسان هستند، می‌تواند طیف وسیعی از وظایف مربوط به انسان را انجام دهد.

شرکت Figure ربات انسان‌نمای جدید خود F.02 را از ابتدا بازسازی می‌کند!

در نهایت، یک باتری سفارشی جدید ۲.۲۵ کیلووات ساعتی در بالاتنه‌ی آن قرار گرفته است که تامین انرژی را تا بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌دهد، اگرچه ارقام واقعی زمان اجرای هر بار شارژ هنوز به اشتراک گذاشته نشده است.

ما اخیراً برخی از نتایج فرآیند آموزشی Figure.01 را دیده‌ایم که کار در کارخانه تولید BMW در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی را یاد می‌گرفت. ربات Figure.02 همچنین در زمین کارخانه فعالیت کرده و تاکنون به جمع‌آوری داده‌های هوش مصنوعی و آموزش شرایط و روش استفاده پرداخته است.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

هدف فیگور ساخت ربات‌هایی است که نه تنها بهره‌وری و کارایی را افزایش می‌دهند، بلکه کیفیت زندگی انسان‌ها را نیز بهبود می‌بخشند. قابلیت‌های پیشرفته Figure.02، شرکت ما را یک قدم به دستیابی به این چشم‌انداز نزدیک‌تر می‌کند.

شرکت Figure ربات انسان‌نمای جدید خود F.02 را از ابتدا بازسازی می‌کند!

امیدواریم به زودی درباره آخرین انسان‌نمای Figure اطلاعات بیشتری کسب کنیم و آنچه را که می‌دانیم به اشتراک بگذاریم.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *